GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 28 Oktober 2011

Penjara sehari, denda RM700 curi coli dan jeans


KUALA LUMPUR: Gara-gara mencuri dua coli dan sehelai seluar jeans di sebuah pusat beli-belah terkemuka, seorang pembantu makmal dipenjara sehari dan didenda RM700 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Majistret Zaki Asyraf Zubir menjatuhkan hukuman itu terhadap Noraida Bahari, 36, selepas ibu kepada dua anak itu mengaku salah terhadap pertuduhan berkenaan.Zaki Asyraf juga mengarahkan hukuman itu bermula dari tarikh tertuduh ditangkap iaitu kelmarin.

Tertuduh juga berdepan dengan penjara tujuh hari sekiranya tidak membayar denda itu. Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mencuri seluar jeans jenama Seed dan coli jenama Audrey bernilai RM72.76, di Kompleks Sogo, Jalan Tuanku Abdul Rahman, di sini, jam 4.10 petang pada 26 Oktober lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 10 tahun dan denda.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Siti Hajar Alias manakala tertuduh diwakili peguam dari Biro Bantuan Guaman, Muhammad Khairul Hafizi.

Terdahulu Muhammad Khairul memohon hukuman terhadap Noraida diringankan kerana tertuduh hanya berpendapatan RM1,800 sebulan dan perlu membantu suaminya yang bekerja kilang untuk menyara keluarga termasuk ibu bapanya.

* Sumber myMetro



1 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP