GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 28 Mei 2012

Aksi tak sopan bukan jenayah

DUBAI: Aksi kurang sopan pelancong di pantai dan pusat beli belah seperti memakai skirt pendek dan bercium di khalayak ramai tidak dianggap kesalahan jenayah di Emiriyah Arab Bersatu (UAE) namun hanya melanggar undang, kataKetua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Polis Dubai Brigadier Khalil Al Mansouri, . 


“Kes seperti salah laku perlu diuruskan dengan cara bertamadun dengan mendidik pesalah mengenai undang-undang dan budaya di UAE

Hanya jika pelancong terus melanggar undang-undang perkara itu boleh dilaporkan kepada polis.
“UAE adalah sebuah negara maju yang memahami budaya berbeza. Rakyat 203 warga negara tinggal di UAE. 

“Pelancong sering tidak menyedari undang-undang dan budaya negara ini,” katanya. 

Beliau juga berkata polis bandar ini berurusan dengan beberapa kes pelancong yang terbabit dalam aksi dianggap tidak sopan bertentangan dengan kesopanan awam. 

Kenyataan Al Mansouri muncul dalam program Rouh Al Qanoon (Semangat Perundangan) yang dikendalikan peguam Issa Haider dalam Radio Noor Dubai. Program itu membincangkan amalan tidak senonoh sesetengah warga asing di UAE dan bagaimana menanganinya. 

Al Mansouri juga berkata polis bandar ini menubuhkan Jabatan Keselamatan Pelancongan yang terdiri daripada pegawai keselamatan dan mereka yang fasih dalam pelbagai bahasa. 

Tugas mereka termasuk memberi pendidikan kepada pelancong mengenai hak mereka dan tugas, undang-undang dan budaya UAE dan apa yang dibenar dan dilarang di negara itu. – AGENSI –


* Sumber

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP