GILA GAJET II


Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Sabtu, 9 Ogos 2014

TERKINI ! MB SELANGOR DIPECAT DARIPADA PKR

Abdul Khalid Ibrahim

PETALING JAYA: Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Sabtu sebulat suara memecat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai ahli parti  berkuatkuasa serta-merta.

Keputusan tersebut diumumkan oleh Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Tan Kee Kwong selepas mesyuarat MPP parti di Ibu Pejabat PKR di sini, petang Sabtu.

Tan berkata, keputusan tersebut dibuat selepas Khalid didapati mengingkari keputusan MPP yang sebulat suara memilih Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar yang baharu pada 21 Julai lalu.

" Beliau telah membuat kenyataan media pada 22 Julai lalu yang menyatakan keengganan untuk meletak jawatan Menteri Besar dan sehingga hari ini (Sabtu), beliau terus enggan melepaskan jawatan tersebut.


" Atas alasan ini sahaja pun, Lembaga Disiplin berpendapat beliau wajar dipecat," kata Tan pada sidang media selepas mesyuarat MPP PKR di sini, petang Sabtu.


Malah, Tan berkata, pemecatan Khalid turut mengambil kira tindakan beliau yang ingkar terhadap keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat untuk menangguhkan proses dan perbincangan mengenai projek Langat 2 serta kenaikan elaun Speaker, Menteri Besar, Exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun)  Selangor.

"Beliau turut gagal mematuhi keputusan Majlis Presiden Pakatan Rakyat yang dipersetujui sendiri olehnya melibatkan Jawatankuasa Penstrukturan Semula Air Selangor dalam isu penstrukturan aset air Selangor.

"Beliau turut berkeras untuk meneruskan projek Lebuhraya KIDEX walaupun parti sudah mengarahkan beliau untuk mengkaji semula pembinaannya kerana ia bertentangan dengan matlamat dan manifesto Pakatan Rakyat yang dibentangkan sebelum Pilihanraya Umum ke-13 yang lalu," kata Tan.

Jelas Tan, Khalid turut gagal memberikan penjelasan sepenuhnya kepada Majlis Presiden Pakatan Rakyat mengenai isu pelupusan hutang beliau dengan Bank Islam bernilai hampir RM70 juta.

"Oleh yang demikian, adalah diumumkan bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim dengan ini dipecat dari Parti Keadilan Rakyat, berkuatkuasa serta-merta," katanya.


Sumber mStar Online


1 Merujuk kepada perkara diatas :

Tanpa Nama ,  9 Ogos 2014 pada 10:17 PTG  

Memang air ketung ni amat brkesang sapa orang berahi belake dok kire sape2 lebih2 lgi tokoh2 politik negara. Sempurna sudah keberkesanan power air ketung yg di nikmati semua dengan keputusan yg diduga. Syabas !

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP