GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Isnin, 13 Julai 2009

Air koloh tujuh masjid

Dengan tak semena mena malam tadi kawan terima panggilan dari aboh kawan..dia datang dari Jengka bersama kawan kawan nya..Ngajok kawan keluar malam makan ..kawan ingat amende hal yang nampok macam penting jer..

Rupa rupa nya dia suruh kawan cuti untuk mengambil air koloh tujuh masjid bagi tujuan perubatan..ah sudahhh..

10 Merujuk kepada perkara diatas :

Webmaster 13 Julai 2009 2:10 PTG  

Hahhahah.. aok pegilah ambik air koloh masjid kota gelanggi 2.. hehhehehe

mazru(9m2mzr) 14 Julai 2009 4:39 PG  

gitu lah org dulu2 berubat..kala nak jauh g amik air masjid di kg dulang NS,masjid lama..umur dah ratusan tahun masjid tu

pOnstan 14 Julai 2009 3:21 PTG  

sdr relevan., sila sdr ulas apakah terdapat kriteria tertentu yang melayakkan air dari kolah masjid tersebut tersenarai dalam '7 masjid' yang sdr sebutkan..

relevan 15 Julai 2009 10:44 PG  

Heh heh..tak dan ke mesjid kota gelanggi..kwn takat mesjid jengka 8..tq en web..ada 1 mesjid di kg kelola p.Tawar Jrt..di bina pada tahun 1957..jauh ngat sampei n9 te yer mazru..utk en Ponstan..kriteria yang layak utk air kolah itu adalah bagi tujuan perubatan adalah...Air kolah itu hendaklah digunakan timba balik..bermaksud setiap mamkum yang mengambil wudu dikolah tersebut tanpa mengunakan timba kecuali hendak membasuh kaki saja..termaktub dalam syarat2 perubatan..insya Allah..

pOnstan 15 Julai 2009 4:37 PTG  

mengikut pemahaman saya., maka dptlah dirumuskan bahawa semakin ramai jemaah yg berwudhu' di kolah sesebuah masjid itu dgn cara sdr sebutkan, secara otomatisnya air kolah masjid tersebut tersenarai dlm '7 masjid' yg insyaAllah dpt memberi manfaat & barokah bagi tujuan perubatan.. aaaminn..

relevan 15 Julai 2009 5:43 PTG  

Begitu lah gaya gaya nye en Ponstan ark..air dari kolah surau tak termaktub dalam syarat..lain cara merawat lain pula di rawat..tapi takper lah en Muhammad Azli..BN hanya kalah 65 undi sahaja.. :=)

en amirul ,  16 Julai 2009 5:10 PTG  

Patut nye air surau boley..

relevan 18 Julai 2009 10:08 PG  

en amirul ni degill..org kata air koloh masjed masjed lah..p siap kan segera blog aok te..

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP