GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 31 Mei 2011

Peraduan Lelaki terhodoh


* Mr Ugly Austin Mbewe (tengah) bersama dengan pemenang ketiga Chitova Chezhira (kiri) dan pemenang kedua Kudakwashe Chiramba/Bulawayo

BEITBRIDGE - Peraduan kecantikan dan juga ketampanan mungkin sudah biasa. Bagaimana jika peraduan yang digelar untuk mencari lelaki terhodoh?

Austin Mbewe (30) dari Kota Bulawayo, Zimbabwe, dengan bangga mengenakan mahkota Mr Ugly (Tuan Hodoh), dia juga memenangi hadiah wang USD173 dan sebuah selimut.

"Saya merasa sangat tersanjung atas penghargaan ini. Saya selalu menjadi bahan ejekan sejak kecil dan dunia kini bisa mengetahui bahwa ada sisi keindahan dari kehodohan saya ini," ujar Mbewe kepada Suratkabar The Herald.

"Saya sangat yakin dengan wajah saya yang alami ini dan percaya diri. Ini merupakan peraduan yang sangat ketat, tapi akhirnya kerja keras saya mendapatkan hasil," lanjutnya seperti dilapor Global Post, Selasa (31/5/2011).

Acara yang digelar di Pagomo Heights Leisure Centre, Beitbridge, wilayah yang bersempadan dengan Afrika Selatan ini mengundang banyak penonton yang sangat tertarik. Mereka bahkan beramai ramai untuk menyaksikan peraduan lelaki hodoh ini.

Seramai 15 lelaki hodoh bertanding dalam peraduan tersebut. Ternyata enam peserta lelaki hodoh tersebut sudah terlalu gugup pada minit terakhir.

Peraduan lelaki hodoh yang sudah berjalan tahun ketiga ini, didukung oleh Otoritas Pariwisata Zimbabwe dan juga Dewan Seni Nasional. Semua juri dari peraduan ini adalah wanita. Markah dinilai berdasarkan penggunaan pakaian, casual, smart casual, safari dan sport.(rhs)

* Sumber okezone



5 Merujuk kepada perkara diatas :

Siti Hajar Masri 31 Mei 2011 pada 4:52 PTG  

oklah tu..janji dapat hadiah..;p

Hans Hanis 31 Mei 2011 pada 5:54 PTG  

aneh2 jer pertandingan diorang nih

CekWa 31 Mei 2011 pada 6:06 PTG  

pemenang paling hodoh pun bh jadi bangga!

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP