GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 28 September 2013

Nenek 73 Tahun Pecahkan rekod tarian Goyang Punggung

Joan Wind tarian Twerking (Foto: Huffington Post)

NEW YORK - Tarian ala penyanyi, Miley Cyrus, sangat menghebohkan dunia. Aksi tarian yang dinamakan twerking ini membuat 250 warga New York, Amerika Syarikat (AS) cuba memecahkan rekod dunia untuk joget twerking massa. 

Sekira 250 peserta berkumpul di pusat bandar untuk memecahkan rekod unik ini, tapi satu penari khususnya mencuri persembahan. Joan Wind, ini membuktikan bahawa usia bukan halangan untuk menari. Wanita berusia 73 tahun ini berjaya memukau penonton dengan gerakannya.

Setelah tampil di panggung dia mendedahkan bahawa itu adalah pengalaman pertamanya melakukan twerking.

"Saya fikir aksi twerking selama dua minit ini boleh membuat saya kehilangan beberapa kilogram berat badan saya," ujar Wind. Demikian dilansir Metro, Sabtu (28/9/2013). 

"Saya melihatnya di televisyen sekali, saya ingin mencubanya dan saya memberanikan diri untuk mencuba hari ini dan mula melakukannya," ungkapnya.   Acara yang dianjurkan oleh pemuzik Amerika, Big Freedia, ini dinamakan TWERKERS.

Pertama-tama peserta diberi pedoman yang ketat tentang bagaimana melakukan twerk yang benar. Untuk melakukan twerking, kedudukan tubuh harus sesuai dan bertumpu pada antara gerakan pinggul bukan lutut. Mamun, peserta dibenarkan untuk meletakkan tangan mereka di lutut atau pinggul. 

Peserta yang ingin melakukan joget gaya bebas sangat dilarang. Akhirnya ucaha pemecahan rekod ini berjaya dilakukan dengan melibatkan 358 orang peserta yang ambil bahagian pada acara unik ini.

Sumber okezone.com

0 Merujuk kepada perkara diatas :

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP