GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 26 April 2014

LELAKI LEKAT DUIT RM 2 JUTA PADA BADAN

POLIS menunjukkan sebahagian daripada wang yang diikat pada kaki suspek di pejabat kastam Hong Kong.
Hong Kong: Seorang lelaki ditahan dengan wang bernilai lebih setengah juta dolar Amerika dilekatkan pada badannya, dipercayai untuk diseludupkan ke Shenzen, China.
Media semalam melaporkan, lelaki terbabit ditahan selepas dilihat berkelakuan mencurigakan ketika melalui pemeriksaan kastam di Sha Tau Kok di timur laut Hong Kong tengah malam kelmarin.
Jurucakap kastam Hong Kong berkata, apabila diarah membuka bagasinya untuk diperiksa, lelaki terbabit terus meninggalkan tempat itu dan lari ke arah Jalan Chun Ying Street - kawasan sempadan Hong Kong - China di tanah besar.

Dia bagaimanapun berjaya ditahan.
Melihat keadaan itu, katanya, kastam memeriksa bagasi berkenaan dan menemui wang tunai bernilai AS$580,000 (RM1.9 juta) di dalam beg.
“Kami juga menemui sejumlah wang yang dilekat pada beberapa bahagian badannya,” katanya. 

Gambar yang tersebar di Internet juga menunjukkan ratusan wang kertas AS100 (RM328) dilekatkan pada badan suspek selain disorok di bawah seluar jeans serta di keliling pinggangnya.

Menurut undang-undang China, seseorang hanya dibenarkan membawa wang bernilai AS$5,000 (RM16,400) tanpa perlu membuat pengisytiharan bertulis.

Agensi berita kebangsaan pula menyifatkan kejadian itu sebagai “amat serius.”
Februari lalu seorang penduduk Hong Kong didenda hampir HK$1 juta (RM422,000) apabila cuba membawa masuk HK$5.5 juta (RM2.3 juta) ke tanah besar China.

Dalam kes itu lelaki terbabit memberitahu polis wang itu untuk membeli rumah dan dia enggan menggunakan perkhidmatan bank kerana mahu mengelak dikenakan komisyen lima peratus.
- Agensi

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP