GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 30 November 2009

Menghidup leSen memandu

Sedor tak sedor rupanya lesen memandu kawan dah mati pada hari ini..maka kena lah menghidupnya..

Terus Kawan kepejabat Pos..Orang sikit punya ramai..macam macam bau ada..hamis pun ada..Kaunter ada 6.. yang betul betul aktif hanya 2 kaunter saja..amik nomber ..lama juga lah kawan menunggu tapi tak kisoh boleh mencuci mata..sebab jarak kerusi menunggu terlalu hampir dengan kaunter..sesiapa yang sedang berurusan dihadapan kaunter boleh capai dek tangan jika kita duduk di kerusi paling depan..

Ralit juga kawan nengok jika ada awek awek yang sedang berurusan..Heh heh!

Read more...

Ahad, 29 November 2009

Evolusi Kuala Krau Drift

Gambar ini gambar cilok..litar Kuala Krau seakan ini juga boleh tengok dari tepi jalan tapi kalau musim banjir litar ini akan menjadi litar perahu..( sampan )

Setiap petang minggu iaitu hari ahad ( sunday ) kawan sering singgah dikawasan tapak pekan sehari Kuala Krau untuk menyaksikan pertunjukan percuma daripada pemandu dan tuan punya kereta kereta lama..

Aksi drift yang mengerunkan dengan deruman engin yang membinggitkan telinga..kawan berminat untuk menyaksikan..kereta berjenama terkenal meski pun ada yang berusia puluhan tahun..tapi masih aktif bergerak untuk menunjukan aksi..

Berbagai jenis kereta..Toyota KE20 KE30 LE DL GL ..Datsun 120Y..( Datsun Petak ) dan berbagai jenis lagi yang mempunyai kuasa tarik belakang..
...Sambil kawan begitu tekun menonton kawan teringat semula kereta KE30 kawan yang telah kawan jual dengan harga RM400..dengan duit RM400 tu lah kawan membeli hendphone kakak..

Read more...

Sabtu, 28 November 2009

Air sejuk

Oleh kerana pagi tadi tak sempat nak sarapan dekat rumah..kedai makan minum / warung / restoran masih ada yang tutup..yang buka pun penuh dengan orang ramai yang tak reti reti nak minum dekat rumah..

Kehulu hilir pusing lorong jalan depan jalan belakang terjumpa lah seorang akak yang jual aneka nasi tepi jalan berpayung..ada nasi lemak..nasi berlauk..nasi dagang..nasi temato..nasi hujan panas..nasi kerabu..kawan beli nasi berlauk..lauk ikan masak lemak belimbing buluh..terus bawa ke pejabat dan makan..

Sampai pejabat cerek elektrik hilang entah kemana..mungkin dah terjual sama kertas suratkhabar tempoh hari..turun kedai bawah pejabat ingat nak beli air mineral atau pun air kotak..tapi kedai tutup lagi..

Macam mana boleh jadi macam ni..ambil gelas pulas paip..neng kan air selama 5 minit agar segala tawas dan klorin turun kebawah..sambil tu kawan makan nasi berlauk dengan sedapnya..

Setelah siap makan kawan pun togok jer air paip yang telah kawan neng kan selama 5 minit tadi..glup!..payau kelat kelat rasa..sedap juga minum air paip tanpa dimasak ni..dalam hati risau juga dengan penyakit yang masih menular dinegeri Terengganu sekarang ni...arhh! kawan minum air paip bukan makan keropok..

Read more...

Jumaat, 27 November 2009

Selamat Hari Raya Korban

Dengan ini kawan mengucapkan kepada semua rodong rodong yang mengikuti mahupun yang tidak mengikuti perkembangan blog ini dengan ucapan Selamat Hari Raya Korban..Hayati erti sebenar pengorbanan..
Administrator blog memohon ampun dan maaf sekira sering terdapat perkara atau pun sentuhan yang tidak menyenangkan..terutama pada pemuda ini yang kawan terpaksa pinjam haiwan peliharaan beliau untuk menghiasi halaman ini.. heh heh!..

**Gambar diatas ini sebagai hiasan sahaja..tapi jika perlu korban kome akan korbankan..

Read more...

Khamis, 26 November 2009

Balik Kampung

Tret! tret!..aboh kawan talipon..'' Tan aok dapat gaji dah?..

'' Dapat dah ''.. jawab kawan ..

''Kita dok buat lemang raya haji ni..aok beli je 2 atau 3 batang tepi jalan karang ''..arah aboh kawan..

'' Okes boh roger ..tapi nak cicah dengan benda boh..kome lauk pun tak beli lagi ni..kata kawan..

'' Aok beli je ikan pelaling 2 kilo hala balik karang..boleh cicah dengan lemang '' kata aboh kawan lagi..

'' Sudoh dah aboh kawan ni..nak makan lemang cicah dengan singgang ikan pelaling pulok ke..maru dah ni..'' kawan pun pecut kereta laju laju menuju kampung...

Read more...

Rabu, 25 November 2009

Menjual kertas untuk kitar semula

Hari ini jual segala kertas yang ada dalam store pejabat..lepas badget mengetea..

Suratkhabar / Majalah RM/Kg 0.20sen
Buku RM/Kg 0.10sen
Kotak/kadbod RM/Kg 0.15sen
Kertas Campuran RM/Kg 0.10sen..

Kome dapat RM33.20...Selamat mengetea

Read more...

Selasa, 24 November 2009

Fuel

Pernah mengalami situasi kritikal begini...? Tak perlu risau kerana E = Enough bermaksud Cukup dan F = Finish bermaksud habis..Jadi pandulah dengan berhemah kerana minyak sentiasa mencukupi..

Read more...

Isnin, 23 November 2009

Smart klamps

Cukup senang dah sekarang..tak macam zaman dulukala..dah lah duduk atas batang pisang.. Guna penyepit buluh..pisau pula kena tajam..jika tidak susah putus..

Zaman kawan dulu siap balut dengan bulu kongkang sebelum tu kena pula berendam hampir 4 jam dalam pelor.. Nasib ada Azimah anak tok Imam ripin datang jengok melalui tingkap ketika sedang giliran kawan..Hilang rasa perit ngilu memandangkan Azimah tersenyum pada kawan..tapi meleleh juga air mata..

Semenjak ujud alat ini yang bernama Smart klamps tak payah lagi nak bersengkang kayu batang cenerai untuk menyengkang kain terutama pada waktu malam ketika tidor..cuma perlu sangat sangat iaitu tempurung jantan untuk ketok kepala lutut..

Read more...

Ahad, 22 November 2009

Projek hari minggu

Nak turun rumah lecah sana sini..nak pergi kebun tak selera..jengok luar rumah..hujan turun renyai renyai lagi..Molek ni..

Tengok jam dah pukul 08:45 pagi..Apa lagi lurus kaki tarik selimut ( gebor ) duduk diam diam dalam bilik..

Read more...

Sabtu, 21 November 2009

Jemuran kain tak kering


Alatan ini yang perlu difokas pada musim tengkujuh seperti sekarang..Jangan diambil mudah jika berlaku kerosakan pada alat ini..terutama kepada mereka mereka yang ada anak kecil..sarong kain baju ikut dan..

Gunakan ia dengan cermat..takkan nak panggang kain baju diatas bara api..Jika berlaku masalah terpaksa lah ke kedai dobi terdekat..

Read more...

Jumaat, 20 November 2009

UpSr anak pekerja bawahan yang cemerlang

Sering kita tengok dalam televisen dalam suratkhabor dalam megezin tertera gambar dan cerita tentang anak anak orang yang susah hidupnya mendapat tempat yang terbaik dalam peperiksaan..baik UpSR/PMR/SPM/STPM..

Semalam di tempat kawan bekerja..iaitu rodong rodong setempat kawan yang berjawatan sebagai Pekerja Am ( General worker )..dalam ertikata lain krew loading sampah kedalam lori ..krew Sapuan di tempat Awam dan juga krew Tapak pelupusan ( Landfill ).Anak anak dia orang telah berjaya dengan keputusan yang cemerlang dalam UpsR.. 2 orang mendapat 5A dan yang seorang lagi mendapat 4A 1C..

Kawan tumpang bangga..

** Tahniah pada en Mohd Suhaimi Ghani..en Mohd Zulali Ghaffar dan en Anuar Malek kerana berjaya mendidik anak dengan gemilang..kawan dulu Pereksa Pernilaian darjah 5..dapat lah.. 1A 2C dan 2E..( bungkus dengan cemerlang )..

Read more...

Khamis, 19 November 2009

Garis Panduan kemiskinan ( Pendapatan Bulanan Isi Rumah )

Bagi kawasan Semenanjung Malaysia

1. Kategori Miskin tegar

Kawasan Bandar RM 440
Kawasan Luar Bandar RM 420

2. Kategori Miskin

Kawasan Bandar RM 740
Kawasan Luar Bandar RM 700

3. Kategori mudah Miskin

Kawasan Bandar RM 1,500
Kawasan Luar Bandar RM 1,000

**Dengan ini kawan layak menerima Program Subsidi Beras Untuk Rakyat ( SUBUR )...

Read more...

Rabu, 18 November 2009

Komplen

Komplen 1. '' Tolong sikit encik ar itu longkang tepi kita punya lumah sudah sumbat ahh..''

Komplen 2. '' Helo Incik ar..sampah bila mau angkat sudah 12 hari tada angkat ''..

Komplen 3. '' Assalamualaikum Encik.. rumput hadapan rumoh kome dah panjang melayut..bila nak tebas ''...

Komplen 4. '' Jamban rumoh tersumbat Encik ''..

Komplen 5. '' Helo..boleh amik anak kucing kome jatuh dalam perigi buta malam tadi ''..

Komplen 6. '' Nak buat aduan ni dahan rembutan sekoh ngempap peleh rumoh abis patoh..nak mintok team encik tancas te..''

Kadang kadang sakit juga hati..pengguna masih tak faham faham..nak buat komplen ikut dan jer..tak kira dah apa Jabatan kita apa jenis Operasi kita..

Read more...

Selasa, 17 November 2009

20 tanda hampir mati

Baru baru ni Sharifah Anis Syafrina telah mengikuti program .. Pengurusan jenazah mengikut fukaha`islam..anjuran Asrama SMK beliau..

Setelah selesai kursus tersebut dia terus langsung memberi nota dan juga risalah apa yang dipelajari di kursus tersebut kepada kawan..'' Aboh kene study tau '' katanya..

1. Mata kabur..
2. Gigi gugur..
3. Rambut putih bertabur..
4. Telinga tenggelam timbul..
5. Kulit sudah kendur..
6. Lidah banyak kata yang kotor..
7. Akal banyak yang lupa..
8. Makan banyak memilih ( kurang selera )..
9. Banyak minum air tawar..
10. Kaki dan lutut tak kuat berjalan..
11. Ada penyakit darah tinggi..
12. Kencing manis..
13. Lemah jantung / semput..
14. Umur lebih 63 tahun..
15. Cepat sensitif..
16. Asyik menambah harta..
17. Solat jemaah jarang jarang..
18. Menuntut ilmu sekadar mengikut mood..
19. Tidak mahu hijrah diri..
20. Keutamaan dunia daripada program akhirat..

Read more...

Isnin, 16 November 2009

Awang Hitam

Begitu cepat tersebar perkhabaran yang bukan gossip tapi kenyataan telah menjadi buah mulut penduduk Kampung Bukit Lanjut..Salmiah anak tok Iman kampung tersebut akan berkahwin dengan Awang Hitam..

'' Huiyoo ganas ahh Salmiah anak tok Iman kita tu yak..nak kawen dengan Awang Hitam..larat ke dia nanti ''..? kata en. Yaakob Bangkung pemuda separa hensem memulakan bicara..

'' Betul lah ada kaa orang negro dari Cameroon nak dibuat laki..ce` kala koi ni haa dia buat laki..adalah moleknye..''sampuk Din Kelulut yang pernah menyimpan hasrat untuk memperisterikan Salmiah dulu..tapi ditolak oleh tok Iman kerana kerja hanya melastik burung ciak saja..

'' Apalah mangkuk aok seme ni..Salmiah tu nak berkahwin dengan Awang bin Hitam anak tok Bilal Hitam dikampung Baruh sana nu..yang baru balik dari Jordan tu..bukan Awang Hitam pendatang yang selalu buat kacau kat negara kita ni....'' kata Setapa Ludin yang sedari tadi mendengar perbualan mereka..

Read more...

Ahad, 15 November 2009

Lawak sengal dihari minggu

Setelah sekian lama berubat sana sini jumpa doktor pakar.. mau pun tak pakar.. bomoh.. tok dukun.. pawang..tabib.. sinseh dan macam macam lagi..namun tak juga baik baik penyakit yang dihidapi oleh pak Semail ini..maka berkata lah rodong ceria pak Semail dengan idea yang sangat bernas..

'' Koi ander cadangan macam mana nak ngubat penyakit aok ni Mail ''..kata Derih Mangkuk..

'' Mende derih?..guana koi tak daya nahan dah ni '' kata Pak Mail..

'' Senang je Mail..aok mati saja..ilang lah sakit aok te '' jawab Derih Mangkuk..

'' Baiklah Derih koi akan cuba ''..jawab Pak Mail dengan selamba..

Read more...

Sabtu, 14 November 2009

Hari ini hujan lagi

'' Esok lusa tulat jika hujan lagi maka tiadalah hasil kome ''..kopon subsidi beras belum dapat lagi..nasib kome bila tiba musim pejor nilah gayanya.. luahan seorang penoreh getah yang aktif..

'' Orang suruh beringat berjimat masa sebelum musim pejor dulu tak ndok ''..sekarang rasakan lah kesesakan yang melanda ''..kata sekeriti guard dengan penuh bergaya walaupun bergaji hanya cuma RM450 setelah ditolak EPF..

** Cerita kebetulan antara yang bekerja sendiri dan makan gaji..

Read more...

Jumaat, 13 November 2009

Sejuk

Kenapalah kawan hari ini sejuk sangat..menjak dari rumah masuk dalam kereta sejuk..rool coll sejuk..masuk pejabat sejuk..pergi minum kat warung belakang pejabat pos pun sejuk..lepas tu beli paper..baca dalam kereta pun sejuk..

** '' Lor patut lah pun rupa rupanye hari ini kawan pakai baju sejuk..''

Read more...

Khamis, 12 November 2009

Jangan buat bising

Ini ada berita dari London..dipetik dari suratkhabar ternama..

Seorang wanita semalam gagal dalam rayuannya untuk mengetepikan larangan yang dikenakan ke atasnya disebabkan adegan asmara yang bising bersama suaminya,Selepas mahkamah mendengar sendiri bunyi bunyi yang tidak menyenangkan daripada rakaman yang diperdengarkan sehingga menyebabkan jiran jiran terjaga kerana menganggap ada orang sedang dibunuh..

''Lolongan ketika berasmara mereka itu 'bukan semula jadi' seolah olah terkena histeria dan seperti berada dalam kesakitan...

Rakaman selama 10 minit ketika mereka sedang berasmara didengar di mahkamah,malah bunyi ghairah wanita itu menekup mukanya dengan bantal turut kedengaran...

** Bagi kawan lah '' benda benda macam ni buat apa nak bising bising semasa sedang beroperasi..diam diam sudahlah **..

Read more...

Rabu, 11 November 2009

Panduan kerja harian ( pesanan )

Kawan tak pasti sangat ni..adalah seorang makcik dari HR Dept. tempat kawan yang post pesanan ni kat kawan..

Jawablah talipon dengan menggunakan telinga sebelah kiri...
makanlah ubat dengan tidak menggunakan air sejuk......
minum lebih banyak air pada pagi hari, minum lebih sedikit pada malam hari...
waktu tidur yang paling baik adalah jam 10 malam bangun jam 5 pagi...
jangan terlalu cepat berbaring setelah minum ubat...
ketika battery HP tinggal satu bar, jangan angkat telepon kerana radiasi meningkat hingga 100 kaliganda...!
Teruskan pesan ini kepd orang-orang yang kita sayangi...
dan yakinlah bahawa kebaikan hati...
tak akan pernah merugikan kita.

Macam pesanan berantai pulok yak?..

Read more...

Selasa, 10 November 2009

Langsaikan Hutang Kad Kredit ( Tiada Caj Pemprosesan )

Baru tadi kawan terima email..ntah dari sapa..

One Stop Solution - Refinance Hutang Kad Kredit in KL & Selangor

Easy Payment Plan / Refinancing Credit Card

Adakah anda sudah tak mampu bayar Minimun Payment setiap bulan? Adakan anda selalu menerima panggilan dari bank suruh bayar payment?

Sudah berapa bulan anda tidak bayar kad kredit? 1 bulan? 2 bulan? 3 bulan? Bank akan ambil tindakan yang sah terhadap anda kalau sudah lebih 3 bulan tidak bayar dan akan Blacklist

Jangan tunggu lagi !!! Menghadap Masalah Kad Kredit anda sekarang !!!

No Processing Fee !!!

Kurangkan bayaran minima anda seterusnya jadikan hutang tertunggak anda kepada ansuran bulanan sehingga 36 bulan) Contoh: min. Payment anda (selepas ‘re-finance’) : Hutang kad kredit anda:Rm5000.00 / 36 bulan =rm138.00 sebulan Atau rm50 sahaja (minimum payment)

Asalkan kad kredit anda Interest mengurangkan dari 18% >6% sahaja Bayaran bulanan mengurangkan 30% ke atas.

Syarat Re-finance:1. Masih active2. Limit masih belum habis diguna3. Mempunyai penyata Kad Kredit yg terkini

Sila menyediakan maklumat di bawah1. Nama, email, no. telefon & lokasi2. Jumlah credit ingin re-finance3. Available Limit 4. Senaraikan nama bank kad kredit anda ( contoh : XXX , XXX )

( kawan bukan pemegang kad kredit pun )..ada lagi macam macam yang dimintok oleh syarikat ini..ntah ye ntah tidok tak tau lah kawan..

Read more...

Isnin, 9 November 2009

Air naik dan surut

Semalam air naik pagi ini dah surut..hujan disatu dua tempat masih berlaku..Gambar longkang tepi pejabat KEMAS ini adalah penanda aras bagi penduduk penduduk Kampung Muhibbah..


'' Incik sana kita Kampung jalan tak boleh masuk air sudah naik atas ''.. kata en Nadarajan yang memang kerap cuti dan MC pada hari isnin..

Read more...

Ahad, 8 November 2009

Cerita pagi sabtu ( Bonus )


Kenapa lah semua pekerja tempat Syarikat kome` ni begitu senyum..senyum sampai ketelinga..tak pernah pernah macam ni..yang selalu hunyai dipagi hari pun nampak ceria dan bersemangat untuk memulakan kerja..

Setelah siap roll coll..semua bergegas ke warung kopi untuk pekena teh tarik..ramai yang pakat tarik tarik tangan kawan untuk minum bersama mereka..

Laa..Syarikat kome` bayar ex - gratia..uihs patut lah..dalam keadaan sekarang Syarikat tempat kome` ni mampu membayar untuk sebulan gaji..bahagia rasa kome bernaung di bawah Syarikat yang tidak kurang hebat ini..

Terima kasih CEO kome..

Nota : - Echam bila balik Jerantut cari kawan boleh lah kopitiam dangdut mazru dan endiem nak join pun boleh juge eheh!

Read more...

Sabtu, 7 November 2009

Sayangi haiwan disekeliling kita

Sayangi haiwan disekeliling kita.. ( keluarga bahagia ini sebagai contoh )




Read more...

Jumaat, 6 November 2009

Hujan lebat

Hujan lebat disatu dua tempat..puas kawan carik mana pekerja yang bertugas ditengah tengah bandar..rupa rupanya semua menyusun cakar penyapu dan wheel barrow/push cart dibawah tangga..kawan pun tidur dalam kereta..

Ini kes mengular dalam waktu tengkujuh..

Read more...

Khamis, 5 November 2009

Mari berkebun

Ada lebih kurang 550 lagi.. dah siap ditanam baru 350..ini bermakna kena mengali lubang lagi 550..hasil kena tunggu 5 tahun ..Prodak yang bakal terhasil dari tanaman ini ialah Kondom..

Read more...

Rabu, 4 November 2009

Anugerah 3

Anugerah yang kedua dari yang pertama bernama Sharifah Anis Syafrina..Hari jadi yang ke 13 tahun..bercita cita tinggi nak jadi pegawai Polis..ada kaa nak tangkap ayahnye nanti jika selalu melakukan kesalahan ber SMS dengan melampaui batas..ishk!

Read more...

Selasa, 3 November 2009

Harga rokok RM30 untuk 20 batang?


Beberapa pemimpin pertubuhan bukan kerajaan ( NGO ) menyambut baik cadangan harga sekotak rokok 20 batang dijual RM 30 dipercayai boleh mengurangkan jumlah rokok yang dihisap dan akhirnya menghentikan tabiat merokok...

Jawapan kawan tak boleh..bagi perokok tegar akan tetap berusaha untuk bekerja lebih keras lagi demi harga rokok..kerana merokok memberi daya inspirasi yang tinggi dalam kehidupan seharian..tanpa merokok segala kerja akan menjadi lembap biar pun semua tau..''merokok membahayakan kesihatan ''..

Kawan bukan menyokong perokok perokok semua.. kawan pun pernah menjadi perokok selama 16 tahun..dan kawan berhenti merokok bukan dengan alasan ''merokok membahayakan kesihatan ''..kawan berhenti merokok kerana tak larat dah dengan harga rokok yang ada sekarang ni..

Jadi untuk mengubah gaya.. kawan sekarang menghisap ''curut''..dengan penuh keterampilan yang lebih berwibawa..

Read more...

Isnin, 2 November 2009

Sembang merapu dipagi isnin

Makcik Memon seorang yang begitu aktif dalam berpesatuan dan mempunyai banyak idea yang bernas untuk diusulkan dalam mesyuarat pertubuhan persatuan wanita tetingkap daerah beliau..

'' Memandangkan sekarang belanja serta hantaran perkahwinan terlalu tinggi..saya ada cadangan untuk meringankan beban kaum lelaki ''.. kata Makcik Memon..

'' Ye Kak Memon apa cadangannya '' ..tanya pengerusi Mesyuarat..

'' Kita adakan program isteri isteri angkat untuk kaum lelaki yang tidak mempunyai kemampuan untuk belanja hantaran '' ..jawab Makcik Memon selamba...

Read more...

Ahad, 1 November 2009

Sama sama kita menukar kereta

Kawan nak khaborkan..moh kita sama sama nukar kereta kita yang lama kepada yang baru..sebabnya seperti berikut : -

1. Kereta yang berusia 10 tahun keatas insurannya mahal naik berganda ganda.. ( mujur ada insuran kelompok )

2. Kereta yang dah mencapai usia 15 tahun pula akan masuk PUSPAKOM untuk renew cukai jalan..

Jangan risau wehh..kita rakyat Malaysia semua kaya raya..Semoga kita semua bergaya dengan kereta baru masing masing..

Ingat kala guna beskal lagi baik dok?

Read more...

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP