GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 20 September 2014

TERSALAH SEBUT NAMA PRESIDEN CHINA PENYAMPAI BERITA DIPECAT

Presiden China berjabat tangan Perdana Menteri India
Menyebut nama pemimpin asing mungkin memeningkan kepala penyampai berita di seluruh dunia.
Hari ini ia mengakibatkan seorang penyampai berita di India hilang pekerjaan, yang menyangka nama Presiden China Xi Jinping, yang sedang dalam lawatan ke India sebagai angka Roman XI, dan menyebutnya sebagai 'Eleven Jinping' di udara.
Kesilapan itu berlaku malam tadi dalam laporan stesen televisyen Doordarshan mengenai lawatan berprofil tinggi pertama Presiden Jinping ke India.
Laman berita tempatan Quartz memetik Ketua Eksekutif Doordarshan Jawahar Sircar sebagai berkata penyampai berita itu dipecat dan langkah diambil bagi mengelakkan kejadian seperti itu daripada berulang.
"Kami sudah mengambil langkah untuk mengelakkannya dan meningkatkan sistem yang ada ," kata Sircar dalam Tweeternya.
Kesilapan itu memalukan kerajaan Perdana Menteri baharu India, Narendra Modi, yang menyambut Presiden Jinping dengan permaidani merah dan meraikan hari jadinya yang ke-64 sebagai hos pada majlis makan malam untuk pemimpin China itu di sebuah khemah tepi sungai di Ahamedabad. 
- AFP

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP