GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 21 November 2013

Pulak dah ! Bangsa Viking Ramal Kiamat Terjadi 22 Februari 2014

Kiamat sepertinya menjadi misteri yang paling menarik untuk dibahas , yang bahkan sudah dilakukan berbagai peradaban di masa lalu. Sebelumnya , kiamat ramai diramalkan akan terjadi pada Disember 2012 , berdasarkan ' ramalan ' bangsa Maya. Ketika itu, bangsa Maya menyebut akhir dunia akan terjadi seiring berakhirnya tempoh ke-13 dari putaran Baktun .

Saat penanggalan bangsa Maya berakhir pada 21 Disember 2012 , kiamat akan datang bertanda dengan kehadiran dewa Bolon YOKTE sebagai simbol perubahan. Tapi 21 Disember 2012 berlalu, dan kiamat tak jua berlaku.

Kini muncul ' ramalan ' kiamat lain dari masa lalu. Kali ini sumbernya berasal dari kebudayaan Norse , yang lebih dikenali dengan sebutan bangsa Viking.

Kiamat menurut bangsa Viking ini merupakan rangkaian dari ' ramalan ' peristiwa masa depan yang disebut Ragnarok . Dikutip dari International Business Times , perhitungan kiamat ini ditandai dengan dibunyikannya sangkakala oleh dewa bernama Heimdallr .

Perayaan permulaan Ragnarok ini sudah dilakukan dengan dilakukan dalam pembukaan Festival Viking di Jorvik Viking Center yang terletak di York, United Kingdom . Sangkakala sebagai simbol bermulanya kiamat juga sudah dibunyikan. Dengan demikian , kiamat diramalkan akan berlangsung 99 hari selepas sangkakala itu dibunyikan , iaitu pada 22 Februari 2014.

Menurut mitologi bangsa Viking , kiamat mula berlaku selepas Odin dibunuh oleh Fenrir sang serigala. Dewa- dewa lain pun akan mati , termasuk juga Thor yang ditugaskan menjaga bumi.

Tapi kemudian bumi akan ' lahir ' kembali. Dua manusia berlawanan jenis akan muncul dan mula perkembangbiakan , sama halnya seperti Adam dan Hawa.

Sebelum kiamat , matahari disebut akan menghitam . Cuaca juga disebut tak lagi boleh diramal. Sejumlah tanda -tanda yang disebut mitologi juga sudah terlihat saat ini, di antaranya : "Saudara akan saling bertarung dan saling bunuh. "

" Ragnarok merupakan hasil kebudayaan mutakhir di mitologi Viking. Saat dewa- dewa akan jatuh dan mati, jadi tentu acara ( Festival Viking) ini tak boleh diremehkan , "kata Danielle Daglan yang merupakan Pengarah Festival Viking.

Festival Viking sendiri akan berlangsung meriah pada 15 hingga 23 Februari 2014 di bandar York . Sejumlah makanan dan minuman ala bangsa Viking akan dihidangkan. Tentu saja orang -orang akan berlalu lalang dengan berpakaian ala Viking.

Sumber vivanews.com

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP