GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 1 Februari 2013

Isi Kokain dalam Lampin


LAMPIN berisi kokain yang dipakai dua wanita ditahan di Lapangan Terbang JFK di New York.
New York: Dua wanita dari Bronx ditangkap kerana menyeludup enam setengah kilogram (kg) kokain dalam ‘lampin’ di dalam seluar panjang mereka.
Menaiki penerbangan JetBlue ke lapangan terbang John F Kennedy di New York dari Republik Dominican, Priscilla Pena dan Michelle Blassingale mengenakan lampin kokain untuk tampil biasa-biasa saja. Bagaimanapun, pegawai kastam curiga apabila dua wanita itu yang terbang dari Santo Domingo diekori anjing pengesan yang mula bertindak liar.
Pemeriksasan terhadap bagasi mereka tidak menemukan sebarang dadah. Kastam kemudian mula memeriksa tubuh dua wanita itu dan menemui lampin berisi kokain di bahagian kelengkang belakang mereka. Kedua-duanya kemudian ditahan.
Michelle ditahan di penjara oleh hakim persekutuan Brooklyn, manakala Priscilla dibebaskan dengan ikat jamin AS$150,000 (RM 466,049) menurut laporan New York Post.

Pada Oktober tahun lalu, penyeludup dadah Caribbean yang juga pekerja bagasi dijatuhkan hukuman penjara tiga tahun kerana menjadikan penerbangan American Airlines sebagai perkhidmatan ulang-alik membawa dadahnya.
KOKAIN ditemui disembunyikan dalam lampin.

Bekas pekerja bagasi American Airlines itu, Victor Bourne, 37, didapati bersalah tahun lalu kerana menggunakan akses di Lapangan Terbang JFK untuk menyeludup lebih 149 kilogram kokain sejak 2000 hingga 2009. Bourne mendakwa polis menggunakan ‘bukti palsu’ untuk menahannya.
“Bagaimana saya boleh terima tuduhan yang tidak saya lakukan?,” soalnya lelaki dari Barbados itu.
Sebagai ketua pekerja bagasi, Bourne memperoleh jutaan dolar hasil wang haram yang diraih melalui perniagaan antara Brooklyn dan Barbados itu, kata pihak berkuasa. - Daily Mail
* Sumber myMetro


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP