GILA GAJET II


Terkini dari relevan Sokmo

Oh Gasak! ( Gosip Hiburan Terkini )

Carian dalam blog ini

Khamis, 24 Mac 2011

kereta sorong ( wheel barrow )

Kereta sorong sangat sangat diperlukan dalam kerja kerja pembinaan maupun kerja kerja dalam sektor perladangan..mari tengok ada juga rupanya kereta sorong yang nampak pelik dan unik..




* Biasa kita tengok



* Unik.. diperbuat daripada kayu



* Ini pula tentunya diubah suai bagi menambahkan kelajuan


* Nampak pelik sedikit..separa besi dan kayu



* Ini pula tentu mahal harganya



* Ini jarang jarang kita tengok

*** Selalu punggah Getah sekerap guna wheel barrow...


12 Merujuk kepada perkara diatas :

akuanakpahang 24 Mac 2011 4:46 PTG  

Jgn ditebing membawak kereta sorong tayar sebutir kena ada kepandaiannya juga. Pengalaman kawan keje kontrak era 80an membolehkan kawan ada lesen dgn kete sorong nie.. kalau tidak masa boleh membawak kete sorong ini meniti beluti 2x3 bersama bancuhan simen..silap2 boleh reboh weh :)

abu muaz 24 Mac 2011 5:08 PTG  

semua kereta kereta ni dah bayar kebelum saman ...
kan kena black list ..
susah mau cari makan

baincardin 24 Mac 2011 5:12 PTG  

sekali dia sorong ngan kepala dia da....^_^'

mrs.sabri 24 Mac 2011 5:23 PTG  

kereta sorong yg last skali tu mana nak dpt?hahahaahahaha :)

eelobor 24 Mac 2011 7:10 PTG  

kereto sorong nie tak de kaitan ngan sorong papan tarik papan eh? huhuhuhu

cemomoi 24 Mac 2011 10:36 PTG  

kekadang koi terik, bukan sorong

nostalgia masa ngangkat sawit dolu-dolu ni (tapi idok le maca last pic ter)

zulkbo 25 Mac 2011 12:07 PG  

salam..
goner gambo last tu
pandai bangla ni imbang
sambil bawak beskal

zul permatang badak 25 Mac 2011 12:08 PG  

kereta sorong sekarang cepat rosak..diperbuat dari besi nipis.kena hujan dan panas...habis reput...
gua...satu tahun satu biji...

kalau beban penuh memang beratlah...
gua cadang ada agensi tarok itu enjin masuk sekali itu gear depan/belakang..

senang sikit gua angkut itu tanah....

Bella Enveeus 25 Mac 2011 12:42 PG  

LOL! panas sangat kot.. perlukan perlindungan yg lebih meluas.. hahaha

kakmelor 25 Mac 2011 1:07 PTG  

dua tiga tahun dulu kete sorong hanya berharga rm5o sekarang cuba tanya seratus lebih dah...

Tanpa Nama ,  14 April 2012 12:19 PG  

tau x dkt mne kilang kereta sorong

Catat Ulasan

Info,Berita,Hiburan yang Hangat dari Dalam dan Luar Negeri

Terima kaSih..kerana melayari relevan Sokmo

Catatan Popular

Ikut rapat rapat

Google+ Followers

MENARIK PERHATIAN

Segala penulisan dan gambar gambar di dalam blog ini bukan lah hak sepenuh penulis..barang siapa yang mendapat kesusahan yang teruk seperti terjejas akal minda dan fikiran selepas melayari blog ini bukan lah tangunggan penulis..di atas apa jua komen yang menyentuh sensitiviti seperti memporak peranda kan kesejahteraan..penulis juga tidak akan bertanggung jawab..

Sekian Terima kaSih
original design by : relevan
modified by : relevan

  © Blogger templates The relevan Scripts Template by relevan Scripts 2010

Back to TOP