GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 14 Julai 2014

BOLA SEPAK PIALA DUNIA FIFA 2014,Jerman Julang Trofi Piala Dunia Kali Ke-4

Rio de Janeiro (Brazil): Jaringan tunggal Mario Gotze di masa tambahan bawa Jerman muncul juara piala dunia edisi ke-20 selepas menumpaskan Argentina, di Stadium Maracana, awal pagi ini.
Jerman memperoleh gol emas pada minit ke-113, apabila Gotze mendada bola selepas menerima hantaran silang daripada Schurrle sebelum menguis masuk dan menumpaskan Romero. 
Argentina beraksi di final selepas kali terakhir melakukannya pada 1990, ketika mereka tewas 1-0 di tangan Jerman Barat manakala Jerman kali terakhir pada final 2002, tumpas di tangan Brazil 2-0. 

Jerman memulakan babak pertama masa tambahan dengan baik apabila Schurrle berjaya melepasi benteng Argentina dan melakukan tolakan tetapi ditampan Romero.
Argentina pula meletakkan Palacio - masuk menggantikan Higuane - sebagai penyerang utama dan dibantu Messi dan Aguero.

Babak kedua menyaksikan penyerang Jerman, Schuerrle, memperoleh peluang terbaik buat pasukannya pada minit ke-37 tertapi ditampan kemas Sergio Romero. 

Argentina nampak lebih berbahaya pada 45 minit pertama dan penyerang, Gonzalo Higuain adalah antaranya. 

Penyerang Napoli itu gagal memanfaatkan peluang untuk meletakan Argentina di depan pada minit ke-21 apabila rembatannya tersasar jauh dari gawang Jerman walaupun hanya berdepan Neuer. 

Jerman dan Argentina menurunkan kesebelasan utama tanpa melakukan sebarang pertukaran - barisan yang diturunkan pada pertembungan separuh akhir - dengan 
Angel di Maria di bangku pemain simpanan. 

Di Maria tidak beraksi selepas mengalami kecederaan paha ketika Argentina menumpaskan Belgium 1-0, padsa perlawanan suku akhir. 

Pemain tengah Benfica, Enzo Perez akan menggantikan Di Maria dan beraksi bersama Javier Mascherano dan Lucas Biglia. 

Jurulatih Argentina, Alejandro Sabella nampaknya terus memberi kepercayaan kepada barisan depan yang sama diketuai Lionel Messi yang diapit Gonzalo Higuain dan Ezequiel Lavezzi. 

Jurulatih Jerman, Joachim Loew pula masih menamakan kesebelasan utama ketika memalulam Brazil 7-1 di separuh akhir. 

JERMAN: Manuel Neuer, Philipp Lahm, Jerome Boateng, Mats Hummels, Benedikt Hoewedes, Bastian Schweinsteiger, Christoph Kramer (Andre Schuerrle), Thomas Mueller, Toni Kroos, Mesut Ozil, Miroslav Klose. 

ARGENTINA: Sergio Romero, Pablo Zabaleta, Martin Demichelis, Ezequiel Garay, Marcos Rojo, Lucas Biglia, Javier Mascherano, Enzo Perez, Gonzalo Higuain (Palacio), Lionel Messi, Ezequiel 
Lavezzi (Sergio Aguero). 

PENGADIL: Nicola Rizzoli (Itali)
Sumber

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP