GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 1 Jun 2012

14 juta hidangan untuk Sukan Olimpik London 2012


SUKAN Olimpik London 2012 bakal membawa rezeki melimpah ruah kepada peniaga makanan terutama di London.
LONDON - Pihak penganjur Sukan Olimpik kelmarin mengumumkan rancangan menyediakan sejumlah 14 juta hidangan makanan semasa Sukan Olimpik London 2012 sekali gus digelar operasi katering pada waktu aman terbesar di dunia.
Menurut jawatankuasa penganjuran, Jawatankuasa penganjuran Sukan Olimpik London (LOCOG), pilihan makanan itu mencerminkan warisan, kepelbagaian produk dan resipi masyarakat Britain. Selain itu, ia juga memastikan menu-menu yang disediakan beretika dan mesra alam.
Satu menu ringkas seperti pai dan kentang lenyek tradisional Britain serta sepinggan hidangan fish & chips masing-masing dijual pada harga AS$12.50 (RM39.78).
Minuman bir akan dijual pada harga AS$6.50 (RM20.68), sebotol air mineral ditetapkan pada harga AS$2.50 (RM7.96) dan sebotol Coca-cola berharga AS$3.60 (RM11.46).
Pihak penganjur menyatakan harga makanan dan minuman untuk sebuah keluarga yang terdiri daripada empat orang ditetapkan tidak lebih AS$62 (RM197).
"Kami sedaya upaya cuba mencari kualiti terbaik dan makanan yang enak bagi meraikan Britain.
"Kami percaya tawaran harga ini lebih berpatutan berbanding di temasya-temasya sukan besar lain," kata Ketua Eksekutif LOCOG, Paul Deighton.
Menurut LOCOG, pelbagai hidangan asli seluruh dunia seperti dari Asia, Afrika, kepulauan Caribbean dan kawasan laut Mediterranean juga akan ditawarkan.
Dalam pada itu, sejumlah 1.2 juta hidangan akan disediakan kepada para atlet di Perkampungan Olimpik. - Agensi
* Sumber

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP