GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 30 November 2012

Kerjaya Lelaki ini sebagai Pelatih Seks


Eric Amaranth memperoleh bayaran US$240 1 jam. (Daily Mail)
Pasangan yang merasa tak puas dengan kehidupan seksnya kini punya terapi alternatif, yaitu menggunakan jasa pelatih seks. Pelaku profesi unik ini akan mengamati pasangan selama bercinta dan memberi instruksi agar pasangan dapat bercinta lebih baik dan mendapat kepuasan.
Seperti yang terjadi pada pasangan muda, Aniela dan Jourdan McGuinness, 29 tahun. Karena merasa tak puas dengan kehidupan seks mereka, keduanya pun meminta bantuan pelatih seks Eric Amaranth untuk memberi pencerahan dalam kehidupan seks mereka.

Saat bercinta di sebuah hotel di New York, Amaranth yang mengamati dari kursi di sudut kamar hotel memberi pasangan instruksi yang harus diikuti. Amaranth menerima bayaran US$240 yang setara Rp2,3 juta per jam.

Meski awalnya jengah sebab aktivitas intim mereka dilihat orang lain, pasangan ini merasa lebih percaya diri dan menikmati seks lebih baik dengan mengikuti instruksi Amaranth.

Kepada Majalah Grazia Inggris, McGuiness, seorang aktris mengatakan, "Saya sangat gugup pada awalnya. Saya tidak yakin dapat bersantai. Tapi itu sebuah pengalaman yang luar biasa. Saya mencapai orgasme seperti tak pernah mengalami sebelumnya, dengan dia ada di ruangan."

Pelatih seks asal Inggris, Mike Lousada bahkan mengklaim dapat membangunkan kembali seksualitas wanita dengan seks tantra dan pijat vagina.

Ada pula profesi lain demi mengobati masalah seksual, yaitu pengganti seks. Profesi unik ini melatih pasien bagaimana teknik membelai, mencium, merasa santai tanpa busana dan terkadang harus melakukan hubungan intim dengan klien.

Amaranth, 36, menjelaskan metode terapi seksnya seperti seorang koki yang mengajar orang membuat makanan. Klien dapat memilih 'sesi bicara' via Skype atau chat onlinedengan biaya US$175 atau sekitar 1,7 juta per jam. Ada juga sesi praktek, dengan membantu pasangan atau lajang memperoleh kenikmatan seks sendiri atau satu sama lain dengan memberi saran dan dorongan.
Amaranth memulai bisnisnya dua tahun lalu setelah hubungan 13 tahun dengan pelatih seks Betty Dodson yang berusia 46 tahun lebih tua darinya usai. Dengan Dodson sebagai mentor, Amaranth telah mengajari sekitar 200 klien dari seluruh dunia, sebagian besar berusia akhir 20-an.
Bukan hanya pasangan yang mendatanginya. Amaranth mengungkap 50 persen kliennya adalah lajang yang ingin meningkatkan kemampuan orgasme mereka sendiri, atau pria lajang yang ingin tampil lebih baik dalam urusan seks.

Pasien Amaranth yang lain, wanita usia 35 tahun mengaku dirinya mengambil sesi pelatihan untuk lajang. "Saya tidak punya masalah disfungsi seks atau lainnya. Tapi bila berhubungan dengan seks saya sering kecewa," ujarnya.

Dia menambahkan, "Tidak adil hanya mengharapkan pria untuk memimpin dalam seks, kita perlu melakukan sesuatu. Saya ingin mempersenjatai diri dengan informasi dan keterampilan sebanyak yang saya bisa," ujarnya seperti dimuat dalam Daily Mail.
* Sumber VIVAlife

Read more...

Mini Bar di dalam Pokok


Jelajah wisata alam, Afrika memang juaranya. Begitu banyak lahan terbuka yang merupakan padang savana ataupun hutan dengan rerimbunan pepohonan. Keteduhan ini yang menjadikannya sebagai rumah bagi banyak jenis spesies.
Bahkan di tengah kota, di bagian Afrika Selatan pun masih menyisakan pohon-pohon subur. Salah satunya dinobatkan sebagai pohon terbesar di dunia. Banyak wisatawan yang penasaran ingin menyaksikan "kebesaran" pohon berjenis baobab ini. 
sundland tree
Baobab sendiri merupakan salah satu keluarga tree of life, pohon yang dapat hidup hingga minimal 800 tahun. Usia pohon terbesar ini malah sudah melewati batas minimal, yakni 1.500 tahun. Terletak di pekarangan sebuah rumah, pohon ini tumbuh dengan tinggi 47 meter dan diameter 19 meter. Saking besarnya, pohon ini bahkan dapat menadah air hingga 300 liter, saat musim hujan.
sundland tree
Bukan hanya ukurannya saja yang menjadi daya tarik, di dalam pohon ini juga terdapat "mini bar" yang bisa menampung sekitar 15 orang. Ruangan ini diciptakan pada tahun 1933. Dahulu para pemburu sering menggunakan rongga pada pohon baobab ini sebagai tempat persinggahan. Mereka membuat tempat untuk menyimpan bekal, tempat untuk istirahat, perapian, dan juga meja yang menyerupai meja bar. 
sundland tree
Meski umurnya masih kalah dengan pohon Red Sherman yang mencapai usia 2.200 tahun, dan Bristlecone pine di California yang hidup 4.000 tahun, pohon tua ini juga menjadi kandidat 'The New 7 Wonder Natural Baobab Avenue'.
* SUmber VIVAlife

Read more...

Bra ini boleh Hilangkan Sakit Kepala


Bra yang bisa membikin tampilan payudara menjadi lebih seksi juga diklaim bisa hilangkan sakit kepala. Benarkah?

Adalah Sue McDonald yang menciptakan sebuah bra berteknologi dengan nama 'Optifit' bra yang didesain dengan tiga macam pengukuran khusus.
Optifit diklaim memiliki cara bekerja yang beda dari bra biasa, dimana produk ini seakan memeluk tubuh dari belakang sehingga dapat mengangkat payudara dan tidak menyebabkan tonjolan lemak akibat gesekan tali bra.

Selain membuat bentuk tubuh tampak proporsional, bra ini juga dapat menghilangkan sakit kepala dan tidak menyiksa leher sampai bahu.

Dilansir Dailymail, produk yang disebut-sebut sebagai versi bra daristocking Spanx ini telah melewati uji coba oleh 10.000 wanita tersebut memberikan hasil positif.
Melihat hal tersebut, Optifit kini sudah beredar di pasaran Inggris dengan berbagai pilihan model dan warna.

Sue ternyata sudah mematenkan metode mengukur payudara miliknya sejak 10 tahun lalu, kemudian pada tahun 2010 iaberkonsultasi dengan Khanna.

"Ini adalah saat yang tepat untuk membuat bra yang nyaman dan efektif untuk jutaan wanita yang mengenakan bra setiap harinya," tutur Khanna.
* Sumber inilah.com


Read more...

Air Kencing Jadi Bahan Bakar Generator Letrik


Remaja Afrika yang mengembangkan sebuah generator listrik yang dijalankan dengan menggunakan air kencing atau urine.


LAGOS — Empat remaja Afrika mengembangkan sebuah generator listrik yang dijalankan dengan menggunakan air kencing atau urine. Kuartet ilmuwan muda berbakat itu adalah Duro-Aina Adebola, Akindele Abiola dan Faleke Oluwatoyin yang berusia 14 tahun, serta Bello Eniola berumur 15 tahun. Mereka melakukan debut untuk alat bertenaga air kencing itu di Maker Faire Afrika di Lagos, Nigeria, lapor CNET.

Blog milik Maker Faire meringkas cara kerja alat itu sebagai berikut. Urine dimasukkan ke dalam sebuah elemen elektrolit yang memecahkan urea itu menjadi nitrogen, air, dan hidrogen. Hidrogen masuk ke sebuah filter air untuk proses pemurnian, yang kemudian akan didorong ke dalam tabung gas. Tabung gas itu mendorong hidrogen ke dalam silinder boraks cair, yang digunakan untuk menghilangkan kelembaban gas hidrogen. Gas hidrogen murni ini didorong ke generator. Satu liter urine menghasilkan listrik hingga 6 jam.

Dalam rangka mengurangi risiko ledakan terkait dengan hidrogen itu, tim menggunakan katup satu arah meskipun CNET menunjukkan bahwa hal itu mungkin masih bisa berbahaya.

Generator listrik mengalami permintaan yang jauh lebih besar di Afrika ketimbang di Amerika Serikat. Demikian penjelasan majalah Forbes. Meskipun menjadi pusat Nigeria dan kota terkaya, Lagos sering mengalami pemadaman listrik. Demikian laporan majalah Time.

Walaupun jelas inovatif, listrik dari air kencing mungkin tidak efisien dalam skala yang lebih besar, laporan NBC News. "Ini merupakan sebuah proyek sekolah menengah atas, jadi jangan menganggapnya (begitu serius)," kata Gerardine Botte, seorang insinyur kimia di Ohio University yang menemukan proses elektrolisis urea, kepada NBC.

Botte menyarankan para siswa itu "bekerja dengan seorang insinyur untuk memahami teknologi dan aplikasi yang sesuai, yang menurut pendapat dia, merupakan cara untuk membuat proses pengolahan air limbah jadi lebih hemat energi".

* Sumber kompas.com


Read more...

Lindsay Lohan belasah Wanita dalam Kelab Malam


Lindsay Lohan

NEW YORK: Aktres Lindsay Lohan ditahan selepas terbabit dalam pergaduhan di sebuah kelab malam dan menumbuk seorang wanita, semalam.

Selebriti bermasalah itu berada di Club Avenue ketika dia dilaporkan berbalah dengan seorang wanita lain. Sumber polis berkata, wanita terbabit sebelum itu bergaduh dengan seorang lagi pengunjung kelab malam berkenaan.

“Hanya selepas itu wanita terbabit bergaduh pula dengan Lindsay,” katanya.
Sumber itu berkata, mangsa tumbukan Lindsay adalah wanita kulit putih berusia 28 tahun.

Katanya, akibat pergaduhan berkenaan, wanita itu mengalami bengkak dan lebam di beberapa bahagian badannya. Lindsay, 26, masih diletakkan di bawah pengawasan selepas mahkamah mendapati dia bersalah mencuri seutas rantai pada Julai 2011. - DM

* Sumber


Read more...

Gambar otak Einstein didedahkan muzium AS



GAMBAR yang disiarkan pihak Muzium Kebangsaan Kesihatan dan Perubatan di Maryland menunjukkan otak Einstein.

WASHINGTON - Gambar otak saintis terkenal dunia, mendiang Albert Einstein (gambar kecil) disiarkan oleh pihak Muzium Kebangsaan Kesihatan dan Perubatan di Silver Spring, Maryland dekat sini.
Pihak muzium itu menyiarkan gambar tersebut kelmarin.
Ia merupakan gambar otak Einstein yang dirakamkan selepas beliau meninggal dunia pada tahun 1955.
Beliau meninggal dunia di Princeton, New Jersey, Amerika Syarikat (AS) semasa berumur 76 tahun.
Selepas kematiannya, waris saintis itu membenarkan otaknya dikeluarkan untuk tujuan kajian.
Einstein merupakan seorang pakar fizik terkenal di dunia menerusi teori relativiti Einstein.
Menurut artikel dalam jurnal Brain, permukaan visual korteks otak Einstein mempunyai lipatan tebal.
Beliau dilahirkan di Jerman tetapi kemudian menetap di AS. - Agensi
* Sumber


Read more...

Selamba jer berkawan dengan Harimau


ANTARA aksi manja Mulan dengan Abdullah.

MALANG: Persahabatan dijalin sejak kira-kira empat tahun lalu membolehkan seekor harimau Benggala menjadi sahabat kepada manusia.

Haiwan liar yang dinamakan sebagai Mulan itu kini menjadi kawan akrab kepada Abdullah Sholeh.

Mulan - kini berusia empat tahun dan seberat lebih 171 kilogram - mula dijaga Abdullah sejak haiwan berkenaan berusia tiga bulan. Sejak dipelihara, hubungan Mulan dengan Abdullah semakin rapat dan kini haiwan yang lazimnya ganas dan berbahaya kepada manusia itu boleh bergurau dengan penjaganya.

Bagaimanapun, Abdullah bukanlah pemilik Mulan, sebaliknya dia cuma dibayar sebagai penjaga oleh majikannya, Noer Mohammaed Sholeh.

Mereka kini tinggal di sebuah kawasan di Malang, Indonesia.

Dikenali sebagai “pengasuh harimau” Abdullah dilaporkan sering menolak untuk tidur di katil sendiri, sebaliknya dia lebih selesa tidur bersama Mulan di kandang haiwan berkenaan. Ditanya perasaannya terhadap Mulan, Abdullah, 31, berkata dia tidak pernah takut atau bimbang terhadap harimau bertina berkenaan.

“Saya menganggap Mulan sama seperti rakan lain.

“Apabila dia menggigit atau mencakar, itu petanda Mulan seekor harimau yang normal,” katanya. - TS

* Sumber


Read more...

Durian Runtuh dibawa Lari


Kak Mah terkilan kerana anak tirinya enggan berkongsi durian runtuh dengan lapan anaknya.

BANDAR TUN RAZAK - Seorang ibu merayu kepada anak tirinya yang merupakan pemegang amanah dan penama cek durian runtuh supaya mengagihkan sebahagian wang terbabit kepada lapan anaknya.
Ibu berkenaan yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Mah berkata, anak-anaknya juga adalah anak peneroka Felda Jengka 12 walaupun suaminya sudah meninggal dunia pada 1995.
“Saya merupakan isteri kedua. Selama ini, saya tidak pernah menuntut sebarang hak daripada keluarga isteri pertama arwah suami saya.
“Namun kali ini, atas permintaan anak-anak, saya rasa patut meminta bahagian anak-anak saya ini,” katanya kepada Sinar Harian.
Kak Mah berkata, walaupun sebagai isteri peneroka, dia tidak pernah menerima sebarang imbuhan yang diberikan kerajaan termasuk 'durian runtuh' fasa pertama dan kedua.
“Saya tidak pernah meminta apa juga kelebihan yang diberikan kerajaan kepada warga Felda, namun saya harap kali ini anak-anak saya menerima bahagian mereka,” katanya.

Menurutnya, perkara itu sudah diajukan kepada pihak pengurusan Felda tanah rancangan terbabit beberapa kali, namun dia diberitahu pihak Felda tidak dapat berbuat apa-apa memandangkan cek berkenaan diserahkan kepada penama.
“Pemimpin kita juga telah beberapa kali menegaskan supaya penama menjalankan amanah mengagihkan 'durian runtuh' tersebut kepada adik-beradik walaupun adik-beradik tiri.

“Saya menganggap tindakan anak tiri saya ini tidak amanah kerana tidak menyampaikan hak anak-anak saya,” katanya.
* Sumber sinarharian

Read more...

Khamis, 29 November 2012

Dua Tahun Lelaki Ini Setubuhi Anak Saudara Isteri


shutterstock
Perbuatan yang dilakukan AHS ini terbilang tak bermoral. Betapa tidak, keponakan istrinya sendiri yang masih anak baru gede (ABG), sebut saja Melati, tega disetubuhinya selama dua tahun lebih di rumahnya sendiri. Karena tidak mampu menahan beban yang bertahun-tahun, Melati lalu memberitahu peristiwa itu ke ibunya.

Oleh sang ibu, AHS lalu dilaporkan ke aparat kepolisian. Dari pengakuan korban, terungkap jika siswi salah satu SMA di Ambon ini telah ditiduri AHS sejak tahun 2010 lalu.

Kasat Reskrim Polres Pulau Ambon dan Pulau-pulau Lease, Ajun Komisaris Polisi Agung Tribawanto kepada wartawan, Kamis (29/11/2012) mengungkapkan, sesuai pengakuan korban, AHS yang juga bapak angkat korban ini telah menyetubuhinya sejak tahun 2010 lalu. Ibunya baru melaporkan peristiwa tersebut kepada polisi setelah diberitahu korban.

Menurut Agung, berdasarkan keterangan sementara dari korban, pelaku menyetubuhi korban dengan paksaan disertai ancaman. "Korban tak berdaya dan menuruti keinginan pelaku walaupun harus menanggung beban penderitaan selama 3 tahun," ungkapnya.

Ia menjelaskan, korban merupakan warga Namlea, Kabupaten Buru. Dia dipanggil tinggal oleh tantenya di Larike karena tantenya dengan pelaku belum dikaruniai anak. Atas permintaan itu, korban lalu menuruti untuk tinggal bersama tantenya.

Ironisnya, bukanya di anggap sebagai anak, korban malah dijadikan sebagai pelampiasan nafsu birahi AHS, sebagaimana pengakuan korban ketika diperiksa penyidik.

"Dari hasil keterangan, korban mengaku tidak bisa menghitung lagi perbuatan bejat yang dilakukan pelaku kepadanya," jelasnya.

Ia menyatakan, atas perbuatan itu pelaku dipersangkakan melanggar Pasal 81 Undang -Undang Perlindungan Anak nomor: 23 tahun 2002 dengan ancaman hukuman penjara 15 tahun.

"Guna menenuhi unsur-unsur yang terkandung dalam pasal yang dipersangkakan penyidik kepada pelaku, penyidik telah memeriksa korban serta mengvisumnya. Selain itu, orang tua dan tante korban, sedangkan pelaku telah disurati," tandasnya.

* Sumber kompas.com


Read more...

FOTO: Aimee Sun Yunyun, Artis Seksi Dan Cantik Asal Korea



Name: Sun Yunyun 孙芸芸
English Name: Aimee Sun
Nickname: 小乖
Birthplace: China Taiwan
Birthday: 1978 May 14
Constellation: Taurus
Blood type: AB
Height: 163cm
Weight: 43kg
Father: Sun Tao-tsun 孙道存
Mother: He Nian-ci (何念慈)
Husband: Henry Liao 廖鎮漢
Hobbies: dressing up and shopping , cooking, watching movies, things of ancient Egypt (including movies, stories, accessories, jewelry), jewelry design
Most interesting things: Egyptian culture, Chinese history, the old Shanghai style
Favorite color: Turkish blue, camel, purple, green
Favorite Brand: Blumarine, TOD'S
Favorite clothing: Dolce
School: University of Southern California, Department of Economics

Aimee Sun is a Taiwanese socialite, heiress, media personality, jewelry designer, businesswoman, celebrity endorser, commercial actress and cover girl. She is a co-founder of Breeze Center, a shopping mall located in Taipei. Sun also served as the leading character of several TV commercials.











* Sumber viva.co

Read more...

Model Zombie yang Seksi

Model zombie (Foto: Orange)
JOHANNESBURG - Sebuah agensi model mempunyai cara berbeda untuk mempromosikan sebuah acara televisi. Mereka merilis sebuah kalender seksi, namun model yang ikut serta didandani tidak seperti model biasanya melainkan seperti zombie.
Tidak ada yang bagus dari dandanan model-model tersebut. Mereka bahkan didandani seperti halnya mayat berjalan atau zombie. Namun tetap ada unsur seksi dalam pembuatan kalender ini.

Setiap model masih menggunakan bikini seksi yang menunjukkan lekukan tubuh mereka. Hasilnya, kalender ini mendapatkan penilaian positif dari editor majalah dewasa FHM, yang merilis kalender tersebut.

"Kalender ini menggabungkan dua hal favorit dari FHM, yakni perempuan cantik dan zombie," ucap pihak FHM, seperti dikutip Orange, Rabu (28/11/2012).

Tetapi ada beberapa pihak yang tidak menyukai hasil foto itu. Mereka justru lebih memilih lokasi pemotretan di tempat yang suram daripada lokasi yang penuh dengan matahari.

* Sumber okezone.com


Read more...

Kim Kardashian paling banyak dicari dalam enjin pencarian Bing


LOS ANGELES 28 Nov. - Kim Kardashian (gambar) mengungguli senarai personaliti paling banyak dicari pada tahun 2012 melalui enjin pencarian Bing semalam dengan mengalahkan penyanyi pop sensasi, Justin Bieber yang mendapat tempat kedua.

Kardashian, personaliti realiti televisyen Keeping Up With The Kardashians, merebut kembali kedudukan tempat pertama daripada Bieber selepas dia mengatasi senarai tahunan pada tahun 2010 dan Bieber pula muncul pada tempat pertama tahun lalu.

Personaliti yang berusia 32 tahun itu mula terkenal pada tahun 2007 selepas tersebar video seksnya di Internet, tetapi dia cekap mengguna rangkaian sosial untuk memperkenalkan jenamanya sendiri termasuk produk diet, kosmetik dan juga rekaan fesyen.

Bieber, 18, muncul di tempat kedua selepas mencapai kejayaan menerusi Anugerah Muzik Amerika dengan penghasilan album ketiga yang berjudul Believe yang dilancarkan Jun lalu.

Selebriti lain yang pertama kali berada di kedudukan sepuluh tempat terbaik termasuklah penyanyi Rihanna, Selena Gomez, Nicki Minaj and Taylor Swift.

Manakala Jennifer Lopez, Britney Spears, Megan Fox dan Lady Gaga pula terkeluar daripada sepuluh tempat terbaik.

Antara berita-berita menarik paling popular dalam enjin pencarian itu termasuklah pelancaran Apple iPhone 5 yang muncul di tempat pertama diikuti dengan Pilihan Raya Amerika Syarikat, manakala di tempat ketiga pula ialah Sukan Olimpik dan juga malapetaka taufan Sandy.

Rancangan realiti televisyen Here Comes Honey Boo Boo pula muncul di tempat kelima dan diikuti pula dengan 'Gaya Tarian Gangnam,' yang dipopularkan oleh penyanyi rap Korea Selatan, Psy.

Berita kelahiran anak Beyonce dan Jay Z turut menjadi berita paling popular dalam senarai diikuti dengan kelahiran anak Jessica Simpson serta berita kematian Whitney Houstan. - AGENSI

* Sumber

Read more...

Ini dia Wanita berjanggut dan bermisai

Siobhain Fletcher (Foto: Orange)

Seorang ibu rumah tangga memiliki rambut berlebih di wajahnya. Kumis dan janggut pun tampak tumbuh di wajahnya.

Siobhain Fletcher sejak kecil memiliki keanehan ini sehingga membuat dirinya merasa takut. Kondisi seperti ini disebabkan oleh sindrom ovarium polikistik.

Namun Fletcher mengumpulkan keberanian untuk memamerkan rambut wajah nya di ITV1 acaraThis Morning di Inggris. Ia pun bermaksud untuk ikut serta dalam acara kampanye kesehatan, Movember.

"Hal itu adalah keputusan yang berat tapi saya harus lakukan agar semua orang sadar akan bahayanya. Ini bukan sekedar tontonan yang saya lakukan itu untuk meningkatkan kesadaran terhadap kanker," ujar Fletcher, seperti dikutip The Mirror, Kamis (29/11/2012).

Ibu rumah tangga berusia 36 tahun ini mencukur setiap hari rambut-rambut di wajahnya itu agar tidak gatal. Dirinya pun merasa risih dengan kumis dan janggut yang ada di wajahnya.

* Sumber okezone.com


Read more...

Ratu Rock Ella Belanja RM200,000 Untuk Majlis Resepsi Perkahwinan


Ella dan Azhar bakal diraikan dalam sebuah majlis resepsi perkahwinan mereka pada 1 Disember ini.
PETALING JAYA: Ratu rock negara, Ella telah membelanjakan sebanyak RM200,000 bagi mengadakan majlis resepsi perkahwinannya bersama suami, Azhar Ghazali, 30 yang dijadualkan berlangsung pada 1 Disember ini di Kelab Darul Ehsan di Ampang, dekat sini.
Perancang perkahwinan pasangan itu, Syed Yusof Wafa memberitahu portalredcarpet.net.my majlis itu juga turut mendapat pelbagai tajaan daripada pelbagai pihak.
"Kami turut mendapatkan beberapa tajaan termasuk baju pengantin yang direka khas oleh pereka fesyen terkenal, Rizman Ruzaini," ujarnya.
Majlis tersebut dijangka dihadiri oleh 600 tetamu dengan warna kelabu sebagai tema utama.
Antara nama-nama yang telah mengesahkan kehadiran mereka pada majlis itu nanti adalah Fasha Sandha, Nora Danish, Datuk Ramli MS, Datin Ziela Jalil, Datuk AC Mizal, Jamal Abdillah, Misha Omar, Amy Search dan Azlan & The Typewriter.
Angkasawan Negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor turut dijangka hadir sebagai tetamu khas.
Ella atau nama sebenarnya, Norzila Aminudin, 46, sah bergelar isteri kepada juruterbang syarikat Firefly itu dengan sekali lafaz pada 7 Julai lalu.
Pasangan itu bernikah di rumah abang kepada Ella di Teluk Gadong, Klang di sini.
Mereka telah berkenalan selama sembilan tahun sebelum mengambil keputusan untuk mengakhiri zaman solo.
* Sumber mStar Online

Read more...

Pemuda Mesir miliki lengan terbesar dunia


MOUSTAFA mengangkat kedua-dua lengannya.
MILFORD, Massachusetts - Seorang pemuda berketurunan Mesir, Moustafa Ismail yang tinggal di sini dipercayai memiliki lengan paling besar di dunia.
Ukur lilit lengan Moustafa yang berusia 24 tahun itu ialah 79 sentimeter.
Pemuda itu makan tiga kilogram (kg) protein, 4.08kg karbohidrat dan minum air sebanyak 11.35 liter pada setiap hari .
Pihak Guinness World Records kini menimbang sama ada akan mengiktiraf Moustafa sebagai pemilik lengan terbesar di dunia.
"Mereka (penduduk) memanggil saya Popeye, Popeye Mesir.
"Bagaimanapun, tidak seperti watak kartun Popeye, saya suka makan ayam, daging dan apa jua makanan kecuali bayam," katanya.
Dia juga mengambil vitamin dan makanan tambahan lain.
Moustafa juga sukar untuk mencari baju yang sesuai dengan tubuhnya.
Dia mula berusaha untuk memperoleh bentuk lengan itu di bandar kelahirannya, Alexandria di Mesir sebelum berpindah ke Amerika Syarikat pada 2007 dan menetap di Franklin, barat daya Boston.
Moustafa melakukan senaman angkat berat selama dua jam hampir setiap hari.
Pemuda itu pernah mengangkat bebanan seberat 272kg.
Dia sanggup melakukan dua pekerjaan termasuk sebagai pembantu di sebuah stesen minyak untuk membiayai senamannya di sebuah pusat kecergasan dan makanannya.
Namun, isterinya meminta dia meninggalkan salah satu pekerjaan kerana menganggap suaminya itu bekerja terlalu keras.
Pihak Guinness kemudian menghubunginya dengan menawarkan pemuda itu lawatan ke London, Britain untuk muncul bersama beberapa pemegang pelbagai rekod dunia termasuk wanita paling kecil di dunia.
Moustafa memenuhi undangan itu.
Bagaimanapun, kontroversi muncul kerana terdapat dakwaan di internet bahawa dia menggunakan dadah steroid dan menanam implan pada lengannya.
Beberapa pihak lain mendakwa, dia menyuntik minyak synthol yang digunakan oleh ahli bina badan.
Dia pernah pergi ke Tokyo untuk muncul dalam program dokumentari stesen televisyen Fuji yang menunjukkan beberapa doktor mengambil sampel darah manakala ototnya turut menjalani ujian X-ray.
Doktor-doktor itu bagaimanapun tidak menemui sebarang bahan terlarang dalam tubuhnya.
Namun, pihak Guinness mengeluarkan nama Moustafa dalam laman webnya.
Jurucakap Guinness, Sara Wilcox berkata pada Oktober lalu, pihaknya masih melakukan penyelidikan dengan pakar-pakar perubatan berhubung kes Moustafa sebelum mengiktiraf lengannya. - AP
* Sumber


Read more...

Seks untuk dapat kontrak


ZHAO guna wang untuk rawat bapa.

BEIJING: Inilah wanita yang dirakam mengadakan seks dengan pegawai Parti Komunis China dalam video yang tersebar di Internet sehingga menggemparkan seluruh negara itu.

Lei Zhengfu, ketua parti peringkat daerah di Chongqing, bandar di barat daya China, dipecat selepas video itu tersebar awal bulan ini.

Wanita itu mulanya didakwa perempuan simpanan Lei. Bagaimanapun, laporan terbaru berkata, dia sebenarnya pelacur yang diupah oleh sebuah syarikat pembinaan bagi mendapatkan kontrak daripada pegawai terbabit.

Zhao Hongxia yang berusia 18 tahun ketika video itu dirakam pada 2007, menulis dalam blognya bahawa dia dibayar RM25,000 untuk tidur bersama Lei.

Katanya, wang berkenaan digunakan untuk membayar bil perubatan bapanya.

Zhao yang kini berusaia 23 tahun dan sudah menjadi jururawat berkata, dia ditawarkan wang itu oleh ketua sebuah syarikat hartanah.

“Dia berterus terang, bertanya sama ada saya mahu jadi pelacur, melayani pegawai kerajaan yang mempunyai hubungan perniagaan dengannya,” kata Zhao.

Video itu mencetuskan satu lagi skandal dalam Parti Komunis di bandar yang sebelum ini diketuai oleh Bo Xilai, ahli politik yang dipecat sebelum ini.

Bagaimanapun, ia mungkin hanya satu permulaan apabila seorang bekas wartawan berkata, dia mungkin mendedahkan video serupa membabitkan lebih ramai pegawai bandar raya itu sedikit masa lagi.

Parti itu sebelum ini berdepan dengan skandal yang menyebabkan pemecatan Bo dan memburukkan lagi reputasi parti di mata orang ramai.

Chongqing, bandar raya yang diketuainya, digambarkan oleh pendakwa raya dan media sebagai penuh dengan penyalahgunaan kuasa dan rasuah.

Isteri Bo didapati bersalah membunuh seorang ahli perniagaan Britain sementara dia sendiri berdepan dengan tuduhan rasuah serta menghalang keadilan dalam kes pembunuhan itu.

Berita mengenai video seks itu yang dipercayai dirakam pada 2007 hanya tersebar bulan ini ketika barisan pemimpin baru China meningkatkan usaha memerangi rasuah.

Video itu tersebar di Internet negara itu pada 20 November selepas imej rakaman itu dimuatnaikkan oleh bekas wartawan, Zhu Ruifen menerusi laman webnya yang didaftarkan di Hong Kong.

Video berkenaan yang dirakam secara sulit dari meja sebelah katil menunjukkan Lei mengadakan seks dengan wanita itu.

Zhu memberitahu wartawan bahawa Zhao, yang wajahnya tidak kelihatan dalam gambar yang dipetik daripada video itu, diupah oleh sebuah syarikat pembinaan untuk tidur dengan Lei sebagai balasan memperoleh kontrak.

Syarikat itu kemudian cuba menggunakan video itu untuk memeras lebih banyak kontrak daripada Lei.

Zhu berkata, dia memperoleh video itu daripada petugas Biro Keselamatan Awam Chongqing yang tidak mahu dikenali.

Menurutnya, dia juga diberikan video serupa membabitkan lima pegawai bandar raya itu yang lain tetapi kini berusaha mengesahkan kandungannya sebelum mendedahkannya kepada umum. - DT

* Sumber


Read more...

Nenek GRO dicekup


TAHAN...dua wanita warga emas dicekup kerana disyaki berkelakuan tidak bermoral di sebuah pusat hiburan.

BUTTERWORTH : Seorang nenek tiga cucu memberi alasan kesempitan wang sehingga terpaksa bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO) ketika ditahan pihak berkuasa di sebuah pusat hiburan di Taman Chai Leng, Perai, di sini. kelmarin.

Nenek berusia 59 tahun itu ditahan sepasukan 15 penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) dalam operasi cegah maksiat di beberapa lokasi pusat hiburan berkonsepkan ‘bar korek’, pada jam 11 malam.
Ketua Unit Operasi JHEAIPP, Khairul Azman berkata, ketika pemeriksaan di sebuah bilik kecil tidak bernombor di belakang premis itu, pihaknya menemui wanita terbabit bersama seorang rakan lingkungan 50-an sedang duduk dan disyaki menunggu pelanggan di pusat hiburan berkenaan.

Menurutnya, siasatan mendapati, kedua-dua mereka beragama Islam dan bekerja di premis berkenaan.

Katanya, kedua-dua mereka kemudian diberitahu kesalahan dan ditahan sebelum dibawa ke Pejabat Agama Butterworth untuk diambil keterangan diri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.




Read more...

Bayi maut ditimpa Durian


ZAINAL menunjukkan buah durian yang menimpa anak sulungnya sambil diperhatikan Samimi.
NIBONG TEBAL – Seorang bayi lelaki berusia sebulan maut apabila dihempap sebiji durian seberat dua kilogram yang luruh ketika berada dalam dukungan ibunya di belakang rumah sewa mereka di Kampung Badak Mati, Jawi dekat sini kelmarin.
Muhd. Yusuf Zainal disahkan meninggal dunia di Hospital Sungai Bakap (HSB) pada pukul 5 petang akibat kecederaan parah di kepala.
Sejam sebelum disahkan meninggal dunia, durian kampung tersebut luruh dari sebatang pokok setinggi 13 meter yang tumbuh bersebelahan dengan ampaian tempat ibu mangsa, Samimi Kasmin, 40-an, menjemur pakaian.
Samimi merupakan seorang warga Indonesia manakala suaminya, Zainal Abedin, 46, merupakan rakyat Bangladesh dan bekerja sebagai buruh binaan di Permatang Tinggi.
Kedua-dua pasangan tersebut telah mendirikan rumah tangga pada 2010 dan menetap di rumah papan itu sejak berkahwin.
MUHD. YUSUF menemui ajal selepas kepalanya ditimpa durian kampung seberat dua kilogram di Nibong Tebal kelmarin.
Mengimbau semula kejadian itu, Samimi memberitahu, sebelum kejadian dia sedang mengangkat pakaian di ampaian dan mendengar tangisan Muhd. Yusuf yang ketika itu sedang tidur di buaian di dalam rumah.
“Saya kemudian masuk lalu mendukungnya sebelum meneruskan semula kerja mengangkat pakaian. Tanpa disangka, sebiji durian tiba-tiba luruh lalu terkena kepala dia dan tangan kiri saya,” ceritanya ketika ditemui di HSB di sini.
Tambahnya, dia kemudian cemas apabila mendapati Muhd. Yusuf terus terdiam dan tidak sedarkan diri sebelum menjerit dan memanggil jiran untuk membawa anaknya ke HSB. Ketika itu suaminya keluar bekerja.
Sementara itu, Zainal berkata, dia reda dengan kejadian yang menimpa anak sulungnya itu namun enggan mengulas lanjut.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Shafien Mamat ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan mengklasifikasikan kes itu sebagai mati mengejut.
* Sumber kosmo! Online


Read more...

Harimau sudah bangkit


PENYERANG negara, Safee Sali mengakui sudah mendapat kembali keyakinannya selepas membantu skuad negara menewaskan Laos malam tadi.

Penjaring terbanyak Piala AFF 2010 itu nyata mempunyai aura tersendiri apabila diperlukan seperti mana edisi dua tahun lalu.

“Walaupun hanya satu jaringan, ia tetap memberikan keyakinan kepada saya untuk meneruskan memburu lagi gol dalam saingan selepas ini.

“Lebih penting, gol yang saya jaringkan itu menaikkan keyakinan dan semangat rakan sepasukan untuk memburu tambahan jaringan,” katanya yang turut membuat lambang S menggunakan jarinya selepas menggegarkan gawang Laos di Stadium Nasional, Bukit Jalil, malam tadi.

PENYERANG negara, Safee Sali.


Safee meledak jaringan kedua selepas Safiq Rahim membuka jaringan untuk skuad negara, diikuti jaringan Wan Zack Haikal Wan Nor dan Mohd Khyril Muhyameen Zambri.

Bagaimanapun Safee tetap kecewa apabila gagal menyempurnakan beberapa peluang terhidang untuk menjaringkan lebih banyak gol.

“Mungkin saya terlalu gopoh dan ghairah mahu menjaringkan gol," katanya yang turut bimbang mengenai keadaan padang teruk.

* Sumber myMetro


Read more...

Dapatkan Buku Mudahnya Menjemput Rezeki


AsSalamualaikum ..
Terima Kasih kepada blogger Wan Zawawi kerana memberi peluang untuk Review buku ' 'Mudahnya Menjemput Rezeki ' ini..

Setiap orang pasti perlukan rezeki yang halal, baik, berkah, dan melimpah. Tentu, dengan rezeki tersebut seseorang dapat memenuhi keperluan hidupnya. Dan untuk mendapatkannya, selain dengan bekerja keras secara ikhlas dan cerdas, seseorang harus mengetahui amalan-amalan apa saja yang dapat memperlancarkan turunnya rezeki. 


Nah di sini.. Saudara Fathuri Salehuddin telah menulis buku Mudahnya Menjemput Rezeki yang telah diterbitkan oleh Galeri ilmu Sdn. Bhd.


'' Untuk pengetahuan semua, buku ini adalah dalam betul fizikal dan bukannya dalam bentuk digital atau 'e-book'. Oleh itu, ianya boleh dimanfaatkan oleh anda seisi keluarga dan kandungannya juga tidak luput kerana ilmu yang disampaikan boleh diguna pakai seumur hidup..


Berikut Isi kandungan Buku 'Mudahnya Menjemput Rezeki '

Buku ini setebal 184 mukasurat dan tentunya anda tertanya tanya di mana nak dapatkan buku ini dan juga tentang harga Buku ini..

''Janganlah anda risau. Harganya tidaklah setinggi mana. Tetapi memang benar ramai yang sanggup membelanjakan ratusan malah ribuan ringgit untuk mengambil kursus menjana pendapatan, pekej-pekej bisnes online, dan membeli panduan-panduan ebook cara menambah pendapatan. Tetapi tidaklah setanding mempelajari satu ilmu 'menjemput rezeki' yang boleh diamalkan sebagai bekalan di dunia dan di akhirat. Untuk pengetahuan anda,harga buku ini hanyalah''..


Untuk Urusan selanjutnya anda layari web ini : www.tarikanrezeki.com

Pihak  Pengurusan buku ini juga sedang mencari pengedar berdaftar dan pengedar daerah.

- Jika ada orang berminat hendak memilikinya, boleh menghubungi :
 Syed Mohd Saiful Ikhwan (013393 6460) atau terus beli secara online di www.tarikanrezeki.com


Read more...

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP