GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 31 Disember 2009

31hb Disember 2009 ( Hari terakhir bersama Siti Rohaya )

Hari ini kawan ke Hospital untuk pereksa tekanan darah..setelah berbagai alasan diberi kepada akak tetap beliau mau menemankan kawan ke Hospital..ini yang merisaukan kawan..

Kawan dah mula berkira kira untuk minum bersama Siti Rohaya jururawat pelatih yang pernah merawat kawan semasa dalam wad dulu..Setelah semalaman berutusan SMS dan berjanji akan bersarapan pagi di Cafe Hospital tersebut..mungkin akak dapat menghidu taktik lama kawan..itu pasal dia berkeras mahu menemani kawan..telah lama agaknye akak mengesan kecurangan kawan setelah handphone sentiasa berada dalam gengaman kawan..

Minta maaf lah abang kerana Aya sekarang bukan lagi di Hospital dulu..Aya dah mula bertugas kat Hospital Alor Setar Kedah..mesej tu sengaja je Aya kata ada kat Hospital dulu..
( Mesej daripada Siti Rohaya yang terakhir sebelum kawan ke Hospital bersama akak yang sedari tadi masam mencuka )

Dan dalam hati kawan mula berkata..disatu masa nanti kawan akan minum pagi juga di Hospital Alor Setar Kedah sana nun..dan padan juga muka kawan mungkin ini kerana akibat kawan melakukan kecurangan kepada akak..

Read more...

Selasa, 29 Disember 2009

Berkira kira di tahun baru 2010

Congak punya congak dah hampir sangat ke Tahun baru 2010 ( Tahun orang putih )..Cepat sangat masa berlalu..

''Apa azam tahun baru aok weh'' tanya rodong kome kepada en Karim seorang wartawan sambilan..

'' Berhenti merokok '' jawab en Karim selamba..

Begitulah azam en Karim setiap tahun untuk berhenti merokok sejak 28 tahun berlalu..

Read more...

Isnin, 28 Disember 2009

Catatan perjalanan semalam

Semalam kawan bersama akak dan anak anak ke Kuantan untuk berjalan jalan dan membeli belah barangan berupa pensil..pembaris..setokin dan kaler warna..

Sampai dipekan Kuala Krau ada satu kawasan belum boleh dipandu laju ..sebuah bas ekspress meluru dengan laju nye..kedudukan odometer kereta yang kawan pandu pada ketika itu adalah 101km sejam.. kiranya kawan pun dah melakukan kesalahan..tapi dengan bongkaknya sebuah bas ekspress boleh lagi memotong kereta kawan .. ( Gambar tak sempat kawan rakam ketika itu..sebab pada waktu yang sama akak sedang menyusukan anak )..

Sesampai di bandar Kuantan hujan turun dengan lebatnya..sidang dan lebat kembali..cuaca tak menentu sekarang ini sama juga dengan kedudukan poket tidak menentu arah..


Macam biasa kami terus ke pantai Cherating jumpa kawan lama en.Saifuddin yang sama sama berjuang dalam kg dot net dan juga kg dot com .. terus beliau menaja untuk makan tengahari kami ( selamat bajet )
.

Setelah selesai segala urusan di Cherating kami pun bergegas kesebuah gedung membeli belah didalam bandar Kuantan..orang punya lah ramai macam macam yang dia orang beli.. biskut..tisu..kain pelikat..basikal..Kawan tak larat nak masuk berlama lama cuma akak dan anak anaknye yang membeli belah..ubat lipas pun akak beli juga..

Tiada niat untuk mempromosi gedung ini secara langsung cuma gambar terfokas kepada bangunan tersebut..malas nak turun kerana hari hujan

.


Setelah akak dan anak anak turun dari gedung tersebut sambil menjinjing kampit kampit dengan barangan..kami pun terus mencari sebuah pantai untuk lepak lepak..ingat nak mandi manda tapi terpaksa membatalkan hasrat disebabkan cuaca tak mengizinkan..



Kesuraman pantai jelas terserlah kerana tiada penyediaan yang khusus untuk menarik perhatian pelancong pelancong didalam mau pun luar negeri

.


Setelah petang hari kira kira jam 5.30ptg akak dan anak anak sempat lagi membeli barangan dipusat membeli belah Taman Tas..Hala balik kawan membuat pemanduan berhemah kerana jalan licin hujan pun renyai renyai..masuk plaza tol Gambang kawan tersalah pilih laluan..kawan nak laluan jurutol perempuan tapi dapat laluan lelaki siap bermisai pulak tu..



Untuk makan malam kami singgah di R & R Temerloh..sempat juga kawan membeli sekotak ubat kuat daripada penjual ubat dikawasan R & R tersebut...

Read more...

Ahad, 27 Disember 2009

Apa kenanya orang ini

Pagi semalam sedang kawan membuat rondaan kawasan disekitar terminal bas..ternampak lah oleh kawan ( orang lain pun nampak juga )..seorang yang mencangkung di penjuru simpang 3..berkedudukan agak bahaya kerana kawasan tersebut adalah selekoh berpenjuru lap bagi kaki kaki rempit..


Entah benda yang dia tunggu tak adalah sapa yang tau..berpakaian bolah tahan smart juga..amat tidak logik untuk dia menunggu bas disini..kerana dihadapan beliau itu adalah setesen bas..
.
** Pada amatan kawan kes ini biasa berlaku bila waktu persekolahan hampir tiba..mana nak kukau duit beli baju/seluar/kasut/setokin/singlet/baldi dan macam macam lagi..mungkin beliau tidak membuat persediaan yang rapi untuk ini..pada amatan kawan yang kedua pula..mungkin beliau frust kerana orang yang beliau sayang telah berkahwin dengan lelaki lain..

Read more...

Jumaat, 25 Disember 2009

Misteri kehilangan Enjin mesin rumput

Pernah satu ketika dahulu semasa kawan menjadi stor keeper..kawan diamanahkan untuk menjaga semua kelengkap barangan alatan kerja..penyapu,sabit,pongkis,sarung,chop sawit,wheel barrow,stim roll dan juga beberapa biji mesin rumput..

Bila berlaku kerosakan mesin rumput pasti akan ada terjadi kehilangan pada komponen enjin mesin terbabit..condition rod boleh hilang piston pun hilang..ada ketika block pun hilang..

Mesin terpaksa diistiharkan kondem..pandai pandai lah buat report bagi menyelamatkan diri daripada audit..

Siasat punya siasat komponen enjin mesin rumput tersebut tidak kemana..vendor simpan dalam guni untuk membuktikan bahawa komponen terbabit tidak hilang..

Macam itu..tapi kes terbaru ini mesin jet pejuang pun boleh hilang..maka kawan pun tidak hairan sangat..cuma berfikir macam mana lah dia orang adjust boleh lepas ke luar negara pulak tu..nak kata masuk dalam guni muat ke..hehe!

Read more...

Khamis, 24 Disember 2009

Semalam hari yang sedap dan hari yang kopak

Selepas membayar bil air kat kaunter JBA pejabat kerajaan terus saja kawan pergi mengetea bersama en Yassin Sulaiman seperti yang dijanjikan..kawan order tea tarik sama kuih muih..meski pun kome tinggal dalam bandaraya yang sama baru semalam lah dapat berjumpa..berbual bual mesra sambil kawan menjeling jeling juga awek pekerja Cafe tersebut..yang sedap nya en Sulaiman yang belanja..


Setelah selesai segala urusan di Pejabat Kerajaan kawan terus ke bengkel..ini urusan yang tak berapa sedap kerana banyak membabitkan kos.. Kerosakan kereta yang kronik seperti kit brake..stering rod..dan keempat empat absober perlu ditukar..ada ke tokey bengkel tu kata kawan ni berat sangat..

Terkopak kawan hampir setengah ribu nak tak nak labuhkan juga...

** en Sulaiman seorang yang hensem..andai kawan ni perempuan kawan goda dia cukup cukup..

Read more...

Selasa, 22 Disember 2009

Membeli dan belah

Semalam kawan pergi membeli belah beg..baju..kasut dan segala peralatan sekolah anak anak dara kawan di bandar M..dan kawan pun sempat juga menyibuk membeli sepasang kasut baru untuk kawan..Akak pula tak beli apa apa..cuma bila nampak kedai perabut mata nya liar menengokkan kerusi almari dan peti sejuk..

Setelah segala urusan selesai dibandar M..kawan pun hala ke bandar T..bandar T tempat kawan dibesarkan..ada banyak juga perubahan tapi sebelah malam di bandar Lama T masih lagi suram..

Kawan sempat juga mengetea dan makan makan dibenteng tepi sungai..

'' Helo Aie..aok datang kat gerai Abu Rokiah sekarang kita mengetea kawan ander sama awek 2 orang ni ''..kawan menelipon seorang rodong..

'' Oke kejap lagi koi datang..koi mandi dulu yak''..lagi 3 minit koi sampai jawab Aie rodong kawan tadi..

'' Kit nak mandi jarak dari rumah hampir 15km sempat ke 3 minit '' kata hati kawan..

Sedang kawan tengah makan sampailah rodong bernama Aie tadi..
Sibuk pula dia menanya kawan..'' mana awek 2 orang te''..
.

'' Ni haa..'' jawab kawan sambil menunjukan kepada 2 orang anak dara kawan seorang berumur 10 tahun seorang lagi berumur 12 tahun..
.
'' Lor...lambat lagi lah koi boleh jadi menantu aok yak '' balas Aie..
.
'' Lambat lagi '' jawab akak pula..
.
Dan Aie terus mengoder air batu bandung berlaici..
.
** Seronoknye kome berjumpa dengan pemuda bernama Aie ini yang dikenali juga sebagai Pakcik Kordi..

Read more...

Sabtu, 19 Disember 2009

Sidang Dewan

Pernah dulu satu masa kawan hantar SMS pada seorang ahli Parlimen yang kawan kenal rapat..

..Salam yb..kawan nengok sidang dewan parlimen dalam tv ni tapi arah meja aok kosong je..aok mana?..

..Lor aok relevan..koi ada program bersama MB Pahang ni..koi kat Kuantan sekarang..balas SMS dari Ahli Parlimen tersebut..

..Ooo..kawan ingat aok saja ngulor..ok lah ..

Pendek kata kita rakyat boleh memantau pergerakan seseorang wakil rakyat ni..Sebab baru baru ni..seramai 74 ahli parlimen BN tidak hadir di Dewan Rakyat ketika bacaan kali ketiga Bajet 2010 untuk kelulusan.

Kehadiran ahli parlimen BN cuma 48 peratus, iaitu 66 daripada 137 anggota, berbanding 77 peratus anggota pembangkang, iaitu 63 daripada 82 anggota..

** Cemas dahhh..


Read more...

Jumaat, 18 Disember 2009

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah 1431..

Masa berlalu selaju pantas angin..
Nekad dan cepat bila siang meniti malam..
Terasa diri mula diabai masa..

Menerjah kealpaan..
Begitu longgar dalam menghadapi Nya..
Ku berdoa agar tidak tersungkur lagi...

Read more...

Khamis, 17 Disember 2009

Emas

Malaysia 2 Vietnam 1..

Read more...

Rabu, 16 Disember 2009

Anak Teruna


** Siapa kata peniaga peniaga begini tidak kaya raya..jika terserempak dengan beliau ini boleh lah bertanya berapa income beliau dalam 1 bulan..**

Read more...

Selasa, 15 Disember 2009

Melangkah bergaya

Tidak sia sia menonton perlawanan bolasepak sukan SEA separuh akhir antara negara kita Malaysia dan Laos malam tadi berkesudahan Malaysia mencapai kemenangan bergaya 3 1.. Demikian negara kita layak ke perlawanan akhir turun menentang Vietnam..sama sama kita mendoakan lagi..

Dengan berbekalkan secawan kopi berharga RM 0.90 kawan berjaya mendapat tempat terbaik disebelah kanan layar gergasi untuk menonton perlawanan ini dikedai korner..hiruk pikuk sorakan peminat bola membingit telinga..terutama semasa pasukan negara menjaringkan Gol..

'' Abe tak sorak pung masa Gol ''..kata awek pelayan dari selatan Thai yang putih manis menegur kawan..

'' Takleh sorak dek oii..time ni bilal duk Azan di Mesejid sebab dah masuk waktu Isyak nih..'' Jawab kawan pada awek selatan Thai yang manis itu..

Dan para penonton terus bersorak girang mungkin tak ada yang perasan waktu Isyak sedang berlalu..

Read more...

Isnin, 14 Disember 2009

Malaysia boleh!

Malam ini perlawanan separuh akhir bolasepak antara Negara kita Malaysia dan Laos..sama sama lah kita mendoakan kejayaan untuk negara agar bolasepak negara kita tidak lagi terkebelakang..
Bagi yang tidak berkesempatan untuk ke Laos setesen tv2 ada menyiarkan siaran langsung..harap ramai ramai kita turun menonton dilayar gergasi kedai korner..

Read more...

Ahad, 13 Disember 2009

Cabaran hebat dihari ahad

Ada ka.. dipagi minggu begini kawan kena dera oleh akak kena jemur kain?..Nak tak nak dalam keadaan keterpaksaan kawan harungi jua..sama saing dengan jiran sebelah nampaknya..

'' Alahai ni yang kawan lemah ni ''..kata kawan dalam hati..

'' Aii en. Man kena jemur kain kee?..tanya jiran sebelah kawan yang masih basah rambut nya dengan berkain pelikat cap gajah suami dia..

'' A'ah lah kak..orang rumah ni duk bz cuci bilik air..kawan lah yang kena jemur kain ni..'' balas kawan..

'' Elok juga bantu orang rumah yerk..bukan macam suami akak ni melingkor lagi ishk!..'' jawab akak jiran lagi..

Bila siap semua kain dijemur kawan cepat cepat masuk dalam rumah..duk pikir kenapa akak tu boleh pakai kain pelikat cap gajah suami dia..'' Agak nya bertukar kain sejak malam tadi dak?..''

Read more...

Sabtu, 12 Disember 2009

Kenyang

Hari ini dan esok hari minggu ada jemputan ke Majlis perkahwinan dikawasan perumahan kawan..di kampung pun ada juga..di kampung yang lama pun ada..

Kampung Pak Mertua pun ada juga..boleh dikatakan dimana mana saja pun ada majlis perkahwinan ini..

Cuaca dah kembali panas bagi pasangan pengantin tentu nya akan selesa bila berada didalam kesejukan..Oleh itu air con akan memberi peranan utama..

Read more...

Jumaat, 11 Disember 2009

Kerja banyak

Hujung hujung tahun ini biasa dengan kerja yang banyak..Tok mudim dan Mak andam pun kerja banyak juga..

Ingatkan bercuti boleh meluruskan badan..tapi dirumah kerja banyak juga..

Ada ka duduk rumah akak suruh potong kain untuk buat pakaian sekolah anak anak..tak patut..kini setelah cuba cuba memotong kain untuk buat pakaian sekolah anak anak..baru lah kawan tau apa itu sekoci..

Read more...

Khamis, 10 Disember 2009

Jangan betul kan skrin komputer anda

Buat sementara waktu pihak pengurusan relevansokmo memohon maaf diatas segala kesulitan kerana proses penukaran template ( kelongsong baru ) sedang dijalankan..

Read more...

Rabu, 9 Disember 2009

Senyum pagi Khamis

Dalam sebuah mahkamah disatu daerah masa silam yang lalu..pembicaraan satu kes rogol sedang dijalankan..

Pendakwa : - Adakah anda mengaku merogol Timah binti Abu..
Tertuduh : - Tidak Tuan Pendakwa Tidak Tuan Hakim..bukan kesh yang merogol Timah ni..
Timah : - ( Lantas menjerit dengan kuatnya ) ..** Tidok ke tidok Tua Hakeh dia loh yang bertenggek atah perut kesh ni.. !!!

** Dalam loghat daerah tertentu maknanya ( Tidak ke tidak Tuan Hakim dia lah yang bertenggek atas perut saya )

Mahkamah menjadi hingar dan bingar seketika

Read more...

Selasa, 8 Disember 2009

Sepagi dalam kebun

Gambar ini gambar pokok Jelutong bukan pokok getah

Ingat nak buka pelan getah yang hampir enam bulan tidak ditoreh..Adalah lah dalam 150 pokok..tapak yang aboh kawan toreh sedia seperti biasa tiada masalah bagi aboh kawan..kudratnya masih power walaupun dah berumur 74 tahun..

Tapi kawan baru toreh 20 batang je dah terlentang atas busut jantan..dapatlah kena gelak oleh aboh kawan..'' Nasib aok yer Tan dapat kereja makan gaji ''..''.mentidok nak harapkan noreh ntoh makan ke tidok anok bini aok te..''

Kawan pun terus melajukan torehan..

Read more...

Isnin, 7 Disember 2009

Bercuti


Hari ini selasa rabu dan khamis kawan bercuti..rehat rehat dikampung sambil jalan jalan dalam kebun..jika jalan ampuh kawan bersidai dirumah saja sambil berkira kira untuk projek terbaru ditahun hadapan..

Read more...

Ahad, 6 Disember 2009

Kisah malam sabtu lalu


Setelah siap je solat Isyak..kawan pun sibuk ( sembulu ) konon nak nengok Anugerah skrin..tapi lor ..apa punya konsep macam tak kena jer dengan anugerah yang gilang gemilang itu..dah lah pembukaan celoteh hos nya hampir setengah jam diselang pula dengan iklan sampai 20 unit dari pelbagai iklan..cat..kereta..minyak maupun iklan beskut..

Alih pula ke rangkaian syarikat tv kabel berbayor..nak tengok filem filem dari Holywood maupun Bollywood..tekan remote buka rangkaian 411..412 dan 413..lor..filem filem dah lebih tak kurang 16 kali tayang..tekan lagi kerangkaian lain..ada pula drama drama Indon dan drama Melayu yang ceritanya penuh dengan adegan mengata orang dan adegan mengetea..tekan lagi remote ke tv2 ..ada pula cerita polis yang tak tau bila penamat nya..dengan adegan yang seolah olah dikitar semula..

Kawan pun amik kunci kereta..setat terus pergi mengetea lepak lepak kedai koner..baik tengok tv layar besar..ler duk main juga cerita polis..

Bosan degan keadaan ini..kawan terus lalu dekat kopitiam..haa c.c buka lagi..masuk c.c nak buka blog Echam dengan entri bervideo tajuk Men after 40..baru lah dapat buka blog beliau sebab tenet dipejabat kawan bukan dari jenis broadband yang berkelajuan tinggi..nak bertenet kat rumah akak selalu je jeling jeling..

Selepas bertenet kawan jeling jeling juga ke pusat dangdut ditingkat 2 bangunan seberang jalan c.c tersebut……

Read more...

Sabtu, 5 Disember 2009

Ayam maSak Lomak cili padi bermaman

Ini dia ayam masak lomak cili padi bermaman..sedapnya hingga boleh menjilat siku..Sayur maman ini boleh dibuat jeruk..memang sedap..kechoor air liur ..nak pula untuk ibu mengandung yang mengidam sayur maman ini..dengan aura rasa yang pahit pahit masam menyengat..

Ada yang menyatakan kesusahan untuk mendapatkan sayur maman ini..cuba cuba lah tinjau dekat pasar tani ditempat anda..Biasa terdapat jika ada yang membuat projek tanam semula atau pun membuka tanah baru..selepas kayu @ reba diperun tabur sahaja benih maman..pasti elok tumbuh menjadi..



** Kawan kalu makan nasik ada jeruk maman ni..tak payoh berlauk pun tak apa..

Read more...

Jumaat, 4 Disember 2009

Sembang sumbing

'' Hujan hujan macam ni batang selalu je basah ''..kata seorang penoreh getah yang pendapatannya boleh tahan juga..

'' Hoi! la aok mencarut??..celah rodong beliau sambil menghirup kopi 0 panas diwarung Miah janda beranak tiga yang bergetah..

'' Mencarut apa nya..aok ni mboh ngat salah faham..koi maksud kan batang getah lah..sebabkan jangan selalu berfikiran songsang dan pedooor hala ke lain...'' terang penoreh getah tadi dengan jayanya...

Read more...

Khamis, 3 Disember 2009

Gula gula


Akan terhapuskah kemanisan diwajah tiap insan jika subsidi gula ditarik balik..?

Read more...

Rabu, 2 Disember 2009

Bekas ratu maut komplikasi bedah plastik

BUENOS AIRES: Bekas ratu cantik Argentina, Solange Magnano, 38, mati akibat mengalami komplikasi selepas menjalani pembedahan plastik di bahagian punggungnya....
( sumber dipetik daripada suratkhabar ternama )

** Nak buat benda lagi nak oprate kat situ..ratu ni walau pun bekas ratu memang dah sedia lawo walaupun dah berumur 38 tahun..

Read more...

Selasa, 1 Disember 2009

Bulan 12

Sekejap je rasa dah masuk penghujung tahun..makin tua makin berumur..yang meniarap dah mula pandai merangkak..yang merangkap dah mula bertatih.. jalan rebah umpama burung terbang labuh..

Perubahan alam begitu ketara juga..semalam Kuala Pilah digegarkan dengan 3.3 pada skala ritcher..sebelum tu Bukit Tinggi dan Jerantut..meski pun lemah gegaran tapi itulah peringatan..

Masa begitu pantas dirasakan berlalu..siang malam singkat .. Sehati berdansa dah masuk minggu minggu akhir..Program SUBUR dibekukan sementara.. Harapan tuntutan royalti minyak untuk negeri Kelantan tidak diputuskan lagi..Kini tuntutan royalti minyak melarat ke negeri Pahang pula..( negeri kome ni )..

Mulai tahun hadapan harga minyak entah macam mana lah..dengar dengar cerita harga tanpa subsidi..Harga getah ketika ini boleh tahan..( tapi selalu hujan )..

****Bil astro belum bayar lagi rupanya..nanti tak sempat tengok kung Fu Panda..

Read more...

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP