GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 26 Ogos 2011

Penculikan Anjing Meningkat di AS


* Anjing Yorkshire terrier/Ist

OHIO - Penculikan anjing di Amerika Syarikat baru-baru ini meningkat dengan mendadak, apa yang menyebabkan meningkatnya penculikan anjing peliharaan ini?saat kembali ke rumah melihat keadaan rumah berantakan dan barang-barang dicuri mungkin tidak membuat wanita ini gila, tapi hilangnya dua anjing Yorkshire terriernya yang berusia sembilan tahun membuat Peggy Riley menggila.

"Saya tidak ingat apapun, hingga akhirnya saya sedari bahwa saya sudah berada di tengah jalan dan berjarak sekira dua rumah dari kediaman. Saya berteriak memanggil anjing, dan menangis tidak terkawal," ujarnya seperti dipetik BBC, Khamis (25/8/2011).Riley (48), sudah menghabiskan ribuan dolar untuk menemukan kedua anjingnya.

Dia pun bersedia memberikan hadiah sebesar USD10 ribu atau sekira agar anjingnya boleh kembali.Bahkan dia membuat pengumuman di jejaring sosial Facebook, memasang iklan di beberapa surat khabar dan juga memasang billboard.

Direktor Kepolisian Anjing AS Russel Hess menyatakan bahwa kini penculikan anjing merupakan salah satu cara menghasilkan wang dengan mudah.Semua tipe anjing pada umumnya berisiko, namun jenis Yorkshire terrier dan Pomeranian merupakan anjing yang paling popular untuk diculik dan mudah dibawa.

Orang-orang kini menganggap anjing mereka seperti anak, membelikan hadiah, memberikan makanan dan pengubatan termahal. Sehingga hilangnya seekor anjing boleh membuat mereka merasa kehilangan segalanya.

* Sumber okezone



3 Merujuk kepada perkara diatas :

terokai seni 26 Ogos 2011 pada 2:55 PTG  

bersua muka tidak, tapi tetap setia; beramah-tamah tidak, tapi tetap mesra; bersenda ikut suka jee, tak tau plak ada yang terasa; mengomen macam le hebat, tak prasan rakan rasa kena sebat; duhai sahabat duhai pelawat, kususun ruas jari yang karat, mohon ampun ke hadrat, agar kita semua beroleh rahmat, Allah limpahi dengan berkat

abadi romeo 26 Ogos 2011 pada 3:36 PTG  

kucing aku bila la orang nak culik...aku nak bagi je kat penculik mana yang nak...tak larat nak bela..beranak pinak..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP