GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 22 Februari 2014

SASARAN NAIKKAN BR1M KEPADA RM1,200 SETAHUN MAMPU DICAPAI

REAKSI penerima BR1M 3.0, M Vimala, 24 (kanan) bersama rakannya, Maria Abd Razak, 29, berikutan bentuk pembayaran dilaksanakan serentak secara online ke dalam akaun penerima. FOTO Iqmal Haqim Rosman
KUALA LUMPUR: Sasaran kerajaan untuk menaikkan jumlah Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada RM1,200 setahun dalam tempoh lima tahun akan datang mampu dicapai sekiranya negara dapat terus memacu pertumbuhan ekonomi dan mengekalkan kestabilan politik.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, pertumbuhan ekonomi negara yang baik dapat membantu kerajaan melaksanakan lebih banyak program pembangunan dan terus menyalurkan bantuan kepada rakyat.
"Ketika negara lain berdepan masalah, kerajaan dapat menguruskan negara dengan baik menerusi dasar yang mengukuh dan memacu pertumbuhan ekonomi yang sihat walaupun keadaan ekonomi dunia tidak menentu.

"Hasil kecekapan pentadbiran kerajaan, kita dapat memacu pertumbuhan ekonomi yang begitu baik dan bila hasil negara bertambah, kita dapat agihkan kekayaan itu kepada rakyat," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran BR1M 3.0 peringkat nasional 2014 di Sekolah Aminuddin Baki di sini.
Tahun ini, BR1M untuk isirumah berpendapatan RM3,000 sebulan dan ke bawah, ditingkatkan dari RM500 ke RM700 termasuk caruman Insurans Takaful Berkelompok Rakyat 1Malaysia (i-BR1M) bernilai RM50.
BR1M turut diperluaskan kepada keluarga berpendapatan antara RM3,000 hingga RM4,000, dengan nilai bantuan sebanyak RM500, termasuk i-BR1M bernilai RM50.

Manakala, individu bujang berumur 21 tahun ke bawah dan ke atas dengan berpendapatan tidak lebih RM2,000 sebulan, nilai BR1M dinaikkan dari RM250 ke RM300.

Bantuan berkenaan akan dikreditkan terus ke dalam akaun bank pemohon bermula hari ini.

Bagi pemohon yang tiada akaun bank atau tidak sempat mengemaskini maklumat perbankan mereka, bayaran BR1M akan dibuat secara berperingkat bermula 23 Februari.
Sumber myMetro


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP