GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 30 Oktober 2013

Bekas KP Imigresen, Wahid Don dijel 6 tahun, denda RM300,000

Bekas Ketua Pengarah Imigresen Datuk Abdul Wahid Md Don dijatuhi hukuman penjara enam tahun dan denda RM300, 000 oleh Mahkamah Sesyen hari ini atas tuduhan rasuah melibatkan RM60, 000
KUALA LUMPUR - Bekas Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Wahid Md.Don dipenjara enam tahun dan denda RM300,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas disabitkan bersalah menerima rasuah RM60,000 daripada ahli perniagaan berhubung meluluskan visa pekerja Bangladesh.
Hakim Rosbiahanin Arifin memutuskan demikian selepas pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan terhadap kes pendakwaan.
Mahkamah bagaimanapun menolak pernohonan Wahid untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman dan diarah menjalani hukuman penjara berkuatkuasa hari ini.
Sekiranya gagal membayar denda, Wahid juga bakal berdepan hukuman penjara enam bulan.
Dia didakwa menerima suapan RM60,000 daripada Datuk Low Chang Hian sebagai bayaran meluluskan permohonan bagi 4,377 visa pekerja Bangladesh untuk memasuki Malaysia.
Kejadian didakwa berlaku di rumahnya di Jalan Lembah Ledang off Jalan Duta pada pukul 10.15 malam, 10 Julai 2008. 
- KOSMO!


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP