GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 31 Mac 2012

Replika Titanoboa dipamer kepada orang ramai


ORANG ramai melihat replika ular raksaksa Titanoboa.
WASHINGTON, Amerika Syarikat (AS) - Sebuah replika ular prasejarah raksaksa sepanjang sebuah bas sekolah dipamerkan kepada orang ramai di sini semalam.
Titanoboa ialah ular prasejarah terbesar di dunia dengan memiliki panjang sekitar 16 meter.
Reptilia pemangsa itu dipamerkan di Muzium Nasional Sejarah Semulajadi bersama haiwan bertulang belakang lain hingga Januari 2013.
Fosil Titanoboa pertama kali ditemui di sebuah lombong arang batu di Colombia pada 2004.
"Ular ini ini menjadi bukti betapa ajaibnya alam semula jadi," kata seorang saintis yang turut membantu membuat penemuan tersebut, Carlos Jaramillo.
Menurutnya, ular itu memiliki berat lebih 1,000 kilogram.
Ia ditemui berhampiran beberapa fosil pokok, penyu gergasi sebesar meja makan dan haiwan lain yang dipercayai berusia lebih 60 juta tahun dahulu iaitu era selepas kewujudan dinosaur. - AGENSI
* Sumber

Read more...

Bapa tiri durjana



KOTA KINABALU: Seorang bapa warga asing bukan saja bertindak merogol anak tirinya berusia 15 tahun, malah cuba membunuhnya dengan menusuk kemaluan dan mengelar leher mangsa menggunakan pelepah kelapa sawit dan cuba menghumbannya ke dalam sungai di Inanam, di sini.

Namun, dalam kejadian jam 9.30 pagi pada 23 Mac lalu, mangsa bernasib baik apabila ditemui dalam keadaan ‘nyawa-nyawa ikan’ oleh orang ramai sebelum dihantar ke Hospital Queen Elizabeth untuk rawatan. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Superintendan M Chandra berkata, polis menerima panggilan daripada penduduk mendakwa menemui seorang gadis dalam keadaan lemah sebelum sepasukan polis bergegas ke tempat kejadian.

Menurutnya, soal siasat mendapati mangsa dirogol bapa tirinya berusia 34 tahun sebelum bertindak cuba membunuhnya.

“Bukan itu sahaja, suspek berusia 34 tahun bertindak kejam apabila memasukkan objek ke dalam kemaluan mangsa sebelum membiarkan mangsa terbaring dalam keadaan tidak bermaya di tebing sungai.

Mujur ada penduduk tempatan menemui mangsa dalam keadaan terbaring sebelum menghubungi polis,” katanya ketika sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Kinabalu, di sini, semalam. 

* Sumber myMetro

Read more...

Bawah 18 tahun dilarang tonton konsert Lady Gaga


SEOUL – Rakyat Korea Selatan berusia di bawah 18 tahun dilarang menonton konsert bintang pop Amerika Syarikat, Lady Gaga ekoran ia didapati tidak sesuai untuk peminat remaja, kata pihak penganjur semalam.
Lady Gaga, 26, bakal memulakan konsert jelajah ketiganya, The Born This Way Ball, pada 27 April di Stadium Olimpik di sini.
Pada permulaannya, penonton berusia 12 tahun ke atas dibenarkan menonton konsert Lady Gaga.
Namun, menurut pihak penganjur, Hyundai Card, sebuah badan pengawasan negara itu, Lembaga Penarafan Media Korea meningkatkan had umur penonton.
“Syarikat kami akan menghormati keputusan lembaga pengawas ini dan mengembalikan wang pemegang tiket yang berusia 18 tahun ke bawah,” kata seorang pegawai Hyundai Card.
Konsert Lady Gaga di negara berkenaan ditentang beberapa pertubuhan agama Korea Selatan ekoran penyanyi lagu Poker Face itu didakwa menyokong homoseksual selain gaya persembahannya yang dianggap lucah.
“Komuniti Kristian kami perlukan tindakan bersepadu bagi mengelakkan golongan muda daripada dijangkiti penyakit homoseksual dan pornografi (yang dibawa oleh Lady Gaga),” kata Persatuan Perhubungan Gereja Korea dalam satu kenyataan.
Penyanyi berkenaan dijangka mengadakan 110 konsert tahun ini ekoran kejayaan lagu popularnya, Born This Way.
Bintang luar biasa itu yang mempunyai hampir 22 juta pengikut di laman sosial Twitter akan memulakan konsert jelajah dunianya di sini.
Dia kemudiannya akan mengadakan persembahan di Hong Kong, Jepun, Singapura, New Zealand dan Australia.
– AFP
* Sumber


Read more...

Rozita Che Wan Rela Kahwin Lelaki Tidak Berharta


Rozita Che Wan, wanita ayu dan menawan yang sentiasa menjadi perhatian.
PETALING JAYA: Pelakon Rozita Che Wan berkata dia rela berkahwin dengan mana-mana lelaki yang tidak berharta asalkan individu berkenaan menghargai dan menyayanginya sepenuh hati.
Rozita,39, berkata, harta serta kesenangan hidup boleh dicari bersama-sama tetapi kasih sayang yang sejati dan kekal itu sukar untuk ditemui.
“Saya tidak kisah kalau lelaki yang saya temui itu lelaki biasa yang tak ada harta kerana harta kita sama-sama boleh cari. Saya mahu lelaki itu menghargai saya dan boleh bagi sokongan kepada saya. Itu yang penting kalau nak kahwin,” katanya kepada mStar Online di sini, Jumaat.
Rozita diminta mengulas mengenai laporan Harian Metro pada Jumaat yang melaporkan fitnah terbaru kononnya pelakon itu hendak berkahwin Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa (Datuk K) yang juga isteri penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Tarudin.
Dalam laporan itu Rozita menepis tuduhan tersebut selain menganggap ia bukan sesuatu yang remeh tetapi sangat mengaibkan.
Rozita berkata, jika dia bertemu dengan lelaki yang mempunyai banyak harta dan kaya raya tetapi tidak menghargai dirinya, hubungan itu tidak mempunyai apa-apa erti.
Katanya, dalam sesebuah kehidupan, sokongan moral daripada seorang suami untuk isterinya adalah perkara yang lebih penting daripada menilai melalui harta.
“Kepada saya, kasih sayang itu sebenarnya akan membuatkan kita bersemangat untuk berjaya. Ia amat penting. Lelaki yang kaya boleh pikat kita dengan duit dan cinta itu tidak ada apa-apa makna bagi mereka. Saya tak mahu lelaki seperti itu dan juga yang panas baran,” katanya.
Bercerita mengenai dakwaan dia diminati VIP, Rozita memberitahu, golongan itu sebenarnya lebih cenderung mencari wanita-wanita muda berbanding dirinya, seorang ibu tunggal yang mempunyai dua orang anak.
* Sumber mStar Online

Read more...

Lembu berkaki enam hidup normal


ANAK lembu berkaki enam, Lilli di Weissenburg, Switzerland kelmarin.
GENEVA - Seekor anak lembu betina berkaki enam menyangkal ramalan doktor haiwan bahawa ia tidak akan dapat hidup lama.
Lilli yang kini berusia tujuh minggu menjadi selebriti di Switzerland selepas media tempatan menyiarkan gambar ia bermain-main di padang
Petani, Andreas Knutti dari Weissenburg yang terletak 30 kilometer ke selatan ibu kota Switzerland, Bern memberitahu, dia tidak sampai hati untuk menghapuskan anak lembu peliharaannya kerana ia bersemangat untuk hidup.
Dia memberitahu akhbar tempatan, Blick kelmarin bahawa kecacatan tulang belakang menyebabkan Lilly tidak dapat mengeluarkan susu seperti lembu susu lain.
Namun, kata Knutti, jika anak lembu itu kekal sihat, ia akan dibenarkan menyertai lembu-lembu lain di padang ragut pergunungan Alpine pada musim panas ini. - AGENSI
* Sumber

Read more...

Tanam ganja biaya besar payu dara


Kirsty Hartley

BRISTOL: Seorang ibu dua anak, ditangkap selepas menjadikan bilik tidurnya sebagai kebun ganja untuk membiayai pembedahan payu daranya.

Kirsty Hartley, 23, membenarkan pengedar dadah ‘membuka’ kilang dadah di rumahnya selepas dijanjikan bayaran 8,000 pound (RM39,276) untuk membiayai pembedahan itu.

Kirsty ditahan selepas polis menyerbu rumahnya di Bristol dan menemui 32 pokok ganja ditanam di situ.

Mahkamah di Bristol semalam mendengar pengakuan Kirsty bahawa dia dijanjikan wang oleh pengedar dadah sekiranya dibenarkan menanam pokok ganja yang boleh menghasilkan dadah bernilai RM78,573.

Kirsty yang menyiram pokok ganja itu sekali sekala, turut mengaku menghasilkan ganja.

Pendakwa raya, May Li memberitahu mahkamah: “Dalam soal siasat dengan polis, Kirsty mengaku dijanjikan RM39,276 sekiranya membenarkan pokok ganja ditanam di bilik tidurnya. Pada mulanya dia menolak tetapi akhirnya menerima tawaran itu.


“Katanya dia tidak sukakan tubuhnya dan mahu membesarkan payu dara.”

Kirsty pernah melakukan kesalahan sebelum ini. Dia pernah diberi amaran kerana mabuk dan berkelakuan buruk ketika berusia 16 tahun.

Peguam Kirsty, Dianne Heys berkata, anak guamnya seorang pesalah yang tidak matang dan mengalami kemurungan,

Katanya, Kirsty didesak untuk melakukan kesalahan itu.

Dianne berkata: “Dia menyiram pokok ganja hanya sebanyak dua kali saja dan jelas dia melakukannya kerana terpaksa.”

Kirsty dijatuhkan hukuman 18 bulan kerja kemasyarakatan dan diletakkan di bawah pengawasan polis selama setahun. - DM

* Sumber


Read more...

MMS pelacur Timur Tengah


IPOH: Rupa paras persis artis Barat, bulu mata lentik dan bertubuh langsing menjadi modal kepada sindiket pelacuran untuk menawarkan wanita Timur Tengah kepada pelanggan di negara ini menggunakan SMS dan MMS.

Kumpulan wanita Timur Tengah dari pelbagai negara ini, termasuk Syria, Iran, Yaman dan Maghribi bergerak dari bandar ke bandar bergantung kepada tempahan pelanggan.

BUKTI...Danny menunjukkan antara MMS yang dihantar sindiket pelacur Timur Tengah.

Rata-rata wanita yang diletakkan pada gred 1 itu yang masuk ke Malaysia menggunakan pas lawatan sosial menawarkan khidmat seks kepada lelaki tempatan yang sanggup membayar harga tinggi sehingga RM1,000 bagi sekali perkhidmatan.

Perkara ini didedahkan beberapa lelaki tempatan yang pernah mendapatkan khidmat mereka yang disifatkan unik walaupun perlu mengeluarkan modal besar.

Seorang eksekutif bank yang mahu dikenali sebagai Danny, 30, mendakwa menerima kiriman MMS dipercayai dihantar ke telefon bimbitnya oleh sindiket pelacuran tempatan yang menguruskan pelacur Timur Tengah.

* Sumber myMetro



Read more...

Jumaat, 30 Mac 2012

Foto: Cantiknya Aktris dan Model Cantik Asal Pakistan Zara Sheikh


Zarra sheikh adalah model, aktris dan penyanyi asal pakistan. dia memulai karirnya di mobilink jazz. Lama Menggeluti dunia modeling sampai akhirnya mendapatkan tawaran untuk bermain filem.

Berikut ini foto-fotonya:

Read more...

Trak terbalik, syling bernilai Can$5 juta bertaburan


SEBUAH kren memungut syiling dolar Kanada bernilai RM15.3 juta yang bertaburan di jalan raya selepas sebuah trak keselamatan yang membawanya terlibat dalam kemalangan berhampiran Ontario, Ottawa, kelmarin. – AGENSI

OTTAWA 29 Mac - Berjuta-juta syiling mata wang Kanada bertaburan di lebuh raya negara ini semalam, apabila sebuah trak keselamatan terbabas lalu melanggar batu granit di bahu jalan sebelum terbalik mengakibatkan dua orang cedera parah.

Kejadian itu berlaku pada pukul 4 petang waktu tempatan berhampiran Ramore, dekat Ontario, iaitu 635 kilometer barat laut Ottawa apabila sebuah kenderaan milik syarikat, Brinks terbabas sebelum berlanggar dengan dua buah trak lain dan sebuah van.

Polis Wilayah Selatan Porcupine Ontario, Konstabel Marc Depatie berkata, dua lelaki yang berada dalam trak Brinks dikejarkan ke hospital berhampiran untuk mendapatkan rawatan, namun tiada kecederaan lain dilaporkan.

* Sumber


Read more...

Ikan flowerhorn jadi tumpuan pengunjung


BENTUK bonggol yang terdapat pada ikan itu
BANGKOK - Seekor ikan flowerhorn yang mempunyai bonggol berwarna merah pada kepala menjadi tumpuan para pengunjung pada satu festival ikan di sini semalam.
Diadakan pada setiap tahun di Thailand, festival yang dikenali sebagai Pramong Nomjai Thai Tuala itu mempamerkan pelbagai jenis ikan eksotik dan mahal seperti flowerhorn dan arowana.
Pada tahun ini, pameran yang diadakan di sebuah pusat beli-belah itu akan berakhir pada 1 April depan. - Agensi
* Sumber

Read more...

Rozita Che Wan nafi ada hubungan sulit dengan Datuk


NAFI...Rozita tolak dakwaan ada hubungan dengan Datuk K.

KUALA LUMPUR: “Saya bukan bakal isteri baru Datuk K,” kata selebriti terkenal, Rozita Che Wan yang menepis dakwaan akan berkahwin dengan Datuk Khalid Mohd Jiwa atau Datuk K seperti didakwa laman blog dan portal hiburan.

Rozita berkata, dakwaan terbabit sama sekali tidak masuk akal kerana dia tidak menjalin hubungan dengan mana-mana individu termasuk Datuk K seperti yang dimaksudkan.

“Sejak saya putus hubungan dengan seorang jejaka Singapura yang dikenali dengan nama ‘S’ dua tahun lalu, saya masih belum bertemu dengan jejaka pilihan hati.

“Saya dan anak sangat meminati Datuk Siti (Nurhaliza). Saya tidak mahu dakwaan berkenaan boleh menyebabkan hubungan baik saya sebelum ini dengan Datuk Siti terus dingin, lagi-lagi kami sama-sama artis,” katanya yang dihubungi di sini, semalam.

Rozita, 39, berkata, dia kecewa dan kesal dengan gosip terbaru yang dilemparkan laman blog dan portal hiburan itu kerana ia adalah penyebaran fitnah ke atas dirinya.


* Sumber myMetro

Read more...

Bapa rantai anak pada tiang


LEHER seorang remaja berusia 13 tahun dirantai pada sebatang tiang elektrik di Battambang semalam. - AFP
BATTAMBANG - Seorang bapa di Kemboja merantai leher seorang anak lelakinya pada sebatang tiang kayu elektrik di sini bagi menghukum remaja berkenaan yang ponteng sekolah untuk bermain permainan Internet, kata polis semalam.
Remaja berusia 13 tahun itu dirantai pada tiang elektrik sekitar dua jam.
Jirannya kemudian menghubungi pihak polis yang tiba di tempat kejadian bersama seorang tukang kunci untuk membebaskan mangsa.
"Si bapa amat marah apabila menemui anak lelakinya di sebuah kafe Internet dan bukan di sekolah sehingga dia sanggup merantai anaknya di khalayak sebagai pengajaran," kata Timbalan Ketua Polis Battambang, Cheth Vanny.
Menurutnya, mangsa turut dipukul oleh bapanya.
Bapa berusia 40 tahun itu, Sok Thoeun yang bekerja sebagai pemandu teksi motosikal melarikan diri selepas insiden berkenaan yang berlaku pada Selasa lepas.
Dia kini diburu polis kerana melakukan penderaan terhadap kanak-kanak.
"Dia sedang diburu," kata pegawai berkenaan.
"Penderaan seperti ini menyalahi undang-undang," tambahnya lagi.
Penggunaan Internet di Kemboja adalah antara yang terendah di Asia Tenggara dengan kurang 1.5 peratus daripada 14 juta penduduk Kemboja menggunakan kemudahan tersebut. - AFP
* Sumber


Read more...

Di paksa menjilat


KUALA LUMPUR: Seorang pelajar perempuan mengalami detik hitam selama tiga jam selepas diculik sekumpulan tiga lelaki tidak dikenali ketika menunggu bas di Jinjang, di sini, sebelum dipukul dan dipaksa melayani nafsu pelik mereka di sebuah bilik hotel di Balakong, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi itu, mangsa yang berusia 16 tahun mendakwa sepanjang tempoh berkenaan, dia dipaksa berbogel, dipukul dan ditendang serta diarah melakukan onani selain menjilat kaki semua lelaki menculiknya.
Malah, setiap aksinya itu dirakamkan kumpulan terbabit, namun mangsa mengakui tidak dirogol.

Apa yang membimbangkan apabila mangsa mendakwa dia diugut kumpulan terbabit supaya ‘menggantikan’ rakan perempuannya untuk mereka jika enggan rakaman videonya itu disebarkan kepada umum sebelum dibebaskan.

Mangsa sudah membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, selepas dinasihatkan keluarga dan pihak sekolah.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Read more...

Mini kasino dalam kebun sayur


KESEMUA 63 kaki judi di kebun sayur Kampung Batak, Sungai Ara yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut, George Town kelmarin.
GEORGE TOWN - Siapa sangka di belakang sebuah bengkel membaiki kenderaan yang terletak di pinggir hutan dan dikelilingi kebun sayur di Kampung Batak, Sungai Ara di sini rupa-rupanya menempatkan sebuah mini kasino yang popular dalam kalangan kaki judi yang sudah berusia.
Bagi memastikan mini kasino yang terletak dua kilometer dari jalan besar itu selamat, sindiket judi haram yang mengoperasikan kegiatan itu mengupah beberapa orang tonto untuk mengawasi kawasan tersebut.
Malah kawasan terpencil itu juga dilengkapi sebanyak 16 buah kamera litar tertutup (CCTV). Antara lokasi CTTV yang dipasang termasuk di beberapa simpang jalan masuk ke mini kasino yang beroperasi selama 24 jam.
Namun setelah sebulan beroperasi, pada pukul 9.30 malam kelmarin, mini kasino yang dibina dengan khemah itu diserbu sepasukan polis dari Unit Pencegahan Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7) Bukit Aman.
Serbuan itu dilakukan selepas beberapa anggota polis terpaksa menyamar sebagai kaki judi untuk masuk ke mini kasino itu.
Ketua operasi D7, Deputi Superintendan Tan Tin Heng berkata, pihaknya terpaksa mengambil masa yang agak lama untuk membuat risikan kerana mini kasino itu diawasi CCTV dan tonto.
"Polis terpaksa mengumpul maklumat daripada orang awam dan membuat penyamaran sebelum membuat serbuan malam tadi (kelmarin)," kata beliau selepas serbuan itu.
* Sumber Kosmo!

Read more...

Bawa anak pergi ‘dangdut jamban’


SERBU...anggota penguat kuasa MPK menyerbu premis terbabit.

PELABUHAN KLANG: Bagi mengaburi mata isteri yang dalam pantang mengenai aktiviti malamnya, seorang lelaki membawa anak perempuannya berusia enam tahun beberapa kali untuk berhibur di sebuah premis dangdut yang dikenali sebagai ‘dangdut jamban’ di Lorong Kem, di sini.

Malah, lelaki berusia 40-an terbabit turut meneguk minuman keras di hadapan anaknya.
Lelaki terbabit mengakui menjadikan premis berkenaan sebagai rumah kedua kerana mengunjunginya empat hingga lima kali dalam seminggu.

Premis berkenaan dipanggil ‘dangdut jamban’ berikutan keadaan premis yang usang, berbau busuk selain persekitaran yang kotor kerana dipenuhi botol minuman keras, bekas makanan dan puntung rokok.

Premis itu digemari pelanggan ‘senja’ turut dijadikan ‘port’ berhibur sambil berkaraoke selain menikmati minuman keras yang dihidangkan pelayan gebu warga asing yang turut melakukan aksi ghairah.

Bagaimanapun, keseronokan semua pelanggan tidak berpanjangan apabila diserbu Jabatan Penguatkuasaan, Majlis Perbandaran Klang (MPK) jam 10.30 malam, kelmarin.

Difahamkan, pemilik premis yang juga penjawat awam menjalankan perniagaan itu tanpa lesen sah sejak setahun lalu walaupun diserbu pihak berkuasa awal tahun lalu.

Timbalan Pengarah Jabatan Penguat Kuasa MPK, Shahrul Hazri Abd Majid berkata, premis berkenaan menjadi tumpuan kerana memiliki tarikannya tersendiri dengan menyediakan rangkaian lagu karaoke dangdut terkini.

“Premis ini beroperasi dari jam 8 malam hingga 3 pagi setiap hari dan semakin rancak dipenuhi pelanggan setiap kali terutama pada hujung minggu.

“Ketika serbuan, terdapat lima pelanggan dan tiga pelayan wanita warga Indonesia sibuk menyediakan minuman keras kepada pelanggan,” katanya.

Semua pelanggan diambil keterangan dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 6(1) Enakmen Hiburan dan Tempat-Tempat Hiburan (Selangor) 1995 Pindaan 1998, 2001 kerana menjalankan aktiviti perniagaan hiburan tanpa lesen daripada pihak berkuasa.

* Sumber myMetro

Read more...

Khamis, 29 Mac 2012

10 Bayi Paling Besar Yang Pernah di Lahirkan


Setiap ibu akan sangat senang jika bayi yang di lahirkan lahir dengan kondisi normal dan sehat namun beberapa kasus kelahiran bayi di dunia mencatat ada beberapa kelahiran bayi dengan ukuran besar nah kamu ingin tahu bayi palingbesar yang pernah dilahirkan simak 10 Bayi Paling Besar Yang Pernah di Lahirkan berikut ini.
1. Bayi  Fedele
Carmelina Fedele melahirkan anaknya  di Italia pada 1955. Bayi yang di lahirkan Fadele cukup besar dengan berat  22 pound  8 ons.
2.  Anak Anna Haining Bates
Bayi ini merupakan bayi terbesar yang pernah tercatat dalam sejarah . Bobotnya mencapai pound 23,12 saat lahir. proses persalinan memakan waktu sampai 36 jam . Kepala itu terlalu besar dan tidak mau keluar. Bayi itu meninggal dalam waktu 11 jam setelah poses melahirkan.
3. JaMichael Brown
Janet Johnson dari Longview, Texas melahirkan bayi laki-laki pada bulan Juli 2011. Anak itu beratnya 16 pound 1 ons saat lahir. Dia tidak berhasil masuk ke Guinness Records sebagai bayi terbesar di dunia , karena rekor lain sudah ditetapkan sebelumnya.
4. Chun Chun
Chun Chun lahir pada bulan Februari 2012 di Cina Tengah. Ketika lahir, ia ditimbang dengan berat 15,52 pound. Proses persalinan di lakukan mengunakan oprasi secar  dan memakan waktu 20 menit.
5. Asyer Stewardson
Setelah 6 jam proses persalinan dan tanpa  suntikan epidermal dan operasi, Asyer Stewardson lahir pada tanggal 26 Januari 2012. Bobotnya  13 pound 3 ons.
6. Bayi raksasa Jakarta, Indonesia
Seroang ibu asal jakarta baru baru ini melahirkan bayi laki laki dengan ukuran raksasa dengan berat 19 pound dengan panjang 2 meter. Penyebap bayi ini lahir raksas disebapkan ibunya melakukan terapi pengobatan diabetes, Glokusa yang terlalu banyak di duga penyebap bayi ini tumbuh menjadi bayi raksasa.
7. Yehuda Stewardson
Bobot bayi ini ketika di lahirkan 12 pound 1 0ns bayi ini dilahirkan 15 bulan sebelum orang tuanya hamil lagi.
8. Anna Haining Bates
Wanita asal kanada ini kini menjadi wanita yang cukup tinggi ketika di lahirkan berat bayinya mencapai 18 pound kini Anna Haining Bates menjadi wanita yang cukup cerdas dan ungul dalam dunia sastra dan musik.
9. Jihad
Bayi ini lahir di berlin dengan bobot 15 lbs saat ibunya mengandung bayi ini ibunya berusia 40 tahun dan mengidap diabetes yang menyebapkan ia melahirkan bayi raksasa, selain Jihad ibu ini juga memiliki anak yang bayinya rata rata meiliki berat  5 lbs.
10. Libby
Gadis ini lahir di Inggris pada bulan Maret 2011. Dia ditimbang pound 12. dan 8 oz. saat lahir. Proses persalinanya pun berlangsung normal dan alami.
* Sumber

Read more...

Boleh soal kami 'online': Taliban

Pergerakan militan Afghanistan wujudkan ruang bersoal jawab di laman web 

KABUL: Pergerakan Taliban mewujudkan ruang soal jawab di laman webnya bagi membolehkan sesiapa juga bertanya kepadanya mengenai apa jua pendiriannya termasuk sama ada ayat suci al-Quran boleh disiarkan di Facebook atau pengebom bunuh diri yang membunuh orang awam tidak bersalah.

Mereka yang berminat boleh mengemukakan soalan di laman Voice of Jihad, laman web rasmi Emiriah Islam Afghanistan, nama rasmi pergerakan itu untuk dijawab jurucakapnya, Zabihullah Mujahid.
Kewujudan ruang perbincangan awam di internet itu menunjukkan sejauh mana pergerakan itu mengubah pendiriannya mengenai teknologi. Apabila berkuasa, Taliban mengharamkan televisyen atas alasan programnya tidak bercirikan keislaman, malah menggantung televisyen di atas pokok. 

Kini mereka memanfaatkan media sosial dan turut mempunyai akaun Twitter seperti juga pengaman Pasukan Bantuan Keselamatan Antarabangsa (ISAF) diketuai NATO, dengan jurucakapnya sering bertikam lidah online. 

Bulan lalu, bekas ketua skuad pencegah maksiat Taliban, Maulavi Qalamuddin yang merotan wanita kerana tidak memakai burqa dan memenjarakan lelaki jika tidak berjambang, memberitahu AFP beliau kini memiliki dua televisyen di rumahnya. 

Laman Voice of Jihad penuh dengan kutukan terhadap kerajaan Kabul menyifatkannya hamba atau boneka Barat selain kafir dan ‘musuh Islam’ selain menggembar-gemburkan kejayaannya menentang pemerintah sejak satu dekad lalu. 
Jawapan yang diberi menggunakan gaya bahasa konsisten dan jelas ditulis individu yang mendedahkan dirinya sudah berkahwin, berusia pertengahan dan suka makanan halal tetapi enggan memberi lebih banyak perincian peribadi atas alasan keselamatan. 

Kebanyakan soalan jelas daripada penyokong Taliban dan memuji militan, kadangkala mengucapkan selamat berjaya dalam perang suci menentang tentera Salib. 

Namun, pelawat memberi namanya sebagai Haseeb Ul Rahman berkata: “Tidakkah anda fikir membunuh orang menerusi serangan bunuh diri dan letupan bom setiap hari adalah dosa besar? Siapa yang anda fikir dipertanggungjawabkan oleh Allah?” 

Lebih 3,000 orang awam maut dalam konflik Afghanistan tahun lalu, lebih tiga perempat dibunuh Taliban atau pemberontak lain, Mujahid merujuk ‘masalah teknikal’ dalam isu kematian itu. 

“Saya setuju membunuh orang awam tidak dapat diterima, namun marilah ingat ada kalanya orang awam terkorban dan ada kalanya ia hanya propaganda musuh,” katanya. – AFP



* Sumber

Read more...

Dua lelaki cium mulut kena penjara enam bulan



ABU DHABI: Sebuah mahkamah rayuan di Abu Dhabi mengekalkan hukuman enam bulan penjara terhadap dua lelaki, masing-masing dari Eropah dan Asia kerana bercium mulut di tempat awam. 

Mahkamah juga mengarahkan mereka diusir selepas menjalani hukuman, lapor sebuah akhbar, semalam.

Mahkamah berkenaan menyokong hukuman sebelum ini selepas seorang saksi mengesahkan semula yang beliau nampak pasangan itu berpeluk dan bercium di satu jalan di Abu Dhabi, kata akhbar berbahasa Arab, Alittihad.
Kedua-dua defendan yang tidak dikenali itu memberitahu mahkamah, mereka berpelukan sementara lelaki Eropah itu berkata, beliau mencium kepala rakannya kerana sudah mahu meninggalkan Emiriyah Arab Bersatu. 

Peguam bela meminta mereka dibebaskan kerana saksi memberi kenyataan bercanggah. 
Akhbar itu berkata, saksi ketika itu memandu di kawasan berkenaan. 

Saksi memberitahu, pada asalnya dia tidak pasti apa yang sedang dilihat dan kemudian menoleh kembali lalu melihat mereka bercium. – Agensi


* Sumber

Read more...

Potong kaki kerana malas kerja



MITTERLABILL (Austria): Seorang lelaki yang hampir mati selepas memotong kakinya untuk membolehkan dia terus mendapat elaun ‘menganggur’ terkejut apabila diberitahu dia masih boleh bekerja walaupun kakinya kudung.

Hans Url, 56, yang sudah tidak bekerja dalam tempoh lama diberitahu bantuan diberikan kepadanya akan dihentikan jika dia tidak menerima tawaran kerja yang diberikan oleh kakitangan pusat pekerjaan.

Dan apabila dakwaannya menyatakan dia terlalu sakit dan tidak gemarkan pekerjaan ditawarkan itu diganti dengan tawaran perubatan, dia mengambil langkah drastik. Url dari Mitterlabill, selatan Austria, mengambil mesin gergaji dan memotong kakinya - sebelum mencampakkannya ke dalam ketuhar bagi memastikan tiada pakar bedah dapat menyambungkannya semula.

Bagaimanapun, kakitangan pusat pekerjaan memusnahkan rancangan Url itu apabila mereka memberitahu kecacatan dialaminya itu tidak mengecualikan dia untuk tidak bekerja. Jurucakap polis Franz Fasching berkata: “Rancangan Url memang licik. Dia menunggu hingga isteri serta anak lelakinya keluar dan hanya dia bersendirian di rumah.

“Dia kemudian memetik suis mesin gergaji itu dan memotong kaki kirinya di atas paras buku lali - mencampakkannya ke dalam api, supaya ia tidak boleh disambung semula sebelum menghubungi perkhidmatan kecemasan. 

“Dia kemudian mengesot ke garaj di mana dia menghubungi petugas kecemasan dan menunggu mereka tiba.” Polis memberitahu Url hampir mati akibat kehilangan banyak darah sebelum petugas paramedik tiba di kediamannya. Mereka turut menemui kakinya yang dipotong di dalam ketuhar. - DM

* Sumber

Read more...

Lelaki dapat muka, gigi bar


WAJAH asal Norris (kiri), selepas insiden tembakan (tengah) dan selepas menjalani pemindahan muka.

WASHINGTON: Seorang lelaki berusia 37 tahun yang cedera dalam kejadian tembakan diberikan wajah, gigi, lidah dan rahang baru yang disifatkan oleh doktor sebagai pemindahan muka besar-besaran pernah dilakukan.

Pegawai di Pusat Perubatan Universiti Maryland mengumumkan semalam, Richard Lee Norris semakin pulih selepas pembedahan 36 jam minggu lalu.

Dia mula merasakan wajahnya dan sudah pun memberus gigi dan bercukur. Dia juga memperoleh semula deria bau yang hilang selepas insiden berkenaan.
Norris, selama 15 tahun lalu, hidup menyendiri, bersembunyi di sebalik topeng dan hanya keluar pada waktu malam. Pemindahan itu akan mengembalikan kehidupannya, kata ketua pakar bedah, Dr Eduardo Rodriguez.

“Ia bagaikan hidup di alam fantasi ketika melihat wajahnya. Sebelum ini, orang akan merenung Norris kerana dia memakai topeng dan mereka mahu melihat kecacatan di wajahnya,” kata Rodriguez.

“Kini, mereka punya alasan lain untuk merenungnya dan ia sungguh menakjubkan,” kata Rodriguez. Pakar bedah menggelarnya pemindahan muka paling lengkap di dunia yang membolehkan lelaki dari Virginia itu muncul di sebalik topengnya selepas 15 tahun.

Ketika Norris menembak dirinya di muka pada 1997, dia kehilangan hidung, bibir dan semua pergerakan di mulutnya. Dia telah menjalani pelbagai pembedahan menyelamatkan nyawa dan membentuk semula wajahnya, tetapi tidak begitu berjaya seperti ini.

Dia menerima wajah baru daripada seorang penderma yang tidak dikenali minggu lalu. Penderma itu turut menyelamatkan lima lagi pesakit pada hari sama melalui pendermaan organnya.

Enam hari selepas pembedahan, Norris sudah boleh menggerakkan lidahnya dan membuka serta menutup matanya. Dia pulih lebih cepat daripada jangkaan doktor. - DM

* Sumber



Read more...

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP