GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 4 Mei 2013

Pencerobohan Lahad Datu : 3 lagi mayat pengganas ditemui

Kota Kinabalu: Pasukan keselamatan menemui tiga lagi mayat pengganas di Tanjung Batu dekat Lahad Datu kelmarin, menjadikan jumlahnya 59 mayat ditemui setakat ini sejak Ops Daulat dilancarkan pada 5 Mac lalu.

Ketiga-tiga mayat yang reput dan lengkap berpakaian tentera pengganas selatan Filipina itu, ditemui dalam kawasan semak jam 2 petang, kelmarin. 

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, berkata pasukan keselamatan turut menemui selaras senapang garrand, beberapa butir peluru dan dokumen berkaitan kumpulan pengganas berkenaan. 


“Kita percaya mereka terbunuh dalam pertempuran dengan pasukan keselamatan pada awal Ops Daulat,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sabah, di sini, semalam.

Hamza berkata, tiga mayat terbabit dihantar ke Hospital Lahad Datu untuk dibedah siasat dan akan dikebumikan mengikut cara Islam, sama seperti mayat lain yang dibawa keluar dari kawasan operasi.

Katanya, polis tidak menolak kemungkinan ada lagi mayat belum ditemui di kawasan Ops Daulat.

Setakat ini, beliau berkata, seramai 71 pengganas ditembak mati manakala yang ditahan mengikut Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) ialah 184 orang dengan 31 daripadanya sudah didakwa di mahkamah. 


Hamza turut memberi jaminan keadaan keselamatan di Lahad Datu terkawal dan orang ramai tidak perlu bimbang untuk keluar mengundi esok.


* Sumber BH


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP