GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 30 Ogos 2013

Download Filem KL Gangster 2 ,Datuk Yusof Haslam Tetap Saman Dalang Cetak Rompak

Datuk Yusof haslam melahirkan perasaan marah apabila lebih 70 peratus hasil filem berkenaan telah disebarkan di laman YouTube. Foto RAYMOND OOI
KUALA LUMPUR: Produser filem KL Gangster 2 Datuk Yusof Haslam bertekad untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas individu yang terlibat melakukan cetak rompak dan menyebarkan filem itu di laman muat naik Internet sebelum ia ditayangkan di pawagam pada 3 Oktober depan.
Yusof berkata, pihaknya sedang mengumpul bukti untuk diserahkan kepada pihak polis selepas membuat laporan di Balai Polis Taman Melawati dekat sini pada Rabu lalu.
“Pihak kami sedang mengumpul bukti dan setakat ini sudah ada beberapa petunjuk tentang dalang tersebut namun kami tidak menuduh secara melulu, biar pihak berkuasa menjalankan siasatan mereka," katanya kepada pemberita dalam sidang media berhubung isu itu di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) di sini pada Jumaat.
Pada Rabu lalu, Yusof dan anaknya yang juga pengarah filem berkenaan iaitu Syamsul melahirkan perasaan marah apabila lebih 70 peratus hasil filem berkenaan telah disebarkan di laman Internet sehingga ia boleh dimuat naik oleh peminat.
Langkah itu boleh menyebabkan kerugian besar kepada penerbit filem jika orang ramai tidak menonton kerana ia telah disebarkan lebih awal secara haram.
Dari kiri Tengku Iesta Putra Tengku Alauddin, Md Affendi Hamdan, Yusof Haslam dan Pansha.
Kos pembikinan filem itu menelan belanja kira-kira RM4.5 juta.
Turut hadir pada majlis tersebut, Pengurus Besar Grand Brilliance Sdn Bhd, Tengku Iesta Putra Tengku Alauddin, Pengerusi Finas, Datuk Affendi Hamdan dan Ketua Pegawai Eksekutif Pengeluar Filem Malaysia, Pansha.
Dalam pada itu Yusof berkata, pihaknya tidak berhasrat untuk mendapatkan tarikh tayangan lebih awal gara-gara masalah itu kerana ingin berlaku adil kepada penerbit filem lain.
"Saya tidak mahu mementingkan diri sendiri dengan mengambil tindakan menayangkan filem ini lebih awal dari tarikh sebenar.
"Saya rasa tidak adil untuk penerbit lain. Walaupun saya cukup risau kerana terpaksa menunggu sebulan lagi untuk tempoh penayangannya," kata beliau.
Sementara itu ditanya mengenai filem tersebut yang mengambil masa dua tahun untuk proses suntingan sehingga menjadi perbalahan di antara dia dengan anaknya Yusof berkata, ia adalah lumrah bagi mendapat hasil terbaik dan tiada kaitan dengan insiden berkenaan.
"Sebagai produser yang menjaga kewangan syarikat, sudah tentu saya mahu ia disiapkan segera namun bagi anak saya pula, dia ingin sesuatu yang berkualiti untuk penonton sehingga menyebabkan proses akhir filem itu tertangguh," katanya.
Sumber mStar Online


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP