GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 2 Julai 2013

JAIP tubuh Skuad khas kesan umat Islam ponteng puasa

Syed Ibrahim

KUANTAN - Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menubuhkan skuad khas bagi mengesan umat Islam di negeri itu yang didapati makan dan minum secara terbuka pada bulan Ramadan.
   
Pengerusi Jawatankuasa Dakwah Islamiah dan Tugas-tugas Khas Pahang, Syed Ibrahim Syed Ahmad berkata skuad itu akan menjalankan rondaan di lokasi-lokasi tertentu termasuk premis makanan bagi membanteras aktiviti tidak bermoral pada bulan mulia itu.
   
"Mereka yang didapati bersalah kerana gagal menjalankan ibadah puasa akan dikenakan tindakan tegas seperti termaktub di bawah undang-undang syariah JAIP," katanya kepada pemberita selepas majlis angkat sumpah anggota Dewan Undangan Negeri Pahang di sini hari ini.
   
Katanya tindakan yang sama juga akan diambil terhadap mana-mana premis makanan yang didapati menjual makanan serta minuman kepada umat Islam kerana bersuhabat.
   
Mengulas mengenai penggunaan shisha di Pahang, Syed Ibrahim berkata perkara tersebut tidak perlu menunggu fatwa dikeluarkan sekiranya ia membawa keburukan kepada penghisapnya.
   
"Kita bersetuju dengan tindakan kerajaan Perlis mengharamkan penggunaan shisha, namun saya berpendapat pendidikan awal terhadap pengguna perlu diberikan supaya mereka mengetahui kesan penggunaannya sebelum sebarang penguatkuasaan dibuat," katanya.

 - Bernama


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Kisah Si Dairy 2 Julai 2013 pada 9:53 PG  

baguslah macam tu.jgn sekerat jalan je buat..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP