GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 30 Ogos 2012

Ditipu RM100,000 oleh pegawai ‘Bank Negara’


LIMBANG (Sarawak) - Seorang peniaga berusia 33 tahun kerugian RM116,769 dalam tempoh dua hari angkara tindakan seorang wanita yang menyamar sebagai pegawai dari Bank Negara.
Pegawai Penyiasat Polis Limbang, Inspektor Kantharuban Rajoo berkata, mangsa seorang lelaki rakyat tempatan itu telah menerima panggilan dari wanita tersebut yang memperkenalkan diri sebagai Miss Tan pada petang Isnin lepas.
Wanita itu menyatakan bahawa mangsa mempunyai hutang kad kredit UOB tertunggak sebanyak RM5,796 dan pembayaran perlu dibuat dengan segera bagi mengelakkan akaun-akaun lain mangsa dibekukan oleh Bank Negara.
"Walaupun mangsa tidak pernah memiliki kad kredit tersebut namun mungkin atas sebab panik, pembayaran dilakukan pada hari yang sama.
"Keesokannya (28 Ogos) orang yang sama membuat panggilan untuk meminta mangsa memindahkan wang dari akaun Maybank milik mangsa ke akaun lain bagi mengelakkan akaunnya dibeku," kata Kantharuban di sini hari ini.
Kantharuban berkata, mangsa segera memindahkan wang berjumlah RM111,000 setelah menerima panggilan tersebut ke akaun milik seorang yang bernama Azimah Abdullah.
Tetapi apabila mangsa membuat panggilan ke Bank Negara hari ini untuk tindakan susulan, beliau dapati tiada pegawai yang mempunyai nama berkenaan. - BERNAMA
* Sumber kosmo!

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP