GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 30 April 2012

Kurang wanita punca skandal seks ejen rahsia AS


GAMBAR pada 3 Mei 2007 menunjukkan seorang ejen Perkhidmatan Rahsia wanita memperkenalkan diri kepada anggota polis di luar kediaman Senator Barack Obama di Chicago, Amerika Syarikat.
WASHINGTON - Skandal seks yang melanda Perkhidmatan Rahsia Amerika Syarikat (AS) baru-baru ini mendedahkan bahawa pasukan pengawal peribadi Presiden Barack Obama itu tidak mempunyai ramai ejen wanita.
Insiden memalukan itu menjadi petanda bahawa usaha perlu dilakukan bagi mengurangkan perbezaan gender yang kini ketara dalam agensi berkenaan.
"Saya berpendapat akan ada kemajuan sekiranya lebih ramai ejen wanita diambil berkhidmat dalam agensi ini," kata ahli Jawatankuasa Pemantau dan Penambahbaikan Kerajaan daripada Parti Republikan, Carolyn Maloney.
"Ia akan membawa kepada rasa lebih bertanggungjawab dalam kalangan anggota Perkhidmatan Rahsia," tambahnya.
Wanita mewakili 25 peratus dalam tenaga kerja agensi berkenaan dengan hanya 11 peratus daripada mereka terdiri daripada ejen dan pegawai beruniform, jelas jurucakapnya, Ed Donovan.
Angka itu adalah rendah berbanding 19 peratus ejen khas wanita dalam Biro Siasatan Persekutuan (FBI).
Namun, ia lebih ramai daripada ejen khas wanita yang bertugas di Pentadbiran Penguatkuasaan Dadah AS.
"Kami memang mahu merekrut lebih ramai pegawai wanita dalam Perkhidmatan Rahsia AS," kata Donovan. Malah, agensi terbabit secara agresif merekrut dan cuba mendapatkan pegawai wanita dengan cara menyertai pameran kerjaya dan menghantar brosur ke kolej-kolej di AS.
Beberapa ejen Perkhidmatan Rahsia yang tiba di Cartagena untuk melindungi Presiden Barack Obama pada Sidang Kemuncak Negara-Negara Amerika di Cartagena, Colombia 20 April lalu terpaksa dihantar pulang selepas mereka dilaporkan melanggan sekitar 21 orang pelacur. - Agensi
* Sumber

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP