GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 20 Oktober 2014

Keluarga mangsa MH17 dari Belanda ke tapak nahas cari sendiri mayat sepupu yang belum dijumpai

SEORANG ahli keluarga mangsa nahas MH17 dari Belanda, Robby Oehlers pergi sendiri ke tapak lokasi nahas di timur Ukraine untuk mencari mayat sepupunya yang masih belum dijumpai. - Foto NOS/De Telegraaf
THE HAGUE: Seorang ahli keluarga mangsa nahas MH17 dari Belanda pergi sendiri ke tapak lokasi nahas di timur Ukraine untuk mencari mayat sepupunya yang masih belum dijumpai.
Stesen televisyen Belanda, NOS menunjukkan bagaimana Robby Oehlers berada di tapak nahas di mana pesawat Malaysia Airlines (MAS) terhempas pada 17 Julai lalu yang mengorbankan semua 298 orang di dalam pesawat.
Pakar forensik Belanda setakat ini sudah mengenal pasti identiti 278 mangsa, namun belum menemui Daisy Oehlers, 20, yang dalam penerbangan ke Bali bersama rakannya, Bryce Frederiksz, 23, ketika pesawat Boeing 777 itu terhempas.
SEORANG ahli keluarga mangsa nahas MH17 dari Belanda, Robby Oehlers pergi sendiri ke tapak lokasi nahas di timur Ukraine untuk mencari mayat sepupunya yang masih belum dijumpai. - Foto ANP/De Telegraaf
Keluarga Oehlers sebelum ini 'marah dan kecewa' kerana pihak berkuasa mengambil masa terlalu panjang untuk mengesan mayat mangsa.
"Justeru, Robby Oehlers memutuskan untuk melawat ke tapak nahas dan merancangkannya dengan menghubungi kumpulan pemisah," lapor stesen penyiaran itu.
Empat pakar Belanda kembali semula ke lokasi nahas yang kini dikuasai puak pemisah pro-Russia di timur Ukraine namun kerajaan Belanda berulang kali mendakwa mereka tidak diberi akses sepenuhnya ke kawasan kejadian.
Meskipun dalam keadaan tembakan masih kedengaran, Oehlers meneruskan pencarian dengan menjumpai beg pakaian berwarna biru berhampiran bangkai gear pendaratan dan enjin pesawat.
"Sukar untuk berkata-kata. Ia amat menyedihkan kerana siasatan belum boleh dilakukan sampai ke tahap ini," kata Robby. - AFP
BH

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP