GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 10 Julai 2014

BOLA SEPAK PIALA DUNIA FIFA 2014,Tangan Romero sekat Belanda

FOTO EPA
Sao Paulo (Brazil): Argentina akan bertemu Jerman di final apabila menumpaskan Belanda 4-2, dalam penentuan penalti selepas kedua-duanya terikat 0-0, di Arena de Sao Paulo, awal pagi ini.
Penjaga gol, Sergio Romero, boleh diandaikan sebagai antara faktor utama apabila menyelamatkan dua percubaan yang dilakukan Wesley Sneijder dan Ron Vlaar dalam penentuan penalti.
Argentina memperoleh gol kemenangan mereka menerusi Maxi Rodriguez yang menjadi pemain keempat mengambil sepakan penalti. Penjaring lain Argentina adalah Messi, Ezequiel Garay dan Sergio Aguero.

Final ketiga buat Argentina dan Jerman di pentas piala dunia kali ini akan berlangsung di Stadium Maracana, Isnin, 4 pagi.
Pada perlawanan 1986, Argentina muncul juara selepas menumpaskan Jerman (Jerman Barat ketika itu), 3-2.
Pada 1990, kedua-dua pasukan sekali lagi bertemu dan pada tahun itu Jerman Barat muncul juara selepas menumpaskan Argentina 1-0.

Penentuan penalti pada pertemuan dengan Belanda adalah pengalaman keempat Argentina yang mencatatkan tiga kemenangan dan tewas sekali manakala Belanda tidak pernah bernasib baik. 

Romero ketika ditemui selepas perlawanan memberitahu: "Penentuan penalti bergantung kepada nasib. Itu adalah realiti. Tapi, saya memang yakin degan diri sendiri dan akhirnya nasib menyebelahi kami."

Penyerang Belanda, Arjen Robben pula berkata: "Memang pedih apabila tewas dengan cara ini (penentuan penalti). Sukar diterima tapi itulah sukan.

Sementara itu, pemain pertahanan Belanda yang gagal menyempurnakan sepakan penalti, Ron Vlaar, berkata: "Saya tidak gugup. Saya memberikan tumpuan tapi tidak dapat menyempurnakannya." 

Jurulatih Belanda, Louis van Gaal pula mengakui: "Saya memang hendak sangat memasukkan Tim Krul tapi semua tiga kuota pemain simpanan sudah digunakan. Oleh itu, saya tidak dapat lakukannya."

BELANDA: Jasper Cillessen, Dirk Kuyt, Stefan de Vrij, Ron Vlaar, Bruno Martins Indi (Daryl Janmaat, `46), Daley Blind, Georginio Wijnaldum, Wesley Sneijder, Nigel de Jong (Jordy Clasie `62); Arjen Robben, Robin van Persie (Klaas-Jan Huntelaar `96).

Penalti: Arjen Robben, Dirk Kuyt

ARGENTINA: Sergio Romero, Pablo Zabaleta, Martin Demichelis, Ezequiel Garay, Marcos Rojo, Enzo PĂ©rez (Rodrigo Palacio `81), Lucas Biglia, Javier Mascherano, Ezequiel Lavezzi (Maxi Rodriguez `101), Lionel Messi, Gonzalo Higuain (Sergio Aguero `82)

Penalti: Lionel Messi, Ezequiel Garay, Sergio Aguero, Maxi Rodriguez 

PENGADIL: Cuneyt Cakir (TUR)
Sumber myMetro

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP