GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 25 Mei 2011

Perokok makin tersepit di New York


NEW YORK: Bandar raya New York mengeluarkan perintah larangan merokok mulai kelmarin di kawasan luar bangunan termasuk di taman awam dan pantai sebagai sebahagian daripada kempen gaya hidup sihat yang dipromosikan Datuk Bandar, Michael Bloomberg.

Larangan itu, secara rasmi diharap dapat mengelakkan masalah yang disebabkan oleh perokok kedua, sebagai tambahan kepada larangan merokok di bar dan restoran sejak 2003.

Peraturan baru ini tidak dikuat kuasa pihak polis tetapi sebahagian daripada 200 pegawai taman yang akan memantau kawasan taman dan pantai seluas 12,000 hektar.

Sesiapa yang melanggar undang-undang ini akan dikenakan denda AS$50 (RM152) tetapi pihak berkuasa berkata larangan itu hanya untuk mendisiplinkan diri.

“Kami tidak fikir yang orang ramai perlu terdedah dengan bahan kimia itu apabila kita ke taman untuk menikmati udara segar,” kata Pesuruhjaya Kesihatan bandaraya itu, Thomas Farley. – Reuters

* Hisap paip ok jer..



Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP