GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 17 Oktober 2014

Tu dia ! FUCUK JIJIK

PEKERJA kilang fucuk tidak memakai baju.

Georgetown: Tindakan beberapa pekerja tidak memakai baju ketika memproses tauhu kering atau fucuk di sebuah kilang di Mount Eskrine mengejutkan kakitangan agensi penguatkuasaan yang melakukan pemeriksaan dalam Ops Premis Makanan Bersih Kali 17/2014 di seluruh negeri, kelmarin.

Pekerja terbabit memberi alasan terpaksa membuka baju kerana berpeluh akibat keadaan panas, termasuk kerja memproses fucuk menggunakan air kacang soya panas serta suhu bilik yang berbahang.

Bagaimanapun alasan itu menyebabkan kilang fucuk berkenaan diarah menutup operasi 14 hari. Tiga premis lain yakni kilang kicap, mi dan manisan turut dikenakan tindakan sama kerana sikap sambil lewa serta tidak mematuhi arahan aspek kebersihan ketika memproses makanan.

Timbalan Pengarah Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan, Jabatan Kesihatan negeri, Ku Nafishah Ku Ariffin berkata, operasi berkenaan dilakukan di seluruh negeri membabitkan kawasan Mount Eskrine dan Tanjung Bungah (Timur Laut), Teluk Kumbar (Barat Daya), Butterworth (Seberang Perai Utara), Simpang Ampat (Seberang Perai Selatan) dan Bukit Mertajam (Seberang Perai Tengah).

Sumber myMetro

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP