GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 30 Disember 2011

Harga televisyen makin murah



NEW YORK: Ini adalah masa untuk membeli televisyen tetapi Ram Lall, seorang penjual televisyen merasa tidak gembira.

Dalam bilik bawah tanah di bilik pameran J&R, sebuah kedai menjual alat elektronik terbesar di Lower Manhattan, Lall berkata, mereka tidak lagi untung menjual peti televisyen. 

Sambil menunjukkan televisyen bersaiz 55 inci jenama Sony, Lall berkata, beberapa tahun dahulu harganya RM19,000 tetapi harganya kini RM8,254.

“Kami tidak mendapat untung kerana syarikat itu memaksa kami mengurangkan harganya,” kata Lall yang berdiri di deretan set televisyen.

Harga televisyen menjadi murah, menyebabkan peniaga kekurangan untung.

Ia turut menyebabkan pengeluaran yang tinggi dan menyebabkan harga semakin jatuh akibat tekanan daripada pengeluar kos rendah dan saingan daripada penjualan Internet.

Pihak yang untung adalah pengguna kerana mereka dapat membeli televisyen dengan harga yang murah berbanding beberapa tahun lalu.

Tetapi ia ibarat mimpi ngeri kepada pengeluar dan penjual televisyen.

Pengeluar utama seperti Panasonic, Toshiba dan Sony menerima akibatnya.

Sebagai contoh, Sony terpaksa membuat perubahan dalam operasi pengeluaran televisyen kerana, menurut seorang eksekutifnya, mereka berada dalam “satu krisis besar jika mereka terus tidak membuat untung dalam penjualan televisyen”.

Malah pesaing baru seperti Samsung dan LG juga terpaksa bertungkus lumus untuk mendapatkan untung daripada pembuatan televisyen.

Untuk mengurangkan kerugian, Sony baru-baru ini mengumumkan akan menghentikan pembuatan skrin leper, projek usaha sama dengan Samsung yang dijalankan sejak 2004. - NYT 

* Sumber

1 Merujuk kepada perkara diatas :

Tanpa Nama ,  30 Disember 2011 pada 11:08 PG  

Jika ade duit lebih ... belilah TV yg boleh terima saluran Digital ... RTM dah hantar saluran Digital ... RTM1, RTM2, Rentak Aktif, TV-i, Pelangi, Panggung.

Despatch yg hantar TV LG saya terperanjat dgn gambar Digital yg amat jelas ... PS sy tak de Astro.

Tapi geng TV3 masih lagi analog.

Bukan nak promo LG ... jenama lain pun mungkin ade ... sy beli LG sebab leh masuk internet dgn Wifi modem dirumah ... nak tunggu Unifi ... TM lah ... Terus Menunggu lah.

Nani

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP