GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 10 Mac 2010

Dividen KWSP

Sambil berangan angan untuk membeli apa apa yang patut seperti Tv plasma.. Sports rim..peti sejuk..stering sports..kasut berjenama maupun pedal minyak kereta lumba untuk kereta Iswara beliau..encik Topik berkira kira pula untuk pergi melancong keLangkawi ..

Encik Topik berani membuat perkiraan begini setelah KWSP mengisytiharkan dividen sebanyak 5.65% untuk tahun 2009 dan beliau pasti akan memperolehi RM 8,993.25 yang bakal beliau terima dalam sedikit masa lagi..

'' Ada lebihan lagi dividen itu akan kome laburkan dalam ASB pula '' kata encik Topik kepada Rosli Ghani dalam sebuah warung kopi kedai korner..

'' Banyok dapat dividen KWSP yak aok ye '' tanya Rosli Ghani..

'' Adalah sikit tapi boleh lah juga kome beli benda dan pergi melancong..itulah untung kerja makan gaji macam kome ni '' kata encik Topik lagi..

'' Tapi setau koi lah duit dividen KWSP ni terus disalurkan dalam akaun 1 dan akaun 2..taknya bagi ke pencarum terus dak?..'' kata Rosli Ghani yang faham walaupun beliau hanya kerja mengeropes sahaja..

'' Ler aok ni Li..kome tau tu..ni kome cuma berangan saja jika duit dividen itu terus dibagi kepada pencarum..dapat nye esok bila umur kome 55 tahun lah '' ..jawab encik Topik yang kini baru berusia 41 tahun..

'' Sengal encik Topik ni dah gamoknya ''..kata Rosli Ghani dalam hati..

*** Heh heh kawan lagi 10 tahun tunggu..sabar sabar..

25 Merujuk kepada perkara diatas :

Yunus Badawi 10 Mac 2010 12:21 PTG  

teman pun nak kena tunggu lama lagi sebelum boleh keluarkan simpanan walaupun skrg dah tak mencarum sbb kerja sendiri.

INTAN RH 10 Mac 2010 12:27 PTG  

Berangan hak sendiri, no prob...hehe

:D

fikaryna 10 Mac 2010 12:33 PTG  

saya pilih skim pencen..duit kwsp masih tido kat dalam..huhu..

al-lavendari 10 Mac 2010 12:35 PTG  

cara tak langsung awak nak bagitahu umur awak tu baru 45 tahun lah ye !

zulkbo 10 Mac 2010 12:41 PTG  

salam Relevan..
koi ni dah 3 x bawok keluor bayor rumah duit kwsp ni..bila lagi nak pakai..koi ler ni 38 tahun..lambat lagi wehh nak rasa..entah ada ke tidak lagi time tu..hu hu..

relevan 10 Mac 2010 12:48 PTG  

* Sabar saja menunggu YB..biar je duit dividen dan caruman tu duduk diam kat dalam..

* Hmm Intan..

* Celah saja Ryna kalau boleh bagi keluar itu duit ..

* Kalau macam tu umur saya lebih tua lah dari abang Hamzah..setakat ini hanya Finaz saja yang tau umur saya 34 tahun hehe!

* Wslm Zul..kome dulu beli komputer guna duit KWSP ni..selagi boleh mencelah keluarkan saja..heh heh!

al-mankaraqi 10 Mac 2010 1:06 PTG  

hahaha....jgn perabis dalam sari sudoh....

Akuanakpahang 10 Mac 2010 1:44 PTG  

Kawan entoh tahun bila x tau...bila deme kabor boleh kuar aje masa tu x tunggu dah sekarang brpa dividen pun kawan x cakne doh hehehe...

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ 10 Mac 2010 1:51 PTG  

waaahhh~
dah bley voucer ke langkawi aku tu~
gi ah ajak akak honeymoon lae~

shameel Iskandar 10 Mac 2010 2:45 PTG  

kwsp dpt byk tpi agak bahaya jika gelap mata. pencen sikit jer tapi mencukupi kalau berjimat cerm,at. Betu ltak. sebab tu saya ambik pencen

piewahid 10 Mac 2010 2:46 PTG  

koi skim pencen... xmrase nok brangan. nok xnok kena cari sniri.

Alimaz-Kembara Terasing 10 Mac 2010 3:57 PTG  

kalau saya melabur dalam ASN atau ASB

maiyah 10 Mac 2010 4:14 PTG  

sy dah setel ambik suma pas xcdent dulu heheh

pakcik kordi 10 Mac 2010 4:22 PTG  

kehkehkehh....sabor je lah!!!

sI tEDI 10 Mac 2010 4:24 PTG  

he he he he..
tengah nak keluarkan..

Hashim Zabidi 10 Mac 2010 4:29 PTG  

Jadi, kamu ni berangan-angan sajalah nampok gayanya.

Aduh! kwsp, kwsp....

Miecyber @ Sudu 10 Mac 2010 7:17 PTG  

Itu planning namanyer...:D

zetty 10 Mac 2010 8:06 PTG  

KWSP...xde lg...huhuhhu..

deus X machina 10 Mac 2010 8:21 PTG  

koi tak ada lagi KWSP
erk888

Cikgu Jang .. 10 Mac 2010 8:21 PTG  

kawan takde dah kwsp ni ....

Jejaka Desa 10 Mac 2010 9:44 PTG  

Yang tak de KWSP boleh bukok ASB.Bonus pun tinggi.

endiem 10 Mac 2010 10:02 PTG  

kwsp.. simpanan untuk hari tua.

sha89 11 Mac 2010 12:26 PG  

mak teman xlama lagi dapat la kuarkn duit kwsp die hehe :p

guna duit jimat2 :)

Mazru Majid 11 Mac 2010 1:44 PG  

koi mmg tak cium la bau KWSP ni...ape boleh buat keje mengeropes kate aok te...

hans 11 Mac 2010 12:51 PTG  

wau...bestnya...banyak dividen

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP