GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 20 Ogos 2013

Cari kepuasan Seks dengan cara yang pelik dengan memasukan Garpu dalam Zakar

Seorang lelaki di Australia memasukan garpu ke dalam penisnya dalam usaha untuk memuaskan dirinya. Garpu itu kemudian tidak boleh dikeluarkan dan dia harus mencari pertolongan perubatan untuk mengeluarkannya. | The International Journal of Surgery

Sekumpulan doktor berjaya mengeluarkan Garpu sepanjang 10 cm dari dalam zakar seorang lelaki selepas sebuah pengembaraan seksual berubah menjadi hal yang mengerikan.

Lelaki berusia 70 tahun itu datang ke unit gawat darurat Canberra Hospital di Australia dengan keluhan pendarahan di alat kelamin. Dia kemudian tergesa-gesa mengaku bahawa dirinya telah memasukkan sebuah sudu garpu ke dalam uretra atau saluran kencingnya dalam usaha untuk memuaskan dirinya.

Malangnya, usaha itu menjadi bumerang dan garpu tersebut tersekat atau terjebak di dalam penisnya. Hal itu tentu saja membuatnya menderita rasa sakit yang lumayan. Walaupun demikian, dia tidak langsung ke rumah sakit. Lelaki tua itu, mungkin kerana malu, butuh waktu 12 jam untuk mengumpulkan keberanian sebelum akhirnya mencari bantuan perubatan.

Garpu tersebut begitu kuat bersarang di dalam tubuh lelaki tersebut sehingga para doktor awalnya tidak boleh melihat punca ketidakselesaan itu, demikian menurut laporan di The International Journal of Surgery. Namun, begitu diketahui persoalannya, sejumlah kaedah pengambilan dengan pengeluaran menggunakan tang dan pelincir yang banyak berjaya dilakukan.

Selepas prosedur tersebut berjaya, lelaki tua itu dihantar pulang ke rumahnya tanpa mengalami kerosakan jangka panjang pada penisnya.

Menurut artikel yang berjudul "An Unusual urethral Foreign Body", sangat jarang berlaku benda asing bersarang di saluran kencing bahagian bawah seorang lelaki. Namun, artikel itu mengemukakan, banyak benda yang tak terduga telah diambil dari bahagian lain tubuh manusia. Benda-benda itu, antara lain, berus gigi, pensil, kunci, gelas plastik, bola lampu, termometer, tanaman dan sayur-sayuran, lintah, ular, lilin, dan lem.

Doktor Krishanth Naidu, Maurice Mulcahy, dan Amanda Chung berkata, mereka memutuskan untuk memublikasikan kes yang tidak biasa itu demi menciptakan perbincangan di kalangan perubatan berkaitan cabaran pengurusan besar yang dihadapi oleh keanehan dan kejarangan sebuah garpu dijumpai dalam uretra zakar. Mereka menambah, motif memasukkan benda-benda ke dalam suatu wilayah yang sensitif sukar untuk difahami.

Menurut laporan tersebut, dalam siri 20 kes pada orang dewasa selama 9 tahun, memasukkan benda asing ke dalam saluran kencing bahagian bawah merupakan insiden yang jarang.

Para doktor itu mengatakan, amalan tersebut cenderung terjadi "dalam keadaan masturbasi yang menjadi patologi, penyalahgunaan dadah dan mabuk".

Dalam kebanyakan kes-kes di mana pesakit malu, mereka berusaha untuk menangani masalah sendiri dengan risiko kecederaan. Menurut mereka, dalam situasi seperti itu, bahaya sesungguhnya adalah jangkitan yang menyebabkan kematian kerana pesakit yang malu sering menunda rawatan perubatan.

Para doktor biasanya cuba untuk mengelakkan operasi dalam keadaan seperti itu. Mereka memilih pilihan yang akan mengurangkan trauma dan melestarikan fungsi ereksi.

Berdasarkan laporan tersebut, gejala khas setelah kemasukan benda asing ke dalam uretra laki-laki termasuk sakit perut bahagian bawah, sakit zakar, pembengkakan kelenjar atau batang zakar, keradangan uretra, dispareunia (sakit saat berhubungan seks), urine bernoda darah, piuria (ada nanah dalam urine), peningkatan kekerapan kencing, ketidakmampuan untuk buang air kecil, dan demam.

Sumber kompas.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP