GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 31 Mei 2013

Jangan naikkan harga barang basah

HASAN (tengah) menunjukkan tanda bagus ketika melawat gerai Kosmo! di Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu semalam. Turut kelihatan, Saripuddin (kiri) dan Pengarang Kosmo!, Baharom Mahusin (dua dari kiri).

KUALA TERENGGANU - Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengingatkan para peniaga agar tidak menaikkan harga barang-barang basah secara sesuka hati sehingga membebankan pengguna.

Menterinya, Datuk Hasan Malek berkata, pihaknya akan mengadakan perbincangan lanjut untuk memperhalusi masalah itu termasuk pendekatan penguatkuasaan.
"Kita dah buat satu pendekatan bagi mengkaji semula perkara ini untuk ditangani dengan berkesan agar tidak membebankan pengguna.
"Bagaimanapun, sekiranya, para peniaga masih berdegil dan ingin memikirkan tentang keuntungan mereka sahaja. Kami boleh berunding dengan Kementerian Pertanian mengimport (barang basah) daripada luar negara," katanya.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.


2 Merujuk kepada perkara diatas :

MY 31 Mei 2013 pada 11:01 PG  

jemput masuk = http://www.cintacinta4u.com/index.php/en/

biar 31 Mei 2013 pada 1:09 PTG  

Cakap je lebih. Jangan naik harga barang. Kalau naik harga pun bolehkah ini menteri ambil tindakan? Saya kata tidak boleh kecuali harga terlalu tinggi. Peniaga pun pandai Dia naikan sikit-demi sedikit.
Penguatkuasaan akta baru pun bukan mudah. Ada prosesnya yang panjang.
Jika peniaga menjual barang kawalan melebihi harga biasa pun sukar diambil tindakan (contoh Gas LPG 14kg RM28.40).
Apatah lagi barangan biasa.
Cakap berdegar-degar. Berak dlm seluar.

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP