GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 30 Januari 2013

Dapat Padah cuba kerana curi kambing jiran


* imej
Kota Bharu: Akibat cuba mencuri kambing milik jiran sekampung di kandang yang dilengkapi penggera dan kamera litar tertutup (CCTV), seorang penjual sayur dihukum penjara dua tahun oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.
Majistret Mohd Fazaly Ali Mohd Ghazaly menjatuhkan hukuman itu selepas Sudin Awang, 34, mengaku bersalah dan memerintahkan hukuman berjalan dari tarikh dia ditangkap, 20 Januari lalu.
Sudin didakwa mengikut Seksyen 379/511 Kanun Keseksaan cuba mencuri kambing milik Muhamad Safri Ramli, 34, di Kampung Paloh Pintu Geng di sini, pada jam 4.56 pagi, 20 Januari lalu.
Seksyen itu memperuntukkan hukuman penjara maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya.
Berdasarkan fakta kes, kejadian berlaku ketika mangsa yang sedang tidur dikejutkan dengan bunyi penggera yang pasang pada pintu kandang kambing di hadapan rumah.
Mangsa melihat dalam CCTV dan apabila mendapati tertuduh sedang mencungkil pintu kandang kambingnya dengan parang, dia meminta bantuan adik-beradiknya serta penduduk kampung sebelum Sudin ditangkap dan diserah kepada polis.
Dalam rayuannya, Sudin memohon hukuman ringan kerana insaf.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya, Nurliyana Md Zukir memohon hukuman setimpal dengan mengambil kira kepentingan awam selain memberi pengajaran kepada tertuduh.
* Sumber myMetro

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP