GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Jumaat, 11 Julai 2014

3 Budak Pailang Dihantar Ke Sekolah Tunas Bakti

Tiga pelajar perempuan sebuah sekolah menengah di Asajaya, Kuching, yang menggelar diri mereka sebagai ‘pailang’ (samseng)memasuki pejabat pendaftar mahkamah selepas dijatuhi hukuman di Mahkamah Majistret di Kota Samarahan pada Jumaat. - fotoBERNAMA

SAMARAHAN: Tiga pelajar perempuan sebuah sekolah menengah di sini terpaksa melupakan hasrat untuk berhari raya bersama keluarga apabila Mahkamah Majistret di sini memerintahkan mereka menjalani pemulihan di tiga Sekolah Tunas Bakti berasingan selama dua tahun berkuatkuasa, Jumaat.

Majistret Zulhairil Sulaiman memerintahkan ketiga-tiga tertuduh berusia 16 tahun itu dihantar ke Sekolah Tunas Bakti di Terengganu, Melaka dan Miri.


Ketiga-tiga tertuduh diarah ditempatkan sementara di Taman Seri Puteri Kuching sebelum dihantar ke Sekolah Tunas Bakti.

Zulhairil mengeluarkan perintah itu di dalam kamarnya, selepas mereka mengaku bersalah pada 23 Jun lepas menyebabkan kecederaan dengan sengaja ke atas seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sekolah yang sama pada 9.40 pagi, 25 April lepas.

Tindakan mereka membelasah mangsa dimuat naik di YouTube.


Mereka didakwa mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama, yang memperuntukkan hukuman penjara hingga setahun atau denda hingga RM2,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nornisla Abd Latif, manakala ketiga-tiga pelajar berkenaan tidak diwakili peguam.


Sumber mStar Online


4 Merujuk kepada perkara diatas :

Tanpa Nama ,  11 Julai 2014 pada 7:07 PTG  

tahniah pailang pailang semua...semoga insaf...

✿INA AINAA✿ 12 Julai 2014 pada 2:22 PG  

Semoga mereka insaf.. hurmmm tak payah la tunjuk hebat didunia ni... tak kemana pun...

Tanpa Nama ,  12 Julai 2014 pada 5:25 PG  

Padan muka pailang sangat la korang!

Tanpa Nama ,  12 Julai 2014 pada 8:51 PTG  

Tula buat jahat dibalas jgk rsla idup kat sek tu...bdh sgt dah belasah org pas tu p rakam .....klu rs pailang xyah tutup muka tu...

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP