GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 30 Oktober 2013

Gadis Keluar dari Liang Lahat Setelah Diperkosa dan Dikubur Hidup-hidup

ISLAMABAD- Seorang gadis remaja berjaya mengeluarkan diri dari sebuah kuburan dangkal setelah dia diperkosa dua lelaki dan ditanam hidup -hidup. Gadis 13 tahun itu diculik saat berjalan dari desanya di Punjab untuk mengikuti pelajaran Al Quran. Gadis malang itu kemudian diperkosa kedua-dua lelaki itu di kawasan terpencil . Para penyerangnya lalu menanam dia hidup- hidup ketika mereka berfikir bahawa gadis itu telah meninggal dalam pemerkosaan tersebut .

Namun, gadis itu kembali sedar dan berjaya keluar dari kubur berlumpur itu . Ia lalu melambaikan tangan untuk meminta tolong kepada seseorang yang melintas.

Gadis itu dibawa ke pusat perubatan dan selamat dari penderitaan mengerikan .

Menurut harian New York Post , ayah gadis itu , Siddique Mughal , mengatakan kepada polis tempatan bahawa putrinya telah diculik . Namun , awalnya polis menolak untuk menyiasat insiden tersebut. Mereka akhirnya diperintahkan untuk menangkap suspek penyerang gadis itu oleh Ketua Mahkamah Tinggi Lahore . Seorang hakim daerah Tek Sing Toba, di mana serangan itu berlaku , juga diminta untuk menyiasat kes tersebut .

Pemerkosaan terhadap anak- anak semakin meningkat di Pakistan. Menurut agensi perlindungan anak Pakistan, Sahil , jumlah anak yang diperkosa antara tahun 2002 dan 2012 meningkat dari 668 menjadi 2.788 kes.

Salah satu kes yang paling menonjol adalah yang menimpa Kainat Soomro yang diserang empat lelaki ketika dia baru berusia 13 tahun pada 2007. Tragisnya lagi , gadis itu justru disingkirkan oleh warga desanya setelah berbicara melawan para penyerangnya . Gadis itu malah dijuluki sebagai " kari " atau " perawan hitam".

Walau keluarganya diperintahkan untuk membunuhnya demi membebaskan mereka dari rasa malu, keluarganya tetap membelanya walaupun ada ancaman kekerasan terhadap mereka. Ayahnya dan salah seorang saudara laki -lakinya dipukul . Seorang kakak laki -lakinya yang lain hilang dan kemudian ditemui mati.

Gadis itu berjuang untuk mendapatkan keadilan . Namun , suspek pemerkosanya akhirnya dibebaskan. Dia mengatakan kepada akhbar pada awal tahun ini bahawa keluarganya telah kehilangan segalanya.

Sumber kompas.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP