GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 27 Februari 2010

Buah ini berbuah sudah tidak mengikut muSim

Sekarang musim buah durian..rasa macam baru lagi habis semusim..dah berbuah semula..buah durian ini ikut suka dia jer nak berbuah tiada mengira musim..sedar sedar Mak Mertua suruh balik amik buah durian kat dusun..tepi rumah beliau sahaja.

Sempat juga pada petang semalam kawan sekeluarga balik kampung bersempena Cuti Am Maulidur Rasul.. Kebetulan pada petang semalam angin bertiup kencang juga..

Ini durian Kampung semai biji..punya lah best rasa dia..18 biji seorang makan pun tak cukup


Ini pokok durian tinggi melangut..kawan tak sempat menebas sebab abang ipar yang sudah menebas dahulu untuk menerangkan dikawasan bawah pokok bagi menyenangkan operasi kutipan buah dijalankan.. ( he he selamat kawan )

Ini Sharifah Aina cucu kepada Tuan punya dusun sempat lagi berposing bersama buah durian yang comel secomel beliau..

*** Jadi bila musim durian tiba selalu selalulah kita balik Kampung untuk menjenguk ibu bapa kita serta ibu bapa mertua kita jika beliau mempunyai dusun..yang tiada mempunyai dusun kita kena lah membeli buah durian untuk beliau ( Tak kan tiba musim durian sahaja kita pandai balik Kampung ..heh! )


25 Merujuk kepada perkara diatas :

Frodo Baggins 27 Februari 2010 12:06 PTG  

>>___<<


wakakkakaka
balik kampong bila musim doorian je?
cesss ~ ekekekkeke

aRien de GreaT 27 Februari 2010 12:34 PTG  

alamak aiii..uncle mmg sempoi...blik kg pun de musim yer :) hehehe...

Finaz 27 Februari 2010 12:45 PTG  

hmmmm...sedapnyaaa..saya suka sangat buah durian. So lepas nih, bila musim durian jer aok balik rumah mertua pastu amik durian pastu htr kat rumah saya sikit ok! hehehe...gurau jer...

::FAIZ FARISH:: 27 Februari 2010 1:40 PTG  

bestnye makan durian... aku sangat suka makan...

maiyah 27 Februari 2010 3:30 PTG  

adus.. teringin lah plak.. bg sket bleh

relevan 27 Februari 2010 3:30 PTG  

* Heh heh Frodo tak bley diamalkan..

* Musim buah kelapa pun uncle balik kampung juge aRien..

* Kawan ok je Finaz..tak der buah durian tempoyak kawan hantar ke rumoh aok te..

* Jangan makan durian terlalu banyak ye Faiz..panasss!

zulkbo 27 Februari 2010 3:48 PTG  

best nya durian kampung..
untung aok balik ada buah tangan weh..he he

relevan 27 Februari 2010 4:08 PTG  

* Posmen tak mau terima pos buah durian ni Maiyah..

* Begitu lah selalu Zul..jika pak Mertua ada kebun sawit harap jangan lah pula kita bawa setandan dua buah sawit sebagai buah tangan yer..

Akuanakpahang 27 Februari 2010 4:20 PTG  

Bila buah dah tak bermusim makan tak puas jika nak beza zaman dulu-dulu...musim setahun sekali tapi puas memakannya.

Hashim Zabidi 27 Februari 2010 5:23 PTG  

Durian pun pandai menyundal. Terlajak kot...?...

LIPISLADY 27 Februari 2010 7:25 PTG  

Assalamualaikum, En, relevan, buatlah tempoyok sikit, pos kelepih...sedak tempoyok manis cicah dengan lada beso ija...

deus X machina 27 Februari 2010 7:32 PTG  

sori koi tak makan durian
erk888

Ah Fatt 27 Februari 2010 7:50 PTG  

tp sebab durian lg penting kan? haha

pakcik kordi 27 Februari 2010 8:20 PTG  

sedap boss!tknk passing sini sikit ke?

keh keh kehhh....

piewahid 27 Februari 2010 8:49 PTG  

sedak amat nampoknya keknyer xleh makan banyok. kencing manis!

Miecyber @ Sudu 28 Februari 2010 12:09 PG  

Di sebabkan perubahan cuaca global yang tidak menentu menyebabkan musim buah sudah tidak tentu arah lagi..

al-mankaraqi 28 Februari 2010 12:25 PG  

durian kita wajah kita.......

abu muaz 28 Februari 2010 7:27 PG  

bestnya tuan.
bau durian ni sampai keluar laptop ni.

sonata anak kancil 28 Februari 2010 10:19 PG  

untong dapat mak & pak mertua yang ada kebun durian...lepas duit menantu...ko bawak beras , ikan udah lah...dah penat kutip durian nak makan nasi pulak kan...ahaha bawak beras dll ganti kot tu pulak!

Pacifist 28 Februari 2010 10:48 PG  

kwn suke makan durian.bok sebiji en releven

Che' Pit 28 Februari 2010 11:19 PG  

err masa balik kag CNY aritu, rasanya tak nampak durian belakang umah berbuah.. manggis ada lah nampak..

Mazru Majid 1 Mac 2010 4:12 PG  

orang pun dah bermusim sekarang weh..

fikaryna 1 Mac 2010 12:44 PTG  

tahun 2009 paling banyak beli durian..tp mmg btl buah nih ada jer sepanjang thn..huhu..

izman 2 Mac 2010 12:17 PG  

durian doh tak bermusim weh. gi je mana2 paso malam, bersepah. sepanjang tahun pulok tu. tapi kalau dapat makan durian kebun sendiri, lagi seronok.

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP