GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 30 Ogos 2013

JAKIM bantah kehadiran kumpulan Heavy Metal 'Lamb Of God'

Lamb Of God
PUTRAJAYA: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) membantah kehadiran kumpulan Heavy Metal 'Lamb Of God' daripada membuat persembahan di Malaysia berdasarkan latar belakang kumpulan itu serta genre muzik yang dibawa.
Ketua Pengarah JAKIM Datuk Othman Mustapha berkata, pihak berkenaan diharap tidak meluluskan kemasukam artis itu dengan mengambil kira sensitiviti umat Islam dan menjaga kemaslahatan dengan tidak membuka pintu atau ruang kepada berlakunya pelbagai krisis akidah, permasalahan moral dan keruntuhan akhlak. 
"Kumpulan ini pernah membuat persembahan di Amerika Syarikat dengan mencampur aduk lagu metal dengan bacaan ayat suci al-Quran dan menyentuh unsur keagamaan seperti Walk With Me In Hell (berjalan denganku di dalam neraka), Sacrament (istilah majlis kerahmatan dalam agama Kristian), Resurrection (kebangkitan) serta menerbitkan album berjudul New American Gospel secara jelas bertentangan dengan syariat Islam dan nilai moral. 

"Justeru, Malaysia sebagai sebuah negara Islam seharusnya menonjolkan imej yang terbaik dengan tidak menganjurkan konsert hiburan melampau seumpama ini," katanya dalam kenyataan yang diedarkan pada Majlis Kibar Jalur Gemilang dan Pelepasan Kenderaan Merdeka Warga JAKIM di sini hari ini.
Kumpulan terbabit dijadualkan membuat persembahan di Jalan Sultan Ismail Kuala Lumpur pada 28 September ini.
Sumber myMetro


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP