GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Selasa, 20 Ogos 2013

Wanita Ini Hidup Kembali Setelah 42 Minit disahkan Meninggal Dunia

Vanessa Tanasio

SYDNEY - Seorang wanita Australia telah dinyatakan meninggal dunia selama 42 minit, sebelum doktor yang merawatnya berjaya membawa jiwanya ke dalam raganya kembali.

Vanessa Tanasio, 41, ibu dari dua orang anakini dilarikan ke Hospital Monash Medical Centre di Melbourne, Australia, minggu lalu akibat serangan jantung, lantaran salah satu arteri utamanya tersumbat.
Vanessa kemudian dinyatakan meninggal dunia secara klinikal ketika tiba di rumah sakit.

Namun doktor yang merawatnya menolak untuk menyerah, menggunakan alat perubatan, Lucas 2, yang merupakan satu-satunya di Australia, mereka menjaga aliran darah tetap ke otaknya, sementara pakar kardiologi Wally Ahmar membuka arteri jantungnya.

Setelah dibersihkan jantung Tanasio terkejut, dan kembali ke irama normalnya. "(Saya menggunakan) beberapa kejutan, beberapa ubat hanya untuk menyedarkan dia. Memang ini merupakan sebuah keajaiban," ujar Ahmar seperti dikutip dari Asiaone.com, Selasa (20/8/2013).

Luput dari maut membuat Tanasio terus bersyukur. "Saya ingat tengah berada di sofa, kemudian tiba di rumah sakit, saya sudah meninggal selama hampir satu jam dan hanya dalam seminggu saya kembali sihat," tuturnya.

Kematian klinikal adalah istilah perubatan ketika seseorang berhenti bernafas dan aliran darah mereka berhenti.

 (asiaone.com) tribunnews.com


0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP