GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 31 Ogos 2013

Gangguan air di 7 Wilayah Lembah Kelang berpunca dari minyak Diesel masuk sungai

Batang Berjuntai: Sebahagian besar penggunaan membabitkan lebih sejuta warga kota bakal mengalami gangguan bekalan air apabila tujuh wilayah di Lembah Klang dijangka mengalami gangguan bekalan untuk tempoh masa yang belum diketahui.
Gangguan berlaku ekoran tumpahan diesel yang dipercayai dari sebuah kawasan perusahaan yang beroperasi di Rawang, di sini, semalam.
Tumpahan berkenaan menyebabkan empat muka sauk loji di Sungai Selangor terpaksa ditutup sejak jam 8 pagi semalam, diikuti penutupan Loji Rawatan Air Sungai Selangor (SSP) Fasa 1, 2 dan 3 serta Loji Rantau Panjang.

Pengarah Eksekutif Bahagian Hal Ehwal Awam SYABAS, Abdul Halem Mat Som berkata, berikutan penutupan itu, bekalan air ke tujuh wilayah pengagihan air Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) iaitu Petaling, Kuala Lumpur, Klang/Shah Alam, Gombak, Hulu Selangor, Kuala Langat dan Kuala Selangor dijangka terjejas secara berperingkat.
Foto
MINYAK diesel mencemari Sungai Selangor.
Menurutnya, keempat-empat loji rawatan air itu membabitkan pengeluaran bekalan air terawat sebanyak 2,670 juta liter sehari (JLH) atau 57% peratus bekalan untuk Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya.
Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

2 Merujuk kepada perkara diatas :

dewita 31 Ogos 2013 pada 4:29 PTG  

gak bisa dipakai donk gan

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP