GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 28 Februari 2013

Selebriti Top Korea paling berpengaruh 2013



Majalah Forbes Korea membuat daftar 40 seleb Korea paling berpengaruh.

SNSD

Demam Kpop yang melanda dunia, melambungkan populariti artis-artis dari Negeri Ginseng. Tak hanya di negaranya, tetapi juga di negeri-negeri jauh hingga ke Amerika Syarikat. Majalah Forbes Korea membuat senarai 40 artis Korea yang paling berpengaruh. Siapa saja mereka?

Sebagaiman ditulis Allkpop, senarai ini terdiri daripada pelakon, pengacara, penyanyi, dan juga atlet. Mereka yang masuk daftar dan penilaian dilakukan berdasarkan pendapatan, pengaruh, nama besar, dan juga profesionalisme.

Dan mengikut semua kadar itu, di tahun 2013, kedudukan pertama berjaya diraih PSY. Penyanyi bertubuh tambun ini berjaya menghebohkan dunia lewat lagu Gangnam Style. Ia berjaya mengalahkan Girls Generation atau SNSD, yang dua tahun berturut-turut selalu dipucuk.

PSY

Di tahun ini, sembilan wanita cantik SNSD harus puas berada di peringkat kedua. Sedangkan kedudukan ketiga ditempati atlet kebanggan Korea, Son Yeon Jae. Peringkat keempat adalah Kim Soo Hyun dan di kedudukan kelima ditempati Big Bang.

Atlet renang Korea, Park Tae Hwan masuk dalam 10 besar. Ia berada di kedudukan keenam. Disusuli oleh pelakon, Song Joong Ki di peringkat ketujuh. Penyanyi IU menduduki kedudukan ke lapan. Atlet Kim Yuna harus puas hanya berada di kedudukan ke sembilan. Dan diposisi ke-10 terdapat boyband Super Junior.

Dalam senarai ini, terdapat 16 selebriti, yang baru pertama kali masuk dalam senarai tersebut, seperti bintang Running Man, Lee Kwang Soo.

* Sumber VIVAnews.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP