GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 26 November 2011

Pengesahan Simbol AntiGay cetus Kontroversi

Foto: Daily Mail
WARSAW - Kelompok pembela kaum gay di Poland memprotes kebijakan mengenai lambang 'pelarangan kaum homo' yang disahkan pengadilan.

Simbol bergambar dua orang dengan jenis kelamin yang sama berwarna merah itu, telah memancing kemelut di antara kaum gay di negeri tersebut.

"Simbol seperti itu merujuk pada fasisme, neo-fasis, dan tradisi xenophobia dan intoleransi," ujar Robert Biedron, anggota parlemen yang mengaku sebagai gay untuk pertama kalinya.

Biedron merupakan salah seorang pendukung hak kaum gay. Dia merupakan pendukung paling mencolok. Biedron baru dilantik sebagai anggota parlemen, meminta menteri kehakiman untuk turun dari jabatannya.

Hasil jajak pendapat yang sebelumnya dilakukan di Poland, negara dengan sekira 90 persen populasinya memeluk ajaran Katolik Roma, menunjukkan bahwa dua dari tiga orang warga Poland menentang hak asasi gay.

Seperti dipetik Daily Mail, Jumaat (25/11/2011), partai Kelahiran Nasional Polandia (NOP) yang mendaftarkan lambang anti homo tersebut hingga akhirnya disahkan oleh pengadilan setempat.

* Sumber Okezone

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP