GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 6 Jun 2013

Nenek 84 Tahun Menang Cabutan Powerball Lottery USD590 juta

Gloria Mackenzie (kiri), nenek 84 tahun menang Loteri 590 juta dollar

Dewi Fortuna tampaknya sedang menaungi seorang nenek bernama Gloria Mackenzie. Di usia 84 tahun, nenek ini memenangi hadiah undian Powerball Lottery sebanyak $ 590 juta.

Diberitakan Mirror.co.uk, dia membeli tiketnya seharga $ 2 di sebuah pasar raya Zephyrhills, Florida, 30 km timur laut dari Bandar Tampa.
MacKenzie yang menolak tampil di hadapan kamera televisyen, memilih pilihan pembayaran langsung, bukan pembayaran beransur-ansur selama 30 tahun, seperti dikutip BBC, 6 Jun 2013.

Dia pun menolak bercakap dengan wartawan yang berkumpul di luar pejabat undian dan langsung pergi dengan keretanya. Hadiah yang diterima Mackenzie adalah yang kedua terbesar dalam sejarah Amerika Syarikat, selepas hadiah Mega Million sebanyak $ 656 yang dibahagikan antara tiga orang pemenang.

Mackenzie merupakan seorang pesara dari Maine dan ibu empat anak yang tinggal di rumah sederhana di Zephyrhills. Dia membeli tiket kemenangan itu selepas, "Seseorang telah sangat baik pada saya dan membiarkan saya membeli tiket lebih dulu."

Ia membiarkan komputer Powerball mengeluarkan angka-angka secara rawak.

"Kami sangat bersyukur dengan kemenangan di Florida Lottery Powerball," tambahnya.

Dia pun berharap media massa dan orang lain tetap menghormati privasi diri dan keluarganya.

* Sumber VIVAnews.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP