GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Rabu, 15 Julai 2009

Beperahu mudik

Al kisah dua orang sahabat karib yang rabun ayam berasal dari Kampung Pisang..Takkala musim buah berangan keduanya berniaga buah berangan..begitu jua bila tiba musim buah durian beniaga durian lah adanya..

Satu hari kedua sahabat ini pergi meraih buah berangan di Kampung Seberang..bermudik perahulah keduanya sahabat tersebut selepas waktu senja..

Setelah lama mengayuh berkatalah sahabat pertama apabila mendengar ayam berkokok..

''Dah nak sampai kita yak'' kata sahabat pertama tadi..
''A'ah la..penat yak kita'' sahut sahabat dikemudi..

Ditebing sungai turun seorang Hamba Allah untuk mengambil wudu lantas berkata kepada kedua sahabat tersebut..

''Lor yak..knape aok berdua mengayuh perahu bertambat?''..

Maka kedengaran lah suara kedua dua sahabat itu dengan aneka tuduh menuduh dan jua mencari kesilapan masing masing kerana tali perahu tidak dilepaskan..

10 Merujuk kepada perkara diatas :

endiem 16 Julai 2009 2:43 PTG  

Kih kih kih.. padan muka dema tu.. kala cerah hari barulah sedor tak kemana pun.

pOnstan 16 Julai 2009 6:11 PTG  

dari kerana panca lihat.,
yang memandang.,
yang merenung.,

~PaMpeRed bY worDs~ 17 Julai 2009 10:49 PG  

Heheheheehe....
Siannye...
Ssh jer mendayung...
tak kemana2 pun...

relevan 18 Julai 2009 9:12 PG  

Cerita ini juga kwn dapat dari aboh kwn..penuh gambaran betapa bermakna disebalik kelemahan diri..agak nya masih berlaku tak lagi gambaran seperti ini sekarang..

* tq web
* endiem ko selalu mengayuh perahu gak ka?..hehe
* betapa penting pancaindera..ko pakai spek power kuat ke ponstan..
* wellcome pampered by words..
* wakaka langkasuke..suke kau yerr..

al-mankaraqi 18 Julai 2009 9:26 PG  

ini kesoh orang kerja tak berikei tak pun tak betul perentan.

almankaraqi.blogspot.com

relevan 18 Julai 2009 10:03 PG  

Yep al mankaraqi..lebih kurang macam hidup beragan tak berakei agok nye..di ambil kira perantan senja time te orang duk du romoh jer..ni pergi ngayuh perahu pulok..he

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP