GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 21 Disember 2013

Guru Penolong Kanan Wanita dan kekasih warga Pakistan dituduh bikin Filem Lucah

imej google

AYER KEROH: Seorang guru besar dan kekasihnya warga Pakistan hari ini didakwa di Mahkamah Majistret Ayer Keroh atas tuduhan membuat filem lucah di sebuah rumah pada bulan lepas.

Tertuduh, Lizah Buang, 49 tahun, dan Muhamad Usman Ali Liqat, 27 tahun, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas mengangguk faham pertuduhan yang dibacakan kepada mereka.

Menurut kertas pertuduhan, mereka didakwa secara bersama membuat filem lucah atau tingkah laku yang bertentangan dengan kesopanan awam dii sebuah rumah pangsapuri Bukit Beruang Utama pada pukul 8.30 pagi pada 16 November lepas.

Pertuduhan di bawah Seksyen 5(1)(b) Akta Penapisan Filem 2002 itu dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman denda antara RM10,000 hingga RM50,000 atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya sekali.

Timbalan Pendakwa Raya, Norshazwani Ishak meminta mahkamah mengenakan ikat jami RM3,000 ke atas Lizah tetapi membantah jaminan ke atas Muhamad Usman kerana beliau warga asing.

Lizah bagaimanapun memohon jaminan dikurangkan kerana perlu menanggung enam anak dan suami yang sakit dan tidak bekerja.

Majistret Mohd. Firdaus Salleh kemudian membenarkan ikat jamin RM2,500 ke atas Lizah manakala Muhamad Usman dikenakan jaminan RM10,000 dengan dua penjamin serta syarat melapor diri di balai
polis berhampian sebulan sekali.

Kes ditetapkan untuk sebutan semula pada 23 Januari tahun depan bagi tertuduh melantik peguam.


Sumber 

13 Merujuk kepada perkara diatas :

Tanpa Nama ,  20 Disember 2013 10:40 PTG  

Apa sudah jadi cikgu, kenapa memalukan kerjaya perguruan yg dipandang mulia itu? Rosak nama sendiri, sekolah, keluarga dan agama islam itu sendiri.

Tanpa Nama ,  21 Disember 2013 12:43 PG  

Baru dituduh.....belum terbukti bersalah.kita x tau perkara sebenar. Jgn cpt menghukum. Takut nnt terfitnah plak. Mungkin dia teraniaya....wallahu alam

Tanpa Nama ,  21 Disember 2013 8:38 PG  

Itu felem...ada ka...mna mau dpt...khkhkh

Tanpa Nama ,  21 Disember 2013 12:11 PTG  

Jantan Pakistan tempat dia payah nak kahwin. Yang datang Malaysia ni biasanya agama Shiah. Ingat-ingat orang Melayu jika kena dengan Pakistan jadi barang bundel lah. Bagi dia liwath dubur adalah halal. Hancurlah Melayu jika boleh kepada Pakistan.

Tanpa Nama ,  21 Disember 2013 6:19 PTG  

kenapa cikgu buat begitu. saya cikgu juga...kenapa rosak kan profesion guru. kenapa cikgu liza?..cikgu kurang kasih sayang ke?..tak kasihan kat anak cikgu?..tak fikir dosa besar cikgu dengan suami cikgu kepada Allah...cikgu dah sangap sangat kah?..suami cikgu sakit?...pergi lah berubat?..tak boleh ubat?...cikgu dah gian nak buat seks?...kenapa buat cara haram, lagi elok cikgu minta cerai..dan kemudian kahwin dengan mat pakistan tu kalau dah sangap sangat 'zakar' lelaki pakistan...maaf lah cara saya bercakap, saya sangat marah dan geram...saya lelaki,ego saya tercabar mendengarnya...! dan di sisi Allah cikgu sudah tiada jalan ke syurga..slagi cikgu tidak mendapat ampun maaf dari suami cikgu, yang akan sangat bersedih isterinya digomol mat pakistan yang tak ingat agama!..ma sha'a Allah...bertaubat dan cikgu akan sakit jiwa selepas ini..pasti!!!

Tanpa Nama ,  22 Disember 2013 8:46 PG  

Kepada Pengkritik di atas...ada nampak tak ayat yg di peras ugut dan menyerah kan wang RM 10K...Walau pun saya kurang jelas..tetapi kalau di ambil kira penampilan dan watak cikgu liza..dia bukan lah org seperti itu...saya rasa ada sesuatu yg berlaku menyebab kan dia di babit kan dalam kes ini..mungkin dia teraniaya...kalau pun apa yg di lakukan itu benar..dosa dia dengan Allah..tapi kalau dia teraniaya dan di peras ugut utk turut terlibat..maka kita yg beranggapan buruk itu terasa seperti memfitnah.. sama sama lah kita berdoa supaya kebenaran akan terbukti siapa yg bersalah...Cikgu liza itu seorang wanita yg baik.. tak mungkin akan berlaku perkara itu melainkan dia di peras ugut utk terlibat..itu firasat saya..biar lah peguam yg di lantik menjalan kerja nya utk siasatan...

Tanpa Nama ,  22 Disember 2013 3:32 PTG  

Kepada pengomen tnpa nama 6:19.kalau ko marah dgn cikgu, ni aku plak rasa nk maki ko.yg ko sentap sgt tu apsal?aku bukan nak bela cikgu ni, kalau betul dia bersalah dia mesti dihukum.tp kalau dia xbersalah? Mcm mana kalau dia sebenarnya dianiaya? Mat pakistan tu bagi dadah apa pastu rakam pastu ugut ke? Selagi x tau citer sebenar tak payah la nk melalut suh laki pi berubat bagai..lg 1, ko sapa nak tentukan syurga neraka org? Nak pastikan dia tu akan sakit jiwa? Ko tau semua perancangan Allah untuk dia ke? Aku meluat tul dgn perangai org yg cuma tau nk emo&menghukum org mcm ko ni.tulis tak pakai otak.ko ingat dgn ckp mcm2 tu ko tak berdosa?Dia dh terima 'hukuman'&aib dia bkn sikit2.tak payah la nak tambah rencah.

Tanpa Nama ,  23 Disember 2013 11:56 PG  

cikgu pon manusia.. biasa la pompuan.. kalau tak terkena sesilap dia yang mengena.. bukan satu kes macam ni pon... dia dah banyak umor pon dan dah ada anak.. rasanya boleh pikir sendiri dan hindarkan dari awal.. kalau tak cikgu ni gatal melayan pastinya takkan jadi sampai ke ranjang...

Tanpa Nama ,  23 Disember 2013 5:06 PTG  

Skrg ni, cuma mereka yg terlibat je tau apa yg sebenarnya terjadi.sama ada cikgu ni mmg bersalah atau dianiaya.adala hukuman bg org yg bersalah tu nanti.kita org luar yg cuma baca laporan media ni cukup la amik iktibar, tak payah la nak menambah2 sapa gatal or sapa yg tak leh nak pk.kita ni nk komen pape patut pikir panjang dulu.kang tak pasal2 dpt dosa mengumpat, mengeji atau memfitnah.

Tanpa Nama ,  25 Disember 2013 1:59 PTG  

Kebenaran akan mengatasi segalanya

pw mior 2 Januari 2014 7:38 PTG  

Yer la,,, bukan cikgu saja yang terlibat,,, perempuan melayu lain ada juga terlibat dalam skandal internet ni,,,, doktor, cikgu dan sebagainya ada terlibat dengan sex gelap setelah berkenalan di internet,,,, ada cikgu KPM Putra Jaya,,, skandal dan berkhalwat dengan Doktor pakar swasta,,, dan macam macam lagi kisah,,, mesti ada sebab CIkgu Lizah Buang ni jumpa si mamat karpet ni

Tanpa Nama ,  15 Januari 2014 11:33 PG  

Saye rase nafsu mengatasi segala-galanya

Ibu Anita 26 Oktober 2016 8:47 PG  

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK->KLIK DISINI 4d 5d 6d

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP