GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 15 Mei 2013

Gara-gara Steroid, kemaluan Rod Stewart Mengecil


Rod Stewart 

LOS ANGELES - Penyanyi rock legenda Rod Stewart harus menerima kenyataan pahit. Ya, kerana kecanduannya pada steroid memberi kesan buruk terhadap alat vitalnya yang mengecil.

Dalam perbincangannya dengan majalah Mojo, pelantun "Maggie May" itu mengaku kalau dirinya kerap kali mengambil ubat-ubatan tersebut demi membantu penampilan suaranya.

Stewart menuturkan dirinya punya masalah dengan membran suara yang kerap membengkak dan membuatnya tak boleh menyanyi.

Tak ada pilihan lain, mengambil ubat-ubatan itu diyakininya boleh menstabilkan pita suaranya yang tegang.

"Steroid akan menurunkan pembengkakan dalam membran, dan itu yang akan anda lakukan ketika berada dalam tekanan, harus manggung tapi tak boleh bernyanyi," ujar penyanyi berusia 68 tahun itu.

Kebiasaan itu, kata Stewart, dilakukannya saat menjalani siri lawatan yang padat di tahun 1980-an. "Ketika itu saya ketagih steroid. Saat itu, kita tak mempunyai monitor di telinga, sementara muzik mengalun kencang dan itu memaksa saya untuk menyanyi kian keras," kenangnya.

Sekian tahun berlalu, kesan dari kebiasaan mengambil ubat-ubatan itu kini terasa. Di lain pihak, ubat-ubatan itu boleh melenggangkan kariernya. Namun di sisi lain, ada kesan yang tak terbayarkan.

"Pernah suatu malam, saat manggung di Sheffield, saya fikir saya sedang berada di dapur bersama ibu saya kerana steroid telah memakan seluruh perut saya," kenangnya lagi.

"Saya mengalami pendarahan secara dalaman dan berhalusinasi. Entah apa yang difikirkan penonton saat itu."

Saat ini, Stewart mengaku telah mengatasi kesan sampingan dari ubat-ubatan itu. Di usia yang kini mendekati kepala tujuh, ia dikaruniai lapan anak dari perkahwinannya dengan empat isteri.

Di akhir pembicaraan, ia pun mengakui dirinya masih mengambil steroid yang disebutnya sebagai ubat paling mengerikan di dunia itu. "Saya menggunakannya setahun sekali. Itu pun jika benar-benar diperlukan ketika harus tampil," akunya.

* Sumber kompas.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP