GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 6 Mac 2014

Suspek kes buang kitab suci ditahan

Suspek kes buang al-Quran direman empat hari selepas ditahan di pekan Besut, petang semalam. - Foto Mohamad Ishak

Lelaki hidap sakit mental direman 4 hari bantu siasatan

Kuala Terengganu: Polis berjaya menyelesaikan kes kitab suci al-Quran yang dibuang dalam tandas di dua masjid di Besut, dengan tertangkapnya seorang lelaki berusia 27 tahun, petang kelmarin. 


Lelaki berkenaan yang masih bujang dan menghidap penyakit mental dari Kampung Keluang, Besut, ditahan di pekan Besut, hasil maklumat orang awam pada jam 5 petang. 

Rampas motosikal, telefon

Ketua Polis negeri, Datuk Jamshah Mustapa, berkata polis turut merampas motosikal dan telefon bimbit milik suspek yang bekerja sebagai pengawal keselamatan serta beberapa barangan yang boleh membantu siasatan.

Katanya, suspek kini ditahan reman empat hari sehingga Sabtu ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan kerana membinasakan, merosakkan atau mencemarkan rumah ibadat dan Seksyen 427 kanun sama melakukan perbuatan khianat.

“Kita percaya kes ini dapat diselesaikan dengan penahanan suspek yang dipercayai melakukan perbuatan tidak beradab itu di Masjid Limbongan dan Masjid Nasharuddin Shah, Kampung Raja, Besut. Perbuatan khianat ini dilakukan pada malam Isnin hingga awal pagi Selasa. 


“Berdasarkan siasatan dan pengakuan keluarga suspek, lelaki ini memang menghidap penyakit mental sejak tiga tahun lalu dan ada mendapatkan rawatan serta mengambil ubat bagi penyakitnya itu.

“Dengan tertangkapnya suspek, kita juga dapat mematikan segala spekulasi yang mengaitkan perbuatan khianat ini dilakukan golongan daripada kaum tertentu.
“Ia sebenarnya dilakukan oleh individu kurang siuman,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Kontinjen Polis negeri, di sini, semalam.

Kaki cedera terkena kaca 

Jamshah berkata, ketika ditahan suspek memberi kerjasama dan kakinya yang cedera dipercayai akibat terkena kaca ketika menendang pintu gelungsur masjid berkenaan menerima lapan jahitan.

“Sebab itu, kita dapati banyak kesan tompokan darah pada masjid berkenaan, namun kita masih menyiasat sama ada suspek menendang pintu berkenaan untuk memasuki masjid atau sebaliknya,” katanya.


BH


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP