GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 28 Jun 2011

Kahwin dengan mayat


* Karen Jumeaux dan Anthony Maillot ketika masih bersama dan berbagi momen-momen bahagia.

PARIS, KOMPAS.com — Seorang wanita Perancis menikahi teman lelakinya yang sudah meninggal dunia setelah mendapat izin dari Presiden Nicolas Sarkozy.

Karen Jumeaux (22), nama wanita itu, memohon penjelasan dalam undang undang Perancis dengan menikahi tunangannya Anthony Maillot, yang meninggal dunia hampir dua tahun dalam kemalangann jalan raya.

Jumeaux menulis surat kepada Presiden Perancis Nicolas Sarkozy untuk meminta izin menikah dengan mayat teman lelakinya. Permintaan itu dikabulkan Sarkozy karena Jumeaux boleh membuktikan bahawa mereka sudah merancang untuk menikah.

Mereka bertemu tahun 2007 dan memiliki bayi laki-laki tahun 2009, sebelum kematian Maillot pada usia 20 tahun.

Jumeaux mengenakan gaun putih saat menikah, disaksikan keluarga dan teman-teman pada upacara yang digelar balaikota di Dizy-le-Gros, Perancis timur, pada 23 June lalu. Selesai acara pernikahan tersebut, Jumeaux berkata, "Dia (Maillot) cinta pertama saya dan satu-satunya dan kami bersama-sama selama empat tahun. Kami berharap untuk membesarkan anak kami bersama-sama. Saya tidak pernah ingin untuk melakukannya sendiri, tapi nasib memutuskan sebaliknya. Sekarang saya isterinya dan saya akan selalu mencintainya."

Seorang pengamal undang undang Perancis menyatakan, jika Maillot bertemu lelaki lain dan ingin menikah dengannya, dia sekarang memerlukan perceraian. Pakar itu menambahkan, "Namun, itu harus menjadi prosedur yang cukup sederhana."

Pada Februari tahun ini seorang perempuan Perancis lain, Christelle Demichel, yang berusia 35 tahun, juga menikahi teman lelakinya yang telah meninggal, iaitu seorang bekas polis yang mati dalam kecelakaan akibat memandu dalam keadaan mabuk mabuk pada September 2002.

* Sumber kompas.com



4 Merujuk kepada perkara diatas :

risa 28 Jun 2011 pada 3:22 PTG  

mak aihhh cinta sejati katanya ni ye...
alahaiiii..

Tanpa Nama ,  28 Jun 2011 pada 3:37 PTG  

naper lar suka buat benda ngarut nie

Tanpa Nama ,  28 Jun 2011 pada 3:57 PTG  

cinta sejati lah konon..
haishhh!

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP