GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 30 November 2010

Ada yang mula tanya '' kenapa kawan berblog? ''...


Ada yang mula tanya '' kenapa kawan berblog? ''..adakah nak dapat ramai kawan..nak mengasah ilmu dalam penulisan..nak glamer atau apa? ''..

Maka Jawapan kawan cukup mudah.. '' Kawan berblog untuk menambahkan sumber kewangan..ianya boleh menjana pendapatan..sedikit sebanyak dapat menampung perbelanjaan..mula mula memang perit..tapi sekarang sudah nampak hasilnya ''..

Patut lah blogger yang Otai otai hanya angguk angguk kepala bila di tanya soalan begini..

Adakah sumber daripada hasil penajaan iklan blog diragui.. Ha ha!.. orang makan gaji ..orang berniaga dan macam macam kerja lagi..Jika tidak di buat dengan ikhlas '' itu sangat di ragui ''...

Serius..kawan mau jadi kaya dengan berblog..

Demikian sedikit sebanyak jawapan ikhlas daripada seorang blogger tegar bernama Azman Zahari..

Kini Ahmad Zaki mula berlumba lumba dengan Azman Zahari dalam penerbitan entri..

'' Ishkk !..aok Copy paste entri daripada surat khabar jer..boleh lah terbit entri selalu ''..kata Ahmad Zaki..

'' Lor..itu namanya Share..berkongsi berita atau maklumat..tiada kesalahan ''..jawab Azman Zahari..

*** Ha ha! gua pun mau kaya..!

Read more...

Telur ayam dua kali lebih besar


* GAMBAR menunjukkan telur ayam biasa (kanan) dan telur ayam sepanjang 9 sentimeter (kiri).


CHRISTCHURCH, Britain - Seekor ayam betina bernama Bolt di sini, mengejutkan pemiliknya, Denise Sloan, apabila ia mengeluarkan sebiji telur bersaiz dua kali ganda lebih besar daripada telur ayam biasa, lapor sebuah akhbar semalam.

Panjang telur gergasi itu 9 sentimeter (sm) manakala lebarnya adalah 5.7sm.

Sloan yang merupakan seorang petani berusia 52 tahun berkata, dia tidak pernah melihat telur sebesar itu walaupun telah memelihara ayam selama 15 tahun.

"Saya tidak pasti rekod dunia telur ayam tetapi telur ini amat besar," katanya baru-baru ini.

Rekod dunia telur ayam terbesar setakat ini menjadi milik Zhang Yinde iaitu seorang kakitangan Biro Perhutanan Daerah Suiling di China, setelah ayam peliharaannya mengeluarkan telur sepanjang 9.2sm dan lebar 6.3sm dengan berat 201 gram. - Agensi

*** Goreng buat telur mata kerbau ni,penuh sekuali..

Read more...

Aduan kakitangan awam biadab meningkat


IPOH - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah menyuarakan kebimbangan terhadap peningkatan kes membabitkan penjawat awam berlaku biadab dan bersikap perkauman terhadap orang ramai.

Beliau berkata, masalah salah laku penjawat awam terutama yang bertugas di barisan hadapan tersebut disedari meningkat berdasarkan peningkatan aduan yang diterima oleh Biro Pengaduan Awam (BPA).

"BPA menerima lebih 60 aduan dari seluruh negara setiap bulan yang membabitkan penjawat awam bersikap kasar, biadab dan menyentuh isu perkauman sehingga menimbulkan rasa kemarahan pengadu dan rakyat," katanya pada sidang akhbar di pejabat BPA Perak di sini semalam.

*** Kakitangan awam yer..bukan Swasta..!

Read more...

Bomba tetap masa 10 minit untuk tiba di lokasi


KUALA TERENGGANU 29 Nov. - Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia menetapkan masa 10 minit untuk tiba di lokasi kejadian yang berdekatan dan kurang 20 minit bagi tempat yang agak jauh.

Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat, Datuk Wan Mohd Nor Ibrahim berkata, penetapan itu sebagai usaha memperbaiki imej jabatan yang tercalar sebelum ini berikutan dakwaan lambat tiba bagi membantu kes-kes kebakaran dan sebagainya.

Jabatan itu akan memastikan maklum balas bagi sesuatu panggilan kecemasan dipercepat dan disegerakan bagi meningkatkan imejnya dan menetapkan tempoh maklum balas itu merupakan Petunjuk Prestasi utama (KPI) jabatan.

“Kelewatan sampai di tempat kejadian akan merugikan apabila kebakaran merebak yang sukar dikawal dan diselamat,” katanya kepada pemberita selepas membuat lawatan kerja pertama ke Jabatan Bomba dan Penyelamat Negeri Terengganu di sini hari ini. Turut hadir Pengarah Negeri Md Salleh Sarbini. - Bernama

*** Macam mana pula jika pekan pekan kecil yang masih belum mempunyai balai Bomba..jarak dengan Bandar besar jauh..ada yang sampai ratusan kilometer..

Ketik ( siNi ) ada kisah Bomba dan penyelamat..

Read more...

Isnin, 29 November 2010

Pelan Cuti hujung tahun


* Keindahan Pantai Cherating

Setelah perbincangan dibuat maka cadangan dengan serta merta terjadi..satu mesyuarat khas melibatkan keluarga ini dijalankan..

Cadangan Ibu : ''..Kita bercuti di Cherating Pahang ''..

Cadangan anak pertama : '' Along cadangkan kita ke Genting Higlands ''..

Cadangan anak kedua : ''..Kakak cadangkan kita sekeluarga bercuti di Pulau Langkawi ''..

Cadangan anak ketiga : '' Adik suka bercuti di Melaka..ada Taman buaya kat sana ''..

Cadangan Bapa : ''..Kita bercuti dalam kebun sahaja ''..

Kata putus dibuat si Bapa menggunakan sedikit kuasa Veto nya dan Cadangan si Bapa diterima oleh panel pemerhati ..maka si Bapa bercuti lah sorang sorang dalam kebun..

*** Melampau punya Bapa ni..

Read more...

Pelakon lucah 81 tahun umum bersara


* SHEILA VOGEL-COUPE


LONDON - Pelakon lucah berusia 81 tahun, Sheila Vogel-Coupe berikrar tidak akan berlakon dalam filem porno lagi, lapor sebuah akhbar semalam.

Dia membuat pengumuman itu selepas perbuatannya menawarkan perkhidmatan teman sosial melalui sebuah agensi teman sosial dalam talian selama dua tahun selain berlakon dalam sebuah filem lucah didedahkan media.

Wanita itu merupakan nenek kepada seorang peserta yang menyertai program mencari bakat nyanyian X-Factor di televisyen, Katie Waissel.

"Saya tidak berhasrat untuk melakukan (berlakon) dalam mana-mana filem seperti itu (filem lucah) lagi," katanya.

Sebelum ini pendedahan nenek tersebut sebagai pelakon lucah telah memberi tekanan ke atas cucunya yang kini bertanding sebagai peserta dalam program nyanyian itu. - Agensi

*** Sudah melewati tempoh persaraan sangat dah ni..

Read more...

Ahad, 28 November 2010

Ismail nafi RON95 punca kebakaran


BERA 28 Nov. – Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sekali lagi menafikan penggunaan minyak petrol RON95 menjadi punca kebakaran kenderaan yang terbabit dalam kemalangan jalan raya.

Tegasnya, kenderaan yang terbakar dalam beberapa kemalangan berpunca daripada kesan hentakan atau hentaman yang kuat sehingga menyebabkan berlaku percikan api yang menyebabkan minyak terbakar.

"Minyak petrol RON95 telah diuji dalam semua peringkat ujian oleh jurutera syarikat-syarikat minyak dan pembuat enjin kenderaan termasuk ujian kemalangan yang ekstrem seperti hentaman serta hentakan, hasilnya ia didapati selamat.

"Saya harap orang ramai tidak bimbang untuk menggunakan petrol berkenaan kerana bahan bakar itu turut digunakan secara meluas di seluruh dunia termasuk Eropah, benua Amerika dan Jepun,'' katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Kesihatan dan Keselamatan sempena program Juara Rakyat Parlimen Bera di Taman Kerayong Makmur di sini.

Beliau mengulas dakwaan sesetengah pihak sebelum ini kononnya kejadian kebakaran kenderaan selepas terlibat dalam kemalangan berpunca daripada penggunaan minyak petrol RON95. - Utusan

*** Mengambil masa lama juga Pak Menteri ini untuk buat rumusan berkenaan minyak RON95 ini yer..

Read more...

Penumpang diraba kerana pelapik seluar dalam

NEW YORK – Seorang penumpang wanita mendakwa dia trauma selepas tangan-tangan kasar beberapa pegawai Pentadbiran Keselamatan Pengangkutan (TSA) meraba bahagian sulitnya ketika menjalani pemeriksaan badan di sebuah lapangan terbang di Amerika Syarikat (AS), lapor sebuah akhbar semalam.

Peraturan di AS yang dikuatkuasakan oleh TSA mewajibkan setiap penumpang menjalani pemeriksaan mesin imbasan sinar-X yang ‘membogelkan’ mereka bagi mengesan senjata dan bahan letupan tersembunyi sebelum dibenarkan menaiki pesawat.

Wanita itu yang enggan identitinya didedahkan memberitahu, dia diarah menjalani pemeriksaan badan setelah mesin pengimbas sinar-X di lapangan terbang berkenaan mengesan pelapik seluar dalam yang dipakainya sebagai mencurigakan baru-baru ini.

“Saya menangis selepas itu kerana ia mengembalikan memori tragis serangan seks yang berlaku ke atas diri saya beberapa tahun lalu,” katan wanita itu. – Agensi

*** Amik kesempatan ni..

Read more...

Santai pagi minggu ( Aina dan Bapa beliau )

Selepas waktu subuh kebiasaan Bapa Aina akan kembali ketiduran..

'' Pergi gerak Aboh tu..cakap kat Aboh pagi ni ada gotong royong kat Surau ''..kata Ibu Aina..

Setelah Aina kembali dari mengejutkan Bapanya..

'' Ngape Aboh Aina ni..tak mau bangun..liat sungguh ..apa yang dia cakap kat Aina ''..kata Ibu Aina..

'' Ada ka dia suruh Aina je yang pergi gotong royong gantikan Aboh ''..jawab Aina..

'' Melampau lah tu ''..kata Ibu Aina..

*** Memang melampau ''....





Read more...

Sabtu, 27 November 2010

Malam minggu yang meSra ( Moonraker 1985 )


Midnite malam minggu itu sebuah filem James Bond lakonan Roger Moore bertajuk Moonraker ..

Sudah pasti penuh dengan aksi dan juga pelakon wanita yang seksi meksi..ini yang membuat 5 rodong begitu teruja untuk menonton tayangan perdana larut malam..di pawagam Rex Mentakab ketika itu..

'' Huh.ni mesti besh!..tentu ada buka buka punya ''..kata Aduk..

'' Otak aok kuning..tak ada pikir benda lain..cerita Jemes Bond memang macam gitu..nak nengok nengok lah jangan bising bising ''..kata Kapak..

'' Ha..adegan yang paling besh..bila akhir..Jemes Bond romen atas kapal angkasa..siap terapung apung lagi ''..kata Niker..

'' Cis! Niker..aok tau mana..sedangkan kita belum nengok lagi ceritanya ''..kata Bok..

'' Koi ..pergi Kuala Lumpur minggu dulu..nengok midnite kat Odeon sama abang ipor koi ''..kata Niker ..

'' Ni yang jadi tak sedap..nanti dalam panggung ada lah yang jadi tukang cerita dulu..aok dah nengok cerita ni ye Niker,dalam panggung nanti..jangan bising bising ''..kata Aduk..

'' Tak..koi tidor je..nanti adegan akhir te baru koi bangun..aok me gerak lah yer ''..kata Niker..

*** Gitu gamoknya..!

Selanjut tentang Moonraker di ( siNi )

Read more...

600,000 mati akibat asap rokok


PARIS 26 Nov. - Hampir 600,000 orang yang tidak merokok, dengan satu pertiga daripada mereka kanak-kanak, meninggal dunia setiap tahun akibat menyedut asap rokok daripada mereka yang mengamalkan tabiat itu.

Angka itu diperolehi daripada kajian pertama yang diadakan di seluruh dunia mengenai kesan asap rokok ke atas golongan bukan perokok.

Berlainan dengan penyakit 'gaya hidup' yang banyak berpunca daripada pilihan individu, mangsa yang dikenali sebagai perokok pasif itu menanggung akibat daripada tabiat merosakkan kesihatan yang diamalkan oleh orang lain, terutamanya ahli keluarga.

Di kalangan bukan perokok di seluruh dunia, 40 peratus kanak-kanak, 35 peratus wanita dan 33 peratus lelaki terdedah kepada asap rokok pada 2004, tahun terakhir di mana data boleh didapati di kesemua 192 negara yang terlibat dalam kajian itu.

Apabila ditambah kepada 5.1 juta kematian melibatkan perokok aktif, jumlah kematian akibat amalan merokok bagi 2004 melebihi 5.7 juta orang di seluruh dunia, menurut kajian itu.

Hampir separuh daripada bilangan perokok pasif yang maut adalah wanita, manakala selebihnya terdiri daripada kanak-kanak dan lelaki dalam bilangan yang hampir sama, menurut kajian yang disiarkan hari ini dalam jurnal perubatan Britain, The Lancet.

Kira-kira 60 peratus kematian itu disebabkan penyakit jantung, manakala 30 peratus lagi akibat jangkitan paru-paru, dan bakinya disebabkan asma dan kanser paru-paru.

Keseluruhannya, kematian akibat menjadi perokok pasif menyamai satu peratus daripada kematian di seluruh dunia pada 2004.

Kematian orang dewasa akibat menyedut asap rokok orang lain adalah hampir sama di semua negara tidak kira negara miskin atau kaya.

Namun bagi kanak-kanak, kemiskinan menjadikan keadaan bertambah buruk, menurut kajian itu.

Misalnya di Eropah yang berpendapatan tinggi, nisbah kematian orang dewasa berbanding kanak-kanak adalah sebanyak 35,388 berbanding 71.

Nisbah di Afrika hampir terbalik iaitu 9,514 kematian orang dewasa berbanding 43,375 kematian kanak-kanak. - AFP

*** Kawan rasa asap minyak 2T lagi baik dari asap rokok...

Read more...

Kopi bergula tingkatkan prestasi otak

BARCELONA, Sepanyol - Satu kajian terbaru menunjukkan minum secawan kopi yang bergula boleh meningkatkan kemampuan otak, lapor sebuah akhbar semalam.

Saintis-saintis di Universiti Barcelona di sini mendapati pengambilan kafeina dan gula pada masa yang sama meningkatkan prestasi otak.

Para penyelidik kini percaya kafeina dan gula itu meningkatkan fungsi otak seperti daya ingatan.

Hasil kajian itu diperoleh selepas 40 sukarelawan diuji dengan pengambilan kopi bergula, kopi tanpa gula dan air masak.

Jurnal Human Psychopharmacology: Clinical and Experimental menyiarkan hasil kajian saintis tersebut.

Menurut kajian itu, kopi manis merupakan cara terbaik untuk menyediakan otak bagi menghadapi cabaran pekerjaan. - Agensi



'' Mamak bagi kopi bergula 1..manis punya ''..laung encik Topik..

'' Aiks..aok,selalu tea tarik gelas besar?..sudah tukar ka?''..kata Rosli Ghani..

'' A'ah..sejak kopi bergula boleh meningkatkan prestasi otak ''..jawab encik Topik..

'' Aok tak takut kencing manis ka? ''..kata Rosli Ghani..

*** A'ah yerk !

Read more...

Jumaat, 26 November 2010

Malam Gerak Khas ( episod demam )


Dari pagi tadi hingus melejeh..sedut..rasa kelat payau payau masin..rasa nak telan macam meloya jer..nak luah macam sayang..tarik pelan pelan..telan sikit sikit..rasa lemak manis..

Sememangnya kawan telah 2 hari menghadapi selsema..badan rasa sakit sakit..sudah buat pereksa doktor..dibaginya ubat batuk dan ubat demam dan ubat selsema ( paracetamol )..serta antibiotik..

'' Cuba lepas makan ubat te..aok selimut..mana tau boleh berpeluh dan demam pun kebah ''..kata Akak..

'' Ishkk..nak berpeluh meh kita selimut 2 orang sekali ''..kata kawan..

'' Tak kuasa..orang kata selera orang demam ni amat berlainan sekali ''..kata Akak..

*** Heh heh!

Read more...

Obama didoa neneknya di Mekah supaya peluk Islam


* Sarah Omar

RIYADH - Nenek Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama menyatakan dia berdoa supaya cucunya itu menganut agama Islam.

Menurut nenek Obama itu, Sarah Omar, doa itu dipohon semasa dia mengerjakan haji di Mekah.

"Saya berdoa agar Obama memeluk agama Islam," kata Sarah Omar yang berusia 88 tahun dalam satu temu ramah bersama akhbar Al-Watan Saudi di Jeddah yang disiarkan kelmarin dan dilaporkan agensi berita AFP semalam.

Akhbar itu melaporkan bahawa Sarah menunaikan haji bersama anaknya yang merupakan bapa saudara Obama, Saeed Hussein Obama serta empat orang lagi cucunya.

Sarah menyatakan dia hanya boleh bercakap mengenai haji dan tidak akan memberi komen berkaitan isu politik Obama.

Keluarga itu dijemput oleh kerajaan Arab Saudi untuk mengerjakan ibadah tersebut.

Saeed juga mengucapkan terima kasih kepada pemerintah Arab Saudi, Raja Abdullah ekoran layanan baik yang diterimanya.

Bapa Obama, Barack Hussein Obama Sr. merupakan penganut Islam dari Nyangoma-Kogel, Kenya ketika berkahwin dengan ibunya, Ann Dunham, seorang pengikut atheis dari Kansas, AS.

Pasangan itu bercerai semasa Obama berusia dua tahun. Ibu Obama kemudian berkahwin dengan Lolo Soetoro dari Indonesia.

Tinjauan pendapat di AS pada Ogos lalu menunjukkan bahawa seorang daripada lima rakyat AS percaya bahawa Obama beragama Islam.

Dakwaan itu dinafikan oleh White House yang menegaskan bahawa Obama ialah seorang penganut Kristian yang taat. - Agensi

*** Semoga termakbul doa nenek Obama ini..

Read more...

Senyum dipagi hari Jumaat ( Curi wang isteri )

Aktiviti biasa sewaktu menjemur kain..

'' Baca suratkhabar hari ini Zita? ''..berkata Kak Zakiah

'' Belum lagi lah Kak..ada isu menarik ke Kak?''..

'' Suami curi wang dan barang kemas isteri..untuk langsaikan hutang kahwin ''..kata Kak Zakiah..

'' Sampai macam tu sekali..Akak dulu macam mana..suami Akak berhutang ke belanja perkahwinan? ''..tanya Rozita..

'' Berhutang juga..tapi berhutang KOPERASI..sampai anak 3 baru langsai hutang..Zita pula macam mana? ''..kata Kak Zakiah..

'' Abang Lock yang pinjam duit Zita separuh dari belanja perkahwinan dia, Zita tanggung ''..kata Rozita..

'' Bertuah suami Zita ''..kata Kak Zakiah..

'' Bertuah apanya Kak..sampai sekarang pun dia tak bayar lagi..tapi tak per lah..Zita selalu minta Upah dari dia ''..kata Rozita..

'' Upah?'..apabenda dengan upah tu Zita ''..kata Kak Zakiah..

'' ..Kali ni Akak tak faham yer..tidak mengapa..nanti Zita ceritakan..'' kata Rozita..

*** Upah?..

Read more...

Khamis, 25 November 2010

Buat lepas sesak


* Ini barang boleh juga buat lepas sesak di kala sudah pokai..

*** Tentu lebat dapat ni..

Read more...

Tekanan kerja


* Encik Tarmizi yang sudah sedia bergaya dan berjaya dalam pekerjaan nya..

Tarmizi sering megeluh dengan bebanan kerja yang terlampau banyak sekarang ini..dapat dia merasakan dengan pendapatan yang tidak setimpal dengan beban kerja yang di hadapinya..

Satu hari Tarmizi berjumpa dengan pegawai atasan untuk mengadu hal dengan bebanan kerja beliau..

'' Saya sering tidak puas hati boss`..kerja banyak tapi gaji yang saya dapat tidak setimpal dengan kerja ''..luah Tarmizi..

Setelah keluar dari bilik pegawai atasan....kawan Tarmizi yang sedia menunggu di luar mula bertanya..

'' Apa yang boss bagi tau kau tentang kerja kau yang banyak itu ''..tanya kawan Tarmizi..

'' Gila..ada kaa dia suruh aku ganti tempat dia..dan dia juga hendak aku rasa apa tekanan kerja yang dia sedang hadapi sekarang ''..kata Tarmizi..


Keesokan hari Tarmizi mula bekerja dengan semangatnya..segala tekanan kerja dia tolak tepi..sebab dia tau boss' lagi banyak tekanan kerja..

Tarmizi sepatutnya lebih bersyukur dari awal lagi sebab beliau telah mempunyai pekerjaan..soal tekanan kerja tidak patut beliau persoalkan sebab lebihan masa kerja dibayar..

Tarmizi mula berkira kira...walaupun gaji nya kecil,biarpun kerjanya banyak..dia tetap lagi mempunyai pekerjaan..

*** Kalu kawan nak je ganti tempat boss tu..biar boss pula ganti tempat kawan..hehe!

Read more...

Wanita tua terperangkap 3 minggu dalam bilik mandi

PARIS 24 Nov. - Pasukan bomba Perancis menyelamatkan seorang wanita warga emas yang terperangkap di dalam bilik mandi rumahnya selama tiga minggu selepas ketukan paip meminta pertolongan gagal mendapat perhatian jiran-jirannya.

Wanita berusia 69 tahun itu dalam keadaan yang sangat lemah ketika bomba tiba di rumah mangsa di bandar kecil Epinay-sous-Senart di Paris, selepas jiran menghubungi pihak berkuasa kerana bimbang dia tidak kelihatan dalam tempoh tersebut.

Dia yang terkunci akibat kerosakan tombol pintu bilik mandi, terpaksa meminum air dari singki dan mengetuk paip pada waktu malam untuk meminta pertolongan.

Namun jiran di blok apartmen itu menyangka ia adalah kerja-kerja pembaikan dan mengadakan petisyen untuk mencari pemilik rumah itu supaya bunyi tersebut dihentikan. - AFP

*** 3 Minggu punyai daya ketahanan lagi nenek ini..

Read more...

Terima kasih rodong


Terima kaSih kepada mereka mereka, rodong rodong, sahabat, handai taulan yang telah mengucapkan Selamat hari lahir kepada kawan..terutama kepada admins / officers / members Temerloh United yang telah bersusah payah membuat gambor kawan siap berfrem lagi..

Begitu juga Terima kaSih ini ditujukan kepada semua rodong blogger,rodong Facebook,rodong Twitter serta sahabat sahabat radio PahangFM..

Tidak lupa juga kepada Akak,Along,Anis dan Aina.. TERIMA KASIH..

Bertambah lagi setahun umur kawan..

*** Dan tidak lupa pada yang tersayang..

Read more...

Rabu, 24 November 2010

Rakyat Malaysia popular di Internet


* RAKYAT Malaysia kurang mementingkan soal privasi apabila berkenalan dalam talian.


'' Baca tak Rakyat Malaysia popular di Internet dalam suratkhabar ternama hari ini ''..kata Ahmad Zaki kepada rodongnya Azman Zahari semasa sedang rehat rehat selepas habis makan waktu tengahari..

'' Ada juga terbaca tadi ..kenapa? ..ok lah tu ''..jawab Azman Zahari..

'' Koi ingat koi pun termasuk juga dalam senarai rakyat Malaysia yang popular di Internet itu..sebab koi ada blog,Facebook,twitter,akaun email ada 7,mySpace,Friendster, Tumbir dan segala macam laman Sosial lagi..koi paling menyerlah dalam Facebook ''..kata Ahmad Zaki..

''Aok lain lah..kawan pulak cuma popular dikalangan masyarakat setempat je..popular sebab selalu pergi Surau,Masjid,Ziarah orang meninggal,tolong gotong royong kenduri kahwin dan kerja kerja amal masyarakat ..tapi kawan tidak lah riak sangat dengan popular kawan tu ''..kata Azman Zahari..

Ahmad Zaki terus berlalu pergi dan tidak berkata apa dah..

*** Kawan mau Femes di rumah sahaja..

Read more...

Petikan Interaktif


* Ini Gambar hiasan sahaja


Dibawah ini petikan interaktif daripada akhbar
Sinar Harian..yang disiarkan semalam 23hb Nov 2010..

Bila tiba musim kenduri-kendara, mulalah nak tuding jari, lembu itu aku punya, itu kerbau wa punya, kambing tu keh punya.

Padahal sebelum ni orang kampung yang ‘sedekahkan’ tanaman untuk ternakan mereka. Tak tahu halal haram ke wahai si penggembala?

Bila ada kes kemalangan membabitkan ternakan mereka, mereka kata “demeh tu bawak moto kereta tak ingat dunia”.

Tapi tak ingat mereka cuma membina kandang di jalan raya, memberi makan di halaman jiran tetangga, mengaku milik mereka apabila ada yang membida, menjual dan mengambil untung lalu ketawa? Ternakan gemuk makan tanaman orang, penternak boroi makan hasil daripada sumber haram. - TANJONG MALEE

*** Ini kes mana mana ada.. ketik ( siNi ) dan ketik ( siNun )

Read more...

Harga santan RM12 sekilogram?


PULAU PINANG 23 Nov. - Peniaga santan di negeri ini mungkin menaikkan harga jualan sehingga 100 peratus berikutan kekurangan bekalan kelapa sejak seminggu lalu.

Berdasarkan harga semasa, santan dijual RM6 sekilogram dan jika harga meningkat sekali ganda, pengguna terpaksa membayar RM12.

Peniaga santan di Sungai Ara di sini, Jalal Din, 47, berkata, bekalan kelapa semakin berkurangan selepas Hari Raya Aidiladha.

Dia dimaklumkan oleh pemborong bahawa bekalan semakin sukar diperoleh daripada pengedar di negara jiran Indonesia dan Thailand.

Justeru, dia tidak menolak kemungkinan harga santan melambung naik dalam masa terdekat jika keadaan itu berterusan.

"Hampir seminggu sejak Hari Raya Haji, bekalan kelapa susah nak dapat. Tahun-tahun lalu, masalah sebegini sekejap saja berlaku tapi tahun ini ia berpanjangan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Masalah kekurangan bekalan kelapa di negeri ini berlarutan sejak bulan puasa lalu.

Akibatnya, para peniaga terpaksa menjual santan pada harga RM6 sekilogram berbanding sebelumnya RM4.20 manakala isi kelapa yang belum diparut RM3.40 (sebelumnya RM1.80), kelapa parut RM4 (RM3.50) dan kelapa biji RM1.60 (80 sen).

Jalal menambah, dia difahamkan oleh pembekal bahawa ketiadaan pekerja di ladang kelapa kerana cuti Hari Raya Haji menyebabkan bekalan sukar diperoleh di pasaran.

*** Hah~..sama naik dengan harga getah pulak dahh...

Read more...

PM terima gaji RM22,826.65 mulai 2004 - Nazri

KUALA LUMPUR 23 Nov. — Perdana Menteri menerima gaji bulanan sebanyak RM22,826.65 mengikut Akta Ahli Parlimen (Saraan)(Pindaan) 2005, mulai 1 Jan 2004.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata Timbalan Perdana Menteri pula dibayar RM18,168.15 sementara jemaah menteri menerima RM14,907.20.

"Gaji bulanan setiausaha politik sebagaimana yang ditetapkan dalam Ketentuan Saraan Setiausaha Politik 1980 adalah RM5,709.99 yang juga berkuat kuasa pada 1 Jan 2004,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam jawapan bertulis bagi pertanyaan N.Gobalakrishan (PKR-Padang Serai) mengenai penetapan gaji dan semua bentuk elaun yang dinikmati anggota kabinet, setiausaha politik serta jumlah emolumen serta elaun kepada anggota kabinet dari 2005 hingga 2009 di persidangan Dewan Rakyat hari ini.

Mohamed Nazri berkata jumlah gaji tahunan yang telah dibayar kepada anggota kabinet bagi tahun lepas ialah RM5,470,942.40 dan RM5,783,993.60 pada 2008.

Katanya, sejumlah RM5,858,529.60 dibayar pada 2007 manakala RM5,858,529.60 pada 2006 dan RM6,007,601.60 pada 2005. — Bernama

*** Banyak juga gaji Perdana Menteri yer..setahun gaji kome pun tak cecah sebegitu..silap dulu tak belajar rajin rajin..tidak boleh jadi Perdana Menteri..

'' Koi kini sangat yakin akan mendapat RM11,210.15 sebulan dengan hasil tajaan iklan di blog koi ini ''..kata Ahmad Zaki dengan tiba tiba..

'' Oii..ni ngape air liur melejeh ni..aok ngigau ke? ''..kata Azman Zahari sambil mengoyang goyang badan Ahmad Zaki..

'' Ishkk! yer.. ''..kata Ahmad Zaki..

'' Tu ..lah tidor lagi waktu maghrib ''..kata Azman Zahari..

*** Sempat berigau lagi..

Read more...

Selasa, 23 November 2010

Lebih setengah juta pelajar duduki SPM, STPM

KUALA LUMPUR 23 Nov. — Lebih setengah juta pelajar menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM) hari ini.

Bagi SPM yang akan berakhir 20 Dis, seramai 467,970 calon menduduki peperiksaan berkenaan di 3,594 pusat peperiksaan, kata seorang jurucakap Lembaga Peperiksaan Malaysia.

Seramai 53,504 calon pula menduduki STPM di 760 pusat peperiksaan di seluruh negara. Peperiksaan itu berakhir 16 Dis.

Majlis Peperiksaan Malaysia telah membuka bilik gerakan yang boleh dihubungi di talian 03-61302666/61303606/61352035/61352390/61352316.

Bilik gerakan itu beroperasi dari 7.30 pagi hingga 5.30 petang dari Isnin hingga Jumaat. — Bernama

Ini termasuk juga encik Amirul yang sedang menghadapi peperiksaan SPM tahun ini..



* Ini encik Amirul dengan gaya kung Fu mentadaknya..




* Encik Amirul berbaju Melayu ungu..bersama rakan rakan dan Guru beliau..

*** '' Ngko buat yang terbaik untuk SPM ni..bila berjaya dan jadi orang berguna tentu ramai yang nak buat menantu ''.. demikian kata bapa encik Amirul..

Read more...

3,000 tandas awam kita kotor


KUALA LUMPUR - Walaupun pelbagai langkah diambil bagi meningkatkan kebersihan tandas awam, satu laporan audit menunjukkan bahawa 3,000 daripada 5,764 tandas di seluruh negara adalah kotor.

Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Chor Chee Heung berkata, audit menerusi kaedah penarafan oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) menunjukkan 51.6 peratus daripada tandas awam hanya mampu mencapai tahap satu atau dua bintang manakala hanya tujuh peratus atau kira-kira 400 tandas mencapai taraf lima bintang iaitu kebersihan paling memuaskan.

"Daripada data tersebut, nampaknya masih jauh lagi perjalanan kita untuk mencapai tahap tandas awam yang baik," katanya selepas melancarkan Sambutan Hari Tandas Sedunia dan Seminar Kesihatan Persekitaran Peringkat Kebangsaan 2010 di sini semalam..

*** Nak tengok tandas Cantik sila ketik ( siNi ) ..

Read more...

Arnold Schwarzenegger mungkin berlakon balik


* Arnold Schwarzenegger


LOS ANGELES 22 Nov. - Arnold Schwarzenegger mungkin kembali berlakon apabila penggal perkhidmatannya sebagai Gabenor California berakhir pada Januari tahun depan.

Bekas bintang filem itu mengakui beliau sedang menimbangkan beberapa pilihan yang boleh diambilnya pada tahun depan dan kembali berlakon sebagai bintang filem aksi adalah satu kemungkinan.

"Menyertai kempen memerangi perubahan iklim boleh menjadi pilihan utama," kata Schwarzenegger yang muncul seketika dalam filem Sylvester Stallone, The Expendables pada awal tahun ini.

Katanya, pembabitan dalam kempen tersebut mungkin antara lima perkara yang akan dilakukannya, termasuk menceburi semula dunia hiburan dan aktif dalam dunia perniagaan.

Aktor filem Terminator itu berjaya menempa kerjaya dalam dunia perfileman, politik dan sukan bina badan dan berpendapat kejayaannya itu adalah kerana beliau mengetahui di mana letaknya kekuatan diri.. Selanjut ketik ( siNi )

***Susah nak eja nama star Hollywood ini..

Read more...

Lawak selamba malam Isnin ( teknik )

Setelah mencuba pelbagai cara untuk mendapatkan anak dan juga sudah merata berubat sana sinun..namun pasangan ini masih tidak mendapat lagi Cahaya mata..

Satu hari rodong ini telah bertemu rodong lama beliau lalu menceritakan masalah ini..

'' Koi rasa teknik aok tak betul ''..kata rodong lama itu...

'' Laa..heh!..bermacam macam teknik koi dah cuba..menelantang menelungkup semua dah ''..kata rodong yang bermasalah itu..

'' Ishk..koi maksud teknik perubatan aok mungkin tak betul bukan teknik sex aok''..kata lagi rodong lama itu lagi..

'' Rata dah koi bawok isteri koi berubat..gitu juge ''..kata rodong yang bermasalah itu..

'' Aok cuba teknik beraling telur pula ''..kata rodong lama itu..

'' Laa.. teknik ni bukan ke lucah ''..kata rodong yang bermasalah itu..

*** Ha ha! tak lucah..beraling telur biasa je..ia satu jenis perubatan oleh dukun dukun Melayu lama..jika ada yang tak tau apa itu beraling telur..nanti lah di post akan datang..!

Read more...

Isnin, 22 November 2010

Ubi kentang berbentuk seperti itik


* GAMBAR menunjukkan ubi kentang berbentuk seperti seekor itik.



WEMBLEY - Seorang pelanggan pasar raya Sainsbury di London menemui ubi kentang berbentuk seperti seekor itik, lapor sebuah akhbar semalam.

Ubi kentang itu ditemui oleh seorang pelanggan pasar raya itu, Linda Curley.

Linda berhasrat untuk menyimpan ubi kentang istimewa itu daripada memasaknya untuk dijadikan makanan. - Agensi

*** Ubi kentang masak sama sardin sedap juga..

Read more...

Polis tangkap suspek berkepala unik


* GAMBAR menunjukkan lelaki yang dikenali sebagai Carlos Rodriguez memiliki bentuk kepala yang ganjil.


MIAMI, Florida - Polis menangkap seorang lelaki yang didakwa melanggan pelacur di sini pada awal bulan ini yang mempunyai bentuk kepala yang ganjil, lapor sebuah akhbar semalam.

Lelaki itu yang dikenali sebagai Carlos Rodriguez berusia 25 tahun kemudiannya dibebaskan oleh polis selepas disoal siasat.

Menurut laporan polis, seperti disiarkan dalam laman Miami New Times, polis mengklasifikasikan dia mempunyai separuh kepala dalam ruangan ciri-ciri fizikal suspek yang unik.

Seorang kakitangan wanita di Pusat Pratahanan Daerah Miami-Dade mengesahkan bentuk kepala lelaki itu dengan menyatakan dia melihat suspek tersebut kira-kira seminggu lalu. - Agensi..

*** Mesti senang nak cari suspek ini..

Read more...

RM300,000 lesap di Internet sebulan

KUALA LUMPUR – Para pembeli pelbagai barangan secara dalam talian melalui Internet di negara ini mengalami kerugian di antara RM200,000 hingga RM300,000 setiap bulan gara-gara tertipu dengan sindiket perniagaan yang sebenarnya tidak wujud.

Presiden Persatuan Pembekal Kandungan Mudah Alih, Azli Paat yang mendedahkan perkara itu berkata, jumlah tersebut berdasarkan lima hingga 10 peratus daripada keseluruhan transaksi urus niaga yang dibuat menerusi pelbagai kaedah pembayaran seperti kad kredit, perbankan Internet atau bayaran secara bersemuka bernilai RM2.5 juta hingga RM3 juta setiap bulan.

Setiap hari, rakyat di negara ini berbelanja kira-kira RM100,000 untuk membeli pelbagai produk secara dalam talian di Internet.

Katanya, terdapat empat proses penting ketika pembelian dalam talian iaitu carian Internet, pengesahan atau perjanjian pembelian, penghantaran dan pembayaran.

“Malangnya penipuan sering berlaku apabila proses ini tidak diikuti. Kaedah yang salah ialah pembayaran dahulu baru penghantaran menyebabkan barang tidak sampai kepada pembeli,” katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

*** Tidak serik serik..

Read more...

Ahad, 21 November 2010

Mencari rodong lama ( ABS )


Ingin mencari rodong rodong lama yang bersekolah sini dulu sekitar tahun 1977 - 1979..kawan sekolah takat tingkatan 3 sahaja..sebab minat menoreh getah sangat mendalam ketika itu..

Sila kunjungi pasembok ( Facebook ) Sekolah ABS Temerloh ini..

Info tentang sekolah menengah Abu Bakar Temerloh..


Sekolah Menengah Kebangsaan Abu Bakar Temerloh bermula sebagai sekolah Abu Bakar dekat Stesyen Keretapi di Mentakab pada tahun 1939. Guru besar yang pertama ialah Encik Sivapakiam. Pada waktu itu, sekolah menengah dan rendah masih disekalikan lagi.

Semasa perang dunia kedua, sekolah ini ditutup selama 4 tahun dan dibuka semula pada tahun 1947. Pada tahun 1950-an, sebidang tanah diatas bukit yang ditanam dengan pokok getah diperolehi di Temerloh yang bertujuan untuk membina sekolah. Sebilangan dari pelajar Sekolah Abu Bakar Mentakab dipindahkan ke Sekolah Abu Bakar Temerloh pada tahun 1954.

Pada awalnya, sekolah ini hanya terdiri daripada dua bangunan sahaja. Iaitu sebuah asrama yang dibina untuk pelajar-pelajar yang tinggal jauh atau tinggal di seberang sungai Pahang. Sekolah ini telah dirasmikan oleh DYMM Sultan Pahang pada 10 April 1954 dengan jumlah pelajar seramai lebih kurang 300 orang sahaja.

Peperiksaan rasmi pertama diadakan ialah Peperiksaan Cambridge School Certificate pada tahun 1955. Pada tahun 1956, pelajar-pelajar tingkatan tiga menduduki peperiksaan Lower Certificate of Education yang pertama. Berikutan dengan Laporan Razak 1956, Sekolah Abu Bakar Temerloh telah ditukar kepada Sekolah Menengah Abu Bakar Temerloh.

Lanjutan daripada Penyata Pelajaran Abdul Rahman Talib pada tahun 1959, kelas-kelas aliran Melayu dimulakan. Manakala pada tahun 1973, sekolah ini telah mejadi sekolah menengah aliran Inggeris sepenuhnya.

Pergerakan badan beruniform yang pertama ditubuhkan ialah Pergerakan Pengakap yang diasaskan oleh Encik Arrif Abdullah pada tahun 1939. Pada tahun 1940 pula, persatuan Khutub Khanah dan Jimat Cermat ditubuhkan. Disamping penubuhan persatuan tersebut, kejohanan olahraga sekolah yang pertama turut diadakan pada tahun tersebut. Majalah sekolah pertama diterbitkan pada tahun 1954..

*** Dalam bag sekolah kawan mesti ada lestik dan rokok punya..

Read more...

Sabtu, 20 November 2010

Malam minggu yang meSra ( a better tomorrow )


Show Midnite malam minggu kat pawanagn Rex Mentakab masa tu filem China a better tomorrow lakonan Chow yuen Fatt..Leslie Chung..

Kelima rodong tidak melepaskan peluang untuk menontonnya.. Filem China pun mereka sapu juga..

'' Filem ini hebat..Chow yuen fatt hero..kita tengok ..ada tembak tembak ni ''..kata Niker

'' Jadii..kita tengok je..tak faham kita baca sarikata kat bawah ''..kata Kapak..

Selesai menonton Miki terkebil kebil..

'' koi tak faham langsung cerita tadi ''..kata Miki..

'' Lor..ngapa..aok tidor ke..lagi pun sarikata kan ada ''..kata Aduk..

'' Koi tak dapat tumpukan perhatian kerana koi Fokas kat amoi yang belah tepi koi dengan pak we dia membuat kelakor ''..kata Miki..

'' Cisss ''..kata Aduk sambil mengesat air liurnya yang mula melejeh..

*** Hari Raya Korban baru ni ada jumpa Aduk dan Miki..dah tua mereka rupanya..

Read more...

Pergi makan kenduri orang kahwin ( Karim Jasmy )

Hari ini pergi makan kenduri kawin rumah roodng lama iaitu encik Karim Jasmy ( Bung Karim ) bukan dia yang kawin tapi anak perempuan beliau yang kawin..

Sempat juga kawan snap snap gambar di majlis rumah beliau ini..meski pun kawan dalam tugasan kerja kira dan juga lah menghadiri majlis kenduri kawin ini..



* Suasana sedang makan..kelihatan Akak bertudung oren sedang makan bersungguh sungguh bersama Anis dan Aina..



* Ini dia encik Karim Jasmy ( bung Karim ) ..beliau adalah seorang penulis cerita Misteri..sesiapa ada cerita cerita Misteri boleh lah menghubungi beliau..




* Pasukan Silat sedang mencari nasik..



* Ini nasik yang kawan makan..kira macam buruk lantak juga..



* Kawasan makan orang sebelah dan kaum kerabat pengantin terdekat..



* Ingat kawan kena duduk makan kat sini...rupanya tidak..

Gambar pengantin tak sempat nak snap..bekejar ke pejabat pula..

*** Selamat pengantin baru kepada semua pengantin yang berkahwin pada hari ini..

Read more...

Jentera yang pernah bersama kawan ketika muda belia

Jenama motorsikal ini yang pernah kawan gunakan dulu ketika muda belia..ini cuma gambar dari google..bukan motorsikal kawan yang sebenar..




* Ini Yamaha 80.. motorsikal pertama yang kawan gunakan..hari pertama kerja terus bermotorsikal baru..rasa bangga sangat.. Aboh kawan yang hadiahkan sebab dapat kerja..selalu jamed..bawa 45km sejam pun boleh jamed engine..



* Ini Suzuki GP 125 ( Gpang ).. motorsikal kedua yang kawan gunakan..menjadi kegilaan dizaman itu..naik motorsikal ini terasa naik atas belakang buaya je..awek tak suka naik sebab mudah melorot kebelakang..sempat kawan guna selama 1 tahun sahaja..



* Ini Yamaha RXS 125..jenama yang paling kawan sayang..ekos oprate taruk fibreglass..bunyi senak telinga..nyaris kena baling sarung parang orang kampung akibat memekak tak tentu hala..palig pick up untuk short distance RXZ 135 pun cicir..awek suka naik sebab melorot kedepan..bila brek sahaja terasa arhhh..! Akhir nya motorsikal ini kena timbang kilo oleh anak saudara kawan..

*** Sekarang tak boleh naik motor sebab Akak tak kasi..dia takut kalau ada orang lain tumpang..

Read more...

Jumaat, 19 November 2010

NUBE desak bayar bonus 80 bulan

KUALA LUMPUR 19 Nov. - Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Bank (NUBE) hari ini mendesak bonus sebanyak 80 bulan dibayar kepada 5,000 anggotanya di Maybank, sebagai tunggakan bagi tempoh sepuluh tahun lepas.

Setiausaha Agungnya, J. Solomon berkata, desakan itu dibuat atas dasar bonus serupa telah dibayar kepada kakitangan eksekutif bank berkenaan bagi tempoh yang sama.

Beliau berkata, walaupun NUBE berbangga dengan pencapaian cemerlang perbadanan di Malaysia, namun pengiktirafan serta ganjaran perlu diagihkan secara sama rata kepada semua kategori pekerja.

"Bagi suku pertama tahun ini, keuntungan Maybank melebihi paras RM1 bilion dan anggota NUBE turut menyumbang kepada situasi ini, maka mereka perlu diberikan ganjaran sewajarnya," katanya kepada Bernama hari ini.

Soloman berkata, kesatuan itu telah menulis kepada bank tersebut pada 14 Oktober lepas berhubung perkara tersebut, namun belum menerima sebarang jawapan.

"Ini jelas menunjukkan rasa tidak hormat syarikat berkaitan kerajaan kepada pekerjanya sendiri, yang merupakan warga negara Malaysia.

"Malah, ini bertentangan dengan aspirasi gagasan 1Malaysia dan Model Baru Ekonomi yang bermatlamat mewujudkan masyarakat berpendapatan tinggi.

"Bagaimanapun, ia perlu memanfaatkan seluruh rakyat Malaysia dan bukan hanya segelintir yang merampas kemakmuran yang diperoleh serta dicipta oleh semua rakyat Malaysia," katanya. - Bernama

*** Huh!..jika mendapat tuntutan ini alangkah bahagianya pekerja bank ini.. Ingat Union kome pun nak pakat pakat tuntut 100 bulan bonus..

Read more...

Trafik


Oleh kerana mereka ini sibuk dengan hal masing masing dan jarang bertemu..maka dengan sedikit masa yang ada,dan mereka terserempak pula disebuah kedai mamak yang baru dibuka..

Apa lagi..berborak sakan lah mereka..

'' Sepi je trafik di musim perayaan korban kali ini ''..kata Azman Zahari..

'' Ishkk..mana boleh..sibuk trafik di musim perayaan begini.. jalan kat bandar kita selalu jamed..kat simpang trafik light sana berbaris baris kereta ''..kata Ahmad Zaki..

'' Lor..koi cerita pasal trafik blog..bukan trafik jalanraya..ishk! ishk! ''..jawab Azman Zahari..

*** Orang kampung kawan dulu panggil pulih terapit..

Read more...

KWSP: Caruman pekerja naik semula 11%

KUALA LUMPUR 18 Nov. – Kadar caruman berkanun Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) bahagian pekerja akan dinaikkan semula kepada 11 peratus berkuat kuasa gaji bulan Januari 2011.

Pengurus Besar Perhubungan Awam KWSP, Nik Affendi Jaafar dalam kenyataan di sini hari ini berkata, caruman itu dibayar kepada KWSP mulai Februari 2011.

Kadar caruman berkanun pekerja diturunkan daripada 11 peratus kepada lapan peratus untuk tempoh dua tahun bermula gaji bulan Januari 2009 hingga Disember 2010.

Majikan dinasihat memastikan jumlah caruman yang betul dipotong daripada gaji pekerja berdasarkan kadar caruman baru ini dan dibayar kepada KWSP bermula daripada caruman bulan Februari 2011.

Beliau berkata, ahli yang sebelum ini mengemukakan Borang KWSP 17A (AHL) Khas/KWSP 17AA Khas untuk mengekalkan kadar caruman pada 11 peratus sepanjang tempoh dua tahun itu tidak perlu mengambil sebarang tindakan.

Katanya, caruman KWSP bulanan bahagian majikan kekal pada 12 peratus.

Majikan yang memerlukan maklumat lanjut boleh mengunjungi cawangan KWSP terdekat, menghubungi Pusat Panggilan KWSP di 03-8922 6000 atau menghantar pertanyaan mereka melalui laman web myEPF di Enquiry. – BERNAMA

*** Ini je saving kawan buat masa ini hehehe!..

Read more...

Senyum dipagi hari Jumaat ( Saman orang ketiga )

Hari ketiga raya korban..aktiviti setiap suri rumah berjalan macam biasa..kerana Kak Zakiah dan Rozita tidak pulang beraya di kampung..

'' Banyak daging korban kat rumah Zita? ''..kata Kak Zakiah..

'' Ada juga..Abang Lock sampai pening pening kepala banyak makan daging ''..kata Rozita..

Topik perbualan pun berubah..darihal daging korban terus meniti kepada isu semasa..

'' Zita tau baru baru ni dalam paper..bahawa peruntukan boleh menyaman orang ketiga ''..kata Kak Zakiah..

'' Ohh ..oo..apa dia kak?.. Zita tak faham ''..jawab Rozita..

'' Macam ni..senang cerita..bahawa jika suami kita ada perempuan lain..kita boleh saman perempuan itu..sebab dia menggangu rumahtangga kita ''..kata Kak Zakiah..

'' Macam tu..tapi macam mana pula jika suami suami kita yang mengatal..sedangkan perempuan itu tak tau apa apa pun..naya lah perempuan itu Kak ''..kata Rozita..

'' Ishk2 ''..kata Kak Zakiah..

*** ishk2 heh..tiada peruntukan..

Read more...

Khamis, 18 November 2010

Basah di malam jumaat ( adegan seram sejuk )

Cuba nak tarik kain selimut...tiba tiba rasa berbolot pula..cuba nak bangun terasa ada sesuatu yang menghempap..

Tidak berani membuka mata kerana sudah pasti akan melihat satu bebayang hitam..kedengaran suara sahut menyahut diluar rumah..rasa kian gelisah..

Rasa berbolot rasa sesuatu yang menghempap dan juga bebayang hitam mula menghilang bila kedengaran hendphone bergetar..

Ohh..ngigau tadi rupanya..dan katak dibawah perdu daun kaduk mula bersahutan..tanda hari nak hujan agaknya..

Tiba tiba.. Tapp ! lampu dipasang..

'' Ohh oh..main SMS yer ''...kata si isteri..

'' Tak lah..duk tengok jam kat hendphone ni ''..jawab si suami..

'' Tak logik kata ''..kata si isteri..

Ini petikan mesej dalam hendphone si suami '' Abg dh tido?..abg sdng wat apa tu? ''...

*** Laki jahat``

Read more...

Main sampai lembik


Ini ada beberapa jenis permainan zaman kanak kanak dulu..
Seperti biasa musim cuti sekolah juga bermula..maka kome dan rodong rodong akan memenuhi aktiviti dengan bermain..dulu dulu tiada lagi video games ps123 memang tiada..tidak kenal lagi apa itu komputer..
Antara aktiviti permainan dulu adalah :

1. Kondang kondi
2. Tayang
3. Getah karan / Getah tagan / Lastik para -- * Gambar dibawah sebagai contoh



4. Tepuk Gambar

5. Tuju Tin
6. Jentik kuku
7. Upih
8. Guli kecil dan besar
9. Nyorok
10 . Tang tang tweet

Diatas adalah sekadar beberapa jenis permainan
Mungkin lain negeri lain sebutan permainan ini..dan juga mungkin ada yang tidak langsung mengetahui permainan ini... nanti lah kawan akan bawakan dari masa kesemasa tentang permainan dulu dulu ini..
Cuba tengok permainan yang kesepuluh itu..sekarang pun ramai sangat yang suka main..Tang tang tweet ini..tapi bunyinya ada lain sikit.. twitter he he!..

*** Ada akaun twitter tapi tak tau nak tweet kat sapa..


Read more...

2 Alam 40 juta dan Pamela Anderson bakal bintangi filem terbaru Dr. Rozmey

* Pamela Anderson

Ini yang membuat encik Topik dan Rosli Ghani juga menyentuh isu tentang filem negara kita..

'' Hebat Dr.Rozmey ni..nak ambil Pamela Anderson berlakun dalam filem terbaru beliau nanti ''..kata encik Topik..

'' Huh..pelakon Hollywood yang seksi pernah berlakon dalam siri penyelamat pantai dulu te? ''..tanya Rosli Ghani..

'' Ini pasti akan pecah panggung..heh heh!..kata encik Topik..

'' Ishk ishk! mana kita nak tengok ni tempat kita bukannya ada panggung wayang..pusat kara oke banyak lah ''..kata Rosli Ghani..

*** Hidup filem Melayu kita..

* Sila ketik ( siNi ) untuk keterangan lanjut dan juga ketik ( siNi )

Read more...

Rabu, 17 November 2010

Pasangan bermasalah sertai ‘bulan madu kedua’ tak jadi cerai

KUALA TERENGGANU 16 Nov. - Suami isteri yang bermasalah disaran mencuba program ‘bulan madu kedua’ anjuran Yayasan Pembangunan Keluarga (YPK) Terengganu yang terbukti bukan sahaja membuatkan pesertanya membatalkan hasrat untuk bercerai malah kini menikmati kehidupan berkeluarga yang lebih bererti.

"Malah ada antara pasangan terpilih mengikuti program ini, datang ke pejabat mengucapkan terima kasih, memberitahu hidup mereka lebih bahagia kini,” kata Pengarah YPK Terengganu Shafaruddin Mustaffa kepada Bernama di sini hari ini.

Beliau berkata, YPK terdorong untuk menganjurkan program itu tahun lepas setelah mendapati angka perceraian di Terengganu semakin meningkat terutamanya dalam kalangan pasangan muda.

Menurutnya statistik perceraian melibatkan pasangan yang baru lima tahun berkahwin agak merungsingkan.

"Fungsi YPK ialah mencegah pasangan yang bermasalah daripada bercerai. Sepanjang program ini dijalankan, kami tidak menerima laporan perceraian yang melibatkan pasangan yang mengikuti program ini,” katanya. - Bernama

*** Ha ha! Macam mana pula berbulan madu kali kedua bersama yang kedua..

Read more...

Selasa, 16 November 2010

Selamat hari Raya korban

Pihak pengurusan relevan Sokmo mengucapkan SELAMAT HARI RAYA KORBAN..

1. Hati hati membuat pemanduan di jalanraya..

2. Hati hati dari di sondol lembu, kerbau, kambing dan kambing biri biri..

3. Hati hati bila makan..jaga kesihatan diri..

*** Hayati sebenar benar erti korban itu..

* Peraduan teka teki masih lagi di buka -- ketik sini peraduan teka teki

Read more...

Chatting turut sumbang kepada perceraian


Chatting turut sumbang kepada perceraian

'' Tengok berita ni..Chatting antara penyumbang kepada penceraian rumahtangga..harap aok tidak begini yer ''..kata Ahmad Zaki kepada rakan sekerja nya Tarmizi Bakar..


'' Encik Ahmad aok sedar ke dak?..koi mana kawin lagi..nak cerai cerai guana ''..jawab Tarmizi..


*** Selamat buat Lemang !..

Read more...

60% rakyat berat terlebih


KUALA LUMPUR 15 Nov. - Sebanyak 60 peratus penduduk di negara ini mempunyai berat badan berlebihan dengan separuh daripada mereka obes.

Menurut Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, keadaan itu merangkumi semua peringkat umur dengan jumlah kanak-kanak menunjukkan peningkatan membimbangkan sejak kebelakangan ini.

Katanya, orang ramai sepatutnya mengambil berat tentang aspek kesihatan dan berat badan kerana ia 'pintu masuk' kepada segala jenis penyakit yang berpunca daripada cara pemakanan dan gaya hidup yang kurang sihat.

"Fenomena ini membimbangkan kerana jumlah kanak-kanak yang obes semakin meningkat," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Persidangan Ahli Lembaga Pelawat Hospital 2010 di sini, hari ini.

Menurut beliau, obes langsung berkaitan dengan peningkatan risiko penyakit kronik seperti diabetes, sakit jantung, buah pinggang, darah tinggi dan barah.

Dalam pada itu, Tiong Lai memberitahu, penyakit jantung masih merupakan pembunuh utama rakyat Malaysia.

"Kedua ialah barah, ketiga diabetes dan pembunuh keempat adalah darah tinggi," jelasnya.

Sehubungan itu, Tiong Lai menggesa rakyat mengamalkan pemakanan yang seimbang bagi mencegah daripada dihidapi penyakit kronik berkenaan.

Tambahnya, rakyat juga perlu mengamalkan gaya hidup sihat dengan melakukan aktiviti fizikal termasuk bersenam, berjoging dan bersukan..* Sumber Utusan

*** Esok hari raya korban...banyak sudah daging daging korban..Lemang rendang nasik impit pulut soto memang sedap.. hati limpa paru sememangnya sedap.. slurpp ~! .. Sila makan dengan berhemah yer.. Ingat petang lusa nak turun joging..

Read more...

Isnin, 15 November 2010

Dialog Kerbau Kewek


Telah sebulan kewek tidak lalu makan ini yang membuat ayam mula risau..kambing juga risau angsa juga risau begitu juga dengan biri biri..

Maka mereka semua sepakat untuk bertanya hal kepada kewek..

'' Kenapa awak tidak lalu makan semenjak dua menjak ni wahai kewek ''..kata Angsa memulakan bicara..

'' A'ah la..kome nengok aok macam bermuram durja je ''..kata pula biri biri..

'' Lor..aok tak tau ka ..lusa sudah hari raya Korban..sudah tentu tuan kita nak korban kan koi ''..kata kewek..

Maka secepat kilat semua rodong rodong kewek tadi bertempiaran lari..ada yang masuk hutan..ada yang sembunyi dalam paya dan ada yang menaiki bas hilang entah kemana..

'' Kewek kome nak korbankan aok ni..esok pagi pagi kome nak semelih aok ''..kata tuan kewek..

'' Korban kan lah kome ni boss..koi pun dah tak lalu sangat nak hidup di dunia ini yang penuh dengan pancaroba..lagi pun koi tak berdaya nak berlari kehulu hilir dah macam kawan kawan koi te..mereka semua mementingkan diri..kos sara hidup semakin meningkat..rumah sewa mahal..minyak lagi ..tol free musim perayaan saja..dan macam macam lagi lah boss''..kata keluh kewek..

Termangu seketika tuan kewek..parang berkilat sudah diasah..tukang semelih pun sudah bersedia.. korban tetap korban..

Sebulan kemudian..

'' Eh..itu macam kewek..kenapa tuan kita tak korbankan dia pada hari raya korban dulu?''..kata biri biri sambil membetulkan spek hijaunya..

'' A'ah lah ''..kata Angsa yang berjalan seksi..

'' Koi tak jadi dikorbankan sebab boss dapat kerbau yang lain..kerbau yang selalu mengganas dulu...yang suka meredah sawah padi orang..kerbau yang suka tidur atas jalan raya dulu...memang degil sangat kerbau tu..tak mboh mendengar kata..tak macam koi ni yang suka berendam..tu yang membuat boss makin sayang kat koi..sebab koi kerbau yang sangat berdisiplin ''..kata kewek sambil tersenyum kambing..

Kawan kawan kewek berpandangan sesama sendiri..

*** Kerbau yang berdisiplin?..

Read more...

Apa punya mesej

Semalam petang dapat 1 mesej berbunyi begini..

'' I love u ! ..Hari ini hari i love u sedunia..! Foward mesej ini kat 10 orang kawan yang awak sayang ( termasuk saya jika awak sayang saya ) ..Jika awak mendapat 5 i love u awak seorang yang PENYAYANG ..

*** Ada ka..?

Read more...

Ahad, 14 November 2010

Komputer Apple-1 yang dijual Steve Jobs dilelong


* Rujuk kosmo untuk berita ini sila ketik ( siNi )


*** Ini rupanya Komputer Apple yang mula mula yer..ingat kalau waktu ni sudah ada Facebook..mau cepatnya roboh papan kekunci komputer ni..

Read more...

Sabtu, 13 November 2010

Malam minggu yang meSra ( Rambo First Blood )


* John Rambo


Satu malam minggu pada tahun 1982 bergerak gerembolan rodong menuju ke pawagam REX dibandar Mentakab..Midnite show first blood lakonan Slyverstone Stallone..ada perang perang antara bekas askar dengan polis..

Kelima rodong begitu teruja untuk menonton..kali ini telah mendapat tiket tanpa berebut..

'' Huh..bes ni karang..mesti gempa bunyi ada perang perang..memang koi minat sangat ni ''..kata Kapak..

'' Haa..ni karang duduk dalam panggung mesti berdisiplin..harap tak ada yang mekak menjerit sana sini ''..kata Niker..

'' Tunggu koi kejap..nak beli kuaci ''..kata Bok dengan penuh semangat..

Baru 20 minit filem di tayangkan..tiba tiba ...Tapp !........ black out..dan kedengaran sana sini kerusi berbunyi..bergegar gegar kena sepak terajang..penonton keluar panggung akibat kepanasan akibat air Cond tidak berfungsi..kedengaran ada suara perempuan menjerit jerit..kena raba barangkali..

Suasana di luar panggung begitu kecoh..penonton meminta kembalikan duit tiket..ini ternyata kerana bekalan eletrik terputus..pasti akan mengambil masa yang lama untuk pulih..wakil pengurusan panggung wayang meminta semua penonton menyimpan keratan tiket tayangan untuk menonton semula pada keesokan malamnya..

'' Ciss..tengah sedap sedap perang bantai putus bekalan letrik..jawabnya kena datang malam esok pula lah bagi mengantikan tayangan pada midnite ini ''..rungut Miki..

'' Lor..nak buat guane kan ''..kata Aduk..

'' Koi ingat benda lah riuh amat tadi..rupa nya letrik putus..koi tengah sedap je tidor dalam panggung tadi ''..kata Niker...

Begitulah Niker..walau sesedap mana filem dengan aksi letupan sana sini..dia pasti akan ketiduran juga..seingat kawan boleh dikatakan bila Niker menonton wayang mesti tidur punya..pernah juga satu ketika kami hendak tinggalkan dia didalam panggung kerana filem telah tamat dia masih tidak sedar kerana ketiduran..

*** Sekarang bila menonton filem Melayu mula lah rasa hendak tidor saja..

Read more...

Kenangan biskut meri


* Ini biskut meri ambil kat Google

Semua tau biskut meri kan..sekarang ni pun masih berleluasa penjualannya..bermacam macam brand ada..rasanya sedap dengan aneka perisa..ada berperisa Coklat dan juga berperisa kopi..

Ini kisah semasa zaman kanak kanak dahulu..betapa indahnya dunia jika dapat makan biskut meri..Seingat lagi bungkusan biskut meri dibalut dengan kertas licin..

Bila time membuka kena berhati hati..jika membuka dengan rakus pasti bungkusan berkecai..Bila siap membuka pasti akan membilang kepingan biskut meri itu..Adakala rasa sayang untuk dimakan..

Ini ada sedikit kisah tentang seorang pengemar tegar biskut meri dulu dulu..

'' Koi mesti tayang biskut meri ni kat kawan kawan ''..

Seperti biasa pada sebelah petang pasti ada permainan guli..petang itu pula semacam hari mau hujan..tapi tak kisah kerana hajat nak tayang biskut meri depan kawan kawan..

Setelah dimasukkan Biskut meri ke dalam poket maka bergeraklah untuk bermain guli..

'' Bergemboi kocet aok..tentu banyak guli ''..kata seorang kawan yang bernama Sidek sedia menanti untuk bermain guli..

'' Ini biskut meri koi bukan guli ''..kata kawan sambil ambil sekeping lalu memakannya..

'' Bak nak satu ''..kata Sidek..

'' Arh ye..! mana boleh dulu aok makan biskut meri..tayang je depan koi ''..jawab kawan..

Ini naya punya kes..buatnya Sidek merantang kawan dengan kawan kawan dia..tentu habis biskut meri kawan ni nanti..

'' Minta maaf lah Sidek yer..bukan koi tak nak bagi ke aok biskut meri ni..tapi jari koi ni baru je lepas korek hidung..tak basuh pulak te` lepas te tadi koi bilang kepingan biskut meri pulok..sambil jari telunjuk koi korek hidung sambil koi bilang lagi..begitu lah..kalu aok ndak juga amik lah ''..jawab kawan dengan alasan yang dikira logik juga..

'' Baler aok nanti lah time koi pulok esok''..kata Sidek..

Nampak Sidek kelihatan begitu hampa juga..

*** Sekarang ni Sidek ..kalu aok nak makan Pizza pun kawan boleh belanja..

Read more...

Rehat nak berehat

Hari ini kawan cuti..cuti tahun ada baki 16 hari lagi..mesti tak sempat habis nak ambil punya..baki boleh dibawa ke tahun hadapan hanya 5 hari sahaja..

Maka kawan pun bercuti lah 1 hari sahaja..saja saja je nak bercuti dengan aktiviti melingkor dekat rumah..

Semalam petang pergi klinik pereksa doktor..ini kata doktor..Nama Doktor ni Doktor Shaikh..

Doktor Shaikh : '' Awak kerja banyak sangat..sampai demam..awak kena releks juga ''..

Kawan : '' Macam mana saya nak releks..saya kena post entri sebanyak mungkin lah Doktor ''..

Doktor Shaikh : '' Kerja apa tu?..post entri..polis sentri? ''..

Kawan cepat cepat mengalihkan cerita lain..

Kawan : '' Hujung tahun biasa lah Doktor..musim hujan..tentu ramai orang yang akan demam..dan penoreh getah pun tidak dapat menoreh ''..

Doktor Shaikh : '' Ooo..awak terlalu banyak menoreh yer..elok lah awak berehat rehat pula ''..

*** Sengih! sengih!..

Read more...

Jumaat, 12 November 2010

Aina dan Bapa beliau ( kuih Bom! )


* Ini kuih Bom ..

Pekena kuih Bom petang petang begini memang sedap..ada pula air tea atau pun kopi o..duduk pula bersandar sambil menonton Tv..santai santai sama keluarga..

'' Pstt! Aina..bagi tahu emok..suh buat kuih bom ''..kata Bapa Aina..

'' Orait Aboh passs''..jawab Aina..

Setelah siap segala urusan menggoreng serta membuat air kopi o'..maka Ibu Aina pun membawa kuih Bom ke ruang tamu..

'' Emok..Aboh suruh goreng lagi kuih Bom ''..kata Aina..

'' Aiks..tadi dah sepinggan rok..tak kan dah habis ''..kata Ibu Aina dari dapur..

'' Aboh ni..sudah 27 biji kuih Bom dia makan..Aina baru 2 sahaja ''..kata Aina..

Begitu lah enaknya kuih Bom..satu makanan yang simple untuk di siapkan..maka Ibu Aina pun terus menggoreng dengan rasa tanggungjawab..

*** Baler..27 biji?..

Read more...

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP