GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 10 April 2013

Rekod Pecah 142 biji Telor hanya 1 Minit



Foto : Aksi Damerow pecahkan telur (True TV)

TEXAS - Seorang lelaki bernama Scott Damerow memecahkan rekod Guinness Book of World Record setelah ia berjaya menyelesaikan 142 butir telur dengan kepala dalam masa satu minit.

Pemuda asal Corpus Christi, Texas, Amerika Syarikat (AS) ini berjaya menyelesaikan 142 butir telur dengan kepalanya. Aksi Damerow ini disiarkan oleh salah satu televisyen tempatan pada Mac silam. Damerow berjaya memecahkan rekod sebelumnya dari 130 butir telur. Demikian, diberitakan Huffington Post, Rabu (10/4/2013),

Dalam video tersebut, Damerow bergerak dengan cepat apabila memecahkan telur itu, kemudian penonton bersorak-sorai memberi semangat padanya. Bekas bintang bola sepak di sekolahnya ini bercita-cita untuk menorehkan namanya di Guinness Book of World Records.

"Saya sudah terbiasa menyundul bola, jadi saya fikir mungkin saya boleh memecahkan rekod dengan menggunakan kepala saya juga," kata Damerow.

"Kepalaku terasa mati rasa. Saya bahkan tidak menyedari kepala saya terluka kerana kulit telur itu. Saat itu adrenalin saya begitu memuncak," tambahnya.

Seperti diketahui rekod memecahkan telur ini pernah diraih oleh lelaki asal Itali pada 2009 silam. Lelaki Itali itu berjaya menyelesaikan 49 telur dengan jari-jari kakinya dalam satu minit.

* Sumber okezone.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP